ماساژ و پاکسازی پوست صورت

ما در این مقاله به ماساژ و پاکسازی پوست صورت میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

پاکسازي پوست صورت در زیبایی افراد تاثیر فراوانی دارد و بسیاری از افراد علاقه دارند تا پوستی شفاف و جوان داشته باشند به همین دلیل از پوستشان بیشتر مراقبت می کنند تا دچار چین و چروک و لکه های پوستی نشوند.

روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد که بیشتر خانم ها انجام می دهند اما باید بدانند که پوست آن ها چه نوعی است و براساس چربی و خشکی پوست مراقبت هایی را انجام دهند. ما در این مطلب می خواهیم شما را با ماساژ و پاکسازی صورت آشنا کنیم با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه کنید.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست به معنی برداشتن بخشی از سطح مرده پوست است که به لایه برداری نیز معروف است براساس این کار لایه سطحی از سلول های مرده پوست برداشته می شود و این کار موجب می شود تا پوست کدر روشن تر شود.

همچنین این کار باعث می شود تا برخی دیگر از مشکلات پوستی مانند جوش و زبری پوست و لکه ها و … برطرف شود. امروزه پاکسازی پوست با لیزر توسط متخصصین پوست صورت می گیرد اما برخی از خانم ها همچنان برای پاکسازی پوست صورت از کرم های لایه بردار پوست استفاده می کنند.

مراحل پاکسازی و زیباسازی پوست

1. پاک کردن پوست با شیرپاکن

برای پاک کردن آرایش خود از پوست می توانید از شیر پاکن استفاده نمایید. در حین استفاده از شیرپاکن بهتر است به صورت دورانی آن را روی پوست بمالید و با انگشتان خود ضربه هایی را روی پوست بزنید سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. در شهرهای بزرگ تر که آلودگی زیاد است بهتر است از بخورهای صورت نیز استفاده کرد زیرا که بخور موجب می شود منافذ پوست باز شود و خون رسانی به پوست افزایش یابد. 

2. استفاده از تونیک

بعد از اینکه برای تمیز کردن صورت خود از شیرپاک کن استفاده کردید بهتر است بعد از آن از تونیک مناسب پوست نیز استفاده نمایید. مالیدن تونیک باید به شکل ضربه ای، دورانی و حرکت رفت و برگشتی انجام شود زیرا این کار موجب می شود تا پوست شاداب تر شود.

3. لایه برداری پوست

در این مرحله از یک لایه بردار پوست استفاده می شود و باید لوسیون را به پوست زده و منتظر ماند تا به پوست جذب شود. بعد از این کار بهتر است با دو انگشت روی پوست خود ماساژ دهید تا لایه های مرده پوست از بین برود. بعد از انجام همه این مراحل باید لوسیون را بشویید.

4. ماساژ پوست صورت

ماساژ صورت با روغن زیتون باعث می شود که جریان گردش خون در زیر پوست افزایش یابد و عضلات زیرپوستی تقویت شود وقدرت ترمیم پوست نیز بالا رود. ماساژ دادن عرق و چربی را به فعالیت طبیعی وا می دارد و موجب می شود پوست لطیف تر و نرم تر شود.

5. استفاده از کمپرس یخ

در این مرحله باید پارچه تمیزی را با آب سرد مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید.

6. استفاده از ماسک

یکی از آخرین کارهای زیباسازی پوست همان استفاده از انواع ماسک ها می باشد که برای تقویت پوست باید ماسک مناسبی را روی پوست خود قرار دهید و سپس دراز کشیده و نفس عمیق بکشید. 20 دقیقه بعد از این کار باید ماسک صورتتان را با آب تمیز کنید.

7. استفاده از کرم های مرطوب کننده

برای استفاده از کرم های مرطوب کننده باید نوع پوست خود را بدانید و براساس پوست خود آن را خریداری کنید و سپس از آن استفاده نمایید.

مزایای پاکسازی پوست

  • هزینه پاکسازی پوست صورت مناسب است.
  • بعد از انجام پاکسازی پوست نیازی به استراحت نیست.
  • بعد از پاکسازي پوست صورت بلافاصله تاثیرات آن قابل مشاهده است.
  • پاکسازی پوست صورت فواید زیادی را برای پوست دارد.

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

متاسفانه امروزه بسیاری از آرایشگاه ها اقدام به لایه برداری پوست صورت می کنند که کاملا نادرست است و ممکن است برخی از مشکلات را به همراه داشته باشد به طور کلی انجام این کار در آرایشگاه ها ممنوع است و باید پزشک متخصص پوست انجام دهد تا هیچ گونه عوارضی نداشته باشد. اگر آرایشگر بدون اطلاع کافی اقدام به پاکسازي پوست صورت کند و برای پوست هایی که آکنه دارند از کرم های سنگین استفاده نمایید ممکن است پوست تحریک شود و نسبت به قبل جوش های بیشتری روی پوست ایجاد شود.

تکنیک های ماساژ پوست صورت

1. ماساژ صورت را از پیشانی آغاز کنید.

بهتر است ماساژ صورت با روغن زیتونرا در مقابل آینه انجام دهید. برای انجام این کار باید سر انگشتان خود را روغنی کنید و آن را روی پیشانی و خطوط ابروی خود بزنید، سپس به آرامی انگشتانتان را به طرف بیرون پیشانی بکشید. می توانید این کار را با کمی فشار نیز انجام دهید.

2. با ماساژ دادن صورت می توانید چین ابروها را مهار کنید.

برخی از افراد هستند که در هنگام صحبت یکی از ابروهایشان را به طرف بالا می برند که این کار موجب می شود تا چین عمیقی بالای ابرو ایجاد شود. ماساژ صورت برای از بین بردن چنین چروک هایی بسیار مناسب است. بهتر است با سر انگشتان خود ابروها را ماساژ دهید، بلندترین انگشتان خود را روی ابروها  حرکت دهید و با بقیه انگشتان عضلات بالا و پایین ابروها را لمس کنید. به طور کلی مدت زمان انجام این کار 3 الی 5 دقیقه است.

3. پشت لب ها را ماساژ دهید.

یکی دیگر از قسمت هایی از صورت که بعد از 45 سالگی دچار چروک می شود، فاصله میان لب بالایی و بینی است. برای جلوگیری از این چین و چروک بهتر است ماساژ پشت لب ها را انجام دهید. بهتر است سرانگشت هر دو انگشت سبابه را روی گودی بالای لب بگذارید و ماساژ دهید سپس سرانگشتان را به سمت گوشه های لب بکشید و تا لاله گوش ادامه دهید. در هنگام انجام این کار باید سرانگشتان خود را روغنی کنید.

نکاتی مهم در هنگام ماساژ پوست صورت

بسیاری از  افراد علاقه دارند که در منزل زیبایی پوستشان را انجام دهند اما باید قبل ار انجام آن ها برخی از نکات مهم و کلیدی را بدانند تا پوستشان دچار مشکل نشود.

  • قبل از ماساژ صورت با روغن زیتون باید دست و صورت خود را به خوبی بشویید.
  • اگر شما روی پوست صورت خود جوش و آکنه دارید نباید روی آن ها را ماساژ دهید.
  • اگر از لنز چشمی استفاده می کنید باید در هنگام ماساژ صورت آن را در بیاورید.
  • ماساژ صورت به شکل دایره ای انجام می شود که از قسمت های میانی صورت آغاز می شود و تا اطراف صورت و گردن ادامه دارد.
  • باید حرکات ماساژ به آرامی صورت بگیرد و به هیچ عنوان نباید روی پوست صورت فشار وارد شود.
  • در هنگام ماساژ صورت، نباید عضلات صورت به سمت پایین کشیده شود.

لینک مرتبط :

آپارات نیکارو
بهترین کلاس گریم و آرایشگری مشهد

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی