عروسک استایلیش روسی

عروسک استایلیش روسی

عروسک سازی

عروسک نوعی اسباب بازی است که به شکل انسان طراحی و تولید می شود. امروزه افراد زیادی برای کسب به درآمد عروسک های مختلفی را می سازند و به فروش می رسانند یکی از عروسک هایی که در حال حاضر بسیار طرفدار دارد عروسک روسی استایلیش است که بسیار زیبا و فانتزی می باشد و هر فردی می تواند حتی در خانه اقدام به دوخت آن نماید. این عروسک ها انواع مختلفی دارند و اگر فردی در زمینه عروسک سازی مهارتی داشته باشد به راحتی می تواند آن را بسازد و با آن درآمدزایی کند. ما در این مطلب می خواهیم شما را با عروسک سازی آشنا کنیم با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید.

عروسک چیست؟

عروسک همان طور که در بالا گفته شد نوعی اسباب بازی برای دختر بچه ها است که به شکل های مختلفی ساخته می شود و بیشتر شبیه به انسان است. بسیاری از افراد با شنیدن عروسک یاد عروسک های قدیمی می افتند که به صورت پلاستیکی بود و به چشم‌ های رنگی، مژه ‌های بلند و موهای بلوند پلاستیکی خلاصه می شد و دختر بچه ها در زمان قدیم این مدل عروسک ها را دوست داشتند و با این نوع عروسک ها بازی می کردند. اما امروزه عروسک های جدیدی به نام عروسک روسی وارد بازار شده اند و یکی از پرطرفدارترین عروسک ها می باشند که افراد زیادی برای آموزش عروسک روسی اقدام می کنند تا بتوانند در منزل درآمدی داشته باشند.

تاریخچه عروسک های روسی

عروسک های روسی هزار سال قبل پدید آمده اند و این عروسک روسی را برای نخستین بار فردی به نام ton finnanger طراحی کرد و ساخت که این فرد اهل نروژ بود. این نوع عروسک با عروسک هایی که قبلا ساخته بودند بسیار تفاوت داشت و به دلیل جذاب و زیبا بودنش خیلی زود در بین عروسک ها برای خودش جا باز کرد.

ویژگی های عروسک استایلیش روسی

عروسک روسی استایلیش ویژگی های فراوانی دارند و به اندازه ای زیبا و جذاب هستند که تنها دختر بچه ها عاشق آن نیستد بلکه افراد بزرگ تر نیز طرفدار این نوع عروسک هستند. برخی از این ویژگی ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • عروسک روسی استایلیش بینی و دهان ندارند و صورت گردی دارند که لپ های آن ها گل انداخته است و این ویژگی ها سبب شده اند که این عروسک ها با عروسک های دیگر متمایز شوند.
  • زمانی که فردی یک عروسک را می بیند قبل از هر چیزی عاشق جزئیات آن مانند کلاه، کفش، شال گردن و … می شود. این عروسک ها نیز دارای جزئیات بسیار بامزه ای هستند.
  • ظریف دوزی در این نوع عروسک ها بسیار مهم است و هر چه دوخت این عروسک ها ظریف تر باشد، عروسک تمیزتر  و زیباتر دیده می شود.
  • در ساخت عروسک های روسی دست عروسک سازان باز است و می توانند با مدل لباس و یا مو شخصیت جدیدی به این عروسک ها ببخشند.

چگونه یک عروسک استایلیش روسی بانمک و زیبا بسازیم؟

شاید برای اولین بار فکر کنید که ساخت عروسک بسیار سخت و پیچیده است اما زمانی که ساخت آن را یاد گرفتید خواهید دید که ساخت آن اصلا هم کار سختی نیست و باید با حوصله این کار را انجام دهید. امکان دارد در مراحل اولیه ساخت عروسک روسی، از نتیجه کارتان رضایت نداشته باشید اما مطمئن باشید به مرور زمان و حتی بدون آموزش عروسک روسی می توان یک عروسک ساز ماهر شد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت عروسک روسی

برای ساخت عروسک روسی در ابتدا باید بدانید که چه وسایلی برای شما لازم است که ما در ادامه وسایل مورد نیاز برای ساخت عروسک را برای شما بیان می کنیم.

  • پارچه‌ های تریکو، نمدی یا هر پارچه‌ دیگری که برای دوخت لباس عروسک لازم است.
  • کاموا یا موی عروسک
  • گوی یونولیتی
  • الیاف برای پر کردن عروسک
  • نخ در رنگ‌های دلخواه
  • کاغذ الگو
  • دکمه
  • سوزن
  • چسب حرارتی

مراحل ساخت عروسک استایلیش روسی

در مرحله اول باید قبل از هر چیزی الگوی عروسکی را که می خواهید بسازید را داشته باشید. برای کسانی که مبتدی هستند توصیه می شود تا از الگوهای آماده استفاده نمایند. بعد از کشیدن الگو روی پارچه باید آن را برش بزنید. بعد از برش دادن پارچه نوبت به دوخت آن می رسد که برای دوخت اجزای عروسک باید آن ها را تک به تک با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید. بعد از این مراحل نوبت به دوخت سر عروسک می رسد که با استفاده از گوی و پارچه ساخته می شود که بعد از ساخت آن باید داخل آن را از الیاف پر کنید و سپس برای عروسک مو بگذارید. اکنون عروسک شما به لباس احتیاج دارد که شما به دلیل اینکه مبتدی هستید می توانید از اینترنت لباس عروس روسی را انتخاب نمایید. بعد از همه این مراحل می توانید برای عروسک خود شال، کلاه، کفش، کیف و … با توجه به سلیقه ای که دارید، اضافه کنید.

سخن آخر

عروسک های روسی به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که علاوه بر اینکه دختر بچه ها عاشق آن ها می شود هر فرد دیگری در هر سن و سالی نیز طرفدار این عروسک ها می شوند  زیرا که بسیار جذاب و زیبا می باشند. این عروسک ها که از جمله عروسک های دوست داشتنی هستند گویی برای خودشان شخصیت واقعی دارند. برخی از آن ها کاملا خجالتی در عوض برخی ها سر به هوا و جسور به نظر می رسند. به همین دلیل امکان ندارد فردی این عروسک ها را ببینید و عاشقش نشود.

همچنین هر فردی می تواند بعد از آموزش عروسک روسی در خانه اقدام به ساخت آن نماید و یک درآمد خوبی داشته باشد. این نوع عروسک ها مناسب برای هدیه دادن و ست کردن با جهازیه عروس می باشند. عروسک هایی که برای جهازیه عروس و یا سالگرد ازدواج ساخته می شوند به شکل عروس و داماد هستند. همچنین به شکل دختر و پسر نیز ساخته می شوند که گزینه خوبی برای هدیه دادن می باشند. عروسک ها دنیای افراد را لطیف تر  و مهربان تر و کودکانه تر می کنند.

لینک مرتبط :

قالی بافی
گلدوزی روی پارچه

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی