کلاس فن بیان مشهد

معرفی بهترین کلاس فن بیان در مشهد

در این مقاله قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین های کلاس فن بیان مشهد بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید. امروزه در جهت برقراری ارتباط باید بتوانیم مفهوم را به فرد مقابل به خوبی و بدون هیچ ابهامی منتقل کنیم و برای اینکه این کار انجام گردد نیاز است با فن بیان آشنایی خوبی داشته باشید، زیرا با رعایت این نکته قطعا سخنان ما تاثیرگذارتر و کاملتر خواهند بود.

فن بیان یعنی به کار بردن کلمات درست در جای درست! یعنی طوری صحبت کنیم که از الفاظ به کار برده ما همان چیزی که مدنظر ماست فهمیده شود، نه کمتر و نه بیشتر.

وقتی ما توانستیم منظورمان را به مخاطبمان، همان طور که در ذهنمان هست منتقل کنیم و طرف مقابلمان هم به درستی متوجه قضیه شود، گام بلندی در جهت ارتباط موثر خودمان برداشتیم و بدون شک مهارت خوبی در سخن گفتن داریم.

حالا هرچقدر بهتر و مسلط تر بتوانیم صحبت کنیم و در زمان ها و مکان های مختلف که شاید فشارهای روحی و ذهنی خاصی هم روی ما می باشد با دیگران ارتباط درست تر برقرار کنیم، به همان اندازه مهارت در فن بیانمان داریم. پس فن بیان یعنی توانایی صحبت کردن در هر زمان ، مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطبمان…

فن بیان چیست؟

فن بیان یکی از مهمترین مهارت های ارتباطی انسان امروز است که در مسیر پیشرفت و ترقی او تاثیر به سزایی دارد و به معنای توان سخن‌گفتن (در هر شرایط و زمان) است. زمانی که صحبت از فن بیان به میان می‌آید، جدا از این که شما چه کسی هستید؟ چه کاری دارید؟ با چه کسی صحبت می‌کنید؟ فقط کافیست که از زبان خود استفاده کنید، شما نیاز به فن بیان دارید. اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته‌باشید.

به طور کلی فن بیان یعنی این که بتوانیم مقصود و مفهوم سخن خود را بدون هیچ کمی و کاستی به فرد شنونده منتقل نماییم و هرچه فن بیان ما بهتر باشد و اصول آن را بدانیم قطعا مخاطب تحت تاثیر حرفهای ما قرار گرفته و شنونده خوبی برای صحبت هایمان است. قطعا سخنان یکنواخت و موضوعات تکراری برای مخاطب لذتبخش نخواهد بود.

روش های مؤثر برای تقویت فن بیان

هارت های خوب صحبت کردن و فن بیان موضوع بسیار مهمی است که هر انسان موفقی باید آن را کسب کند . فن بیان در همان توان سخن گفتن (در هر شرایط و زمان) است. اگر می خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته باشید. در ادامه تعدادی از راه های افزایش مهارت فن بیان را آورده ایم.

  • گوش دادن
  • اعتماد به نفس
  • مطالعه
  • مدیریت استرس
  • کنترل حجم صدا
  • تلفظ صحیح کلمات و شمرده صحبت کردن
  • کنترل احساسات
  • صحبت کردن با دیگران
  • آواز خواندن
  • افزایش دایره واژگان
  • تمرین، تمرین، و تمرین

آیا یادگیری فن بیان برای گروه سنی خاصی است؟

در پاسخ به سوال میتوان گفت فن بیان را باید تمام افراد بدانند و با مفهوم آن آشنا باشند . حتی کودکان نیز بعد از سن 7 سالگی الزم است با این مفهوم آشنا شوند به عبارتی دیگر فن بیان برای
کسانی که در گفتار دچار مشکل هستند یا لکنت دارند و افرادی که در گفتار آنها اشکالی وجود ندارد باید در دوره های فن بیان شرکت نمایند.

به بیانی دیگر کسانی هستند که به علت عدم اعتماد به نفس نمیتوانند صحبت کنند و اگر در بین دوستان درباره موضوعی صحبت شود ترجیح میدهند شنونده باشند و سخن نگویند.

بهترین کلاس فن بیان مشهد

بهترین کلاس فن بیان مشهد کجاست؟

در ادامه به معرفی تعدادی از کلاس فن بیان مشهد می‌پردازیم. کلاس هایی که در این لیست معرفی می‌شوند، برای کودکان و نوجوانان مفید هستند. مؤسسه های لکو در مشهد نمایندگی لکو ایران در شهر تهران هستند. دوره هایی که توسط این مؤسسات برگزار می‌شود، از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که بسیاری از کودکان و نوجوانانی که در دوره های آموزشگاه لکو شرکت می‌کنند، در مسابقات کشوری موفق به دریافت جایزه و کسب مقام می‌شوند. از دوره های مؤسسات لکو می‌توان به چرتکه، رباتیک، لکو کیدز، لکوایفان و فن بیان اشاره کرد. مجموعه دانشمند کوچولو نیز از قوی ترین مجموعه های کودک و نوجوان در شهر مشهد است.

آموزشگاه هنری تصویر شرقی

  • مدیریت: خانم صبا چارقچیان خراسانی
  • واقع در ملک آباد، بلوار خیام

آموزشگاه تصویر شرقی، در فضایی به وسعت تقریبی ۶۰۰ متر مربع و در یکی از بهترین مناطق شهر مشهد واقع شده است. این آموزشگاه با بهرگیری از بهترین اساتید شهر سرفصل‌های استاندارد فن بیان را تدریس می‌نماید. آموزشگاه تصویر شرقی به فارغ‌التحصیلان خود، مدرک بین المللی و قابل ترجمه ارائه می‌دهد که مورد تائید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان جهانی کار (ILO) می‌باشد.

مشاهده اطلاعات آموزشگاه

آکادمی آموزشی میلاد پرنده

  • مدیریت: آقای میلاد پرنده
  • واقع در بولوار احمدآباد، خیابان راهنمایی

دوره فن بیان مشهد با تدریس استاد میلاد پرنده به شما کمک می کند از این به بعد در هر جمعی با اعتماد به نفس صحبت کنید و دیگر نگران استرس وتپق زدن های پیاپی نباشید. علاوه بر در این دوره می آموزید چطور صدای جذابی داشته باشید و جتی اگر به موضوعات گویندگی نیز علاقه داشته باشید، می توانید از این ظرفیت استفاده کنید و یک صدای جذاب بسازید.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مؤسسه مهارت ارتباطی رسش 

موسسه مهارت های ارتباطی رسش، برگزار کننده دوره های آموزشی فن بیان و سخنوری، گویندگی و مجری گری، مهارت های زندگی، مهارت های ارتباطی، خودآگاهی و اعتماد به نفس، کنترل خشم، مدیریت استرس و اضطراب، کوچینگ و توسعه فردی، کوچینگ و توسعه شغلی، مشاوره کسب و کار و… می باشد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مؤسسه دانش بنیان لکو

  • مدیریت: خانم حسینی نسب
  • واقع در قاسم آباد، بلوار شریعتی

مشاهده صفحه آموزشگاه

نمونه ای از مباحث کلاس فن بیان مشهد

در فایل زیر نمونه ای از مباحثی که در کلاس فن بیان مطرح می‌شود را مشاهده می‌کنید:

کلاس فن بیان در مشهد

با شرکت در  کلاس فن بیان در مشهد متوجه می‌شوید که هر فردی که مشکلی در بیان سخنان خود یا جلب توجه دیگران داشته باشد، متأسفانه دیگران روی او حساب باز نمی‌کنند و همیشه مانند یک فرد بازنده و بی اهمیت در جامعه و میان دوستانش دیده می‌شود. بنابراین شرکت در کلاس های فن بیان برای تمام افرادی که در گفتار ضعیف هستند ضروری بوده و توصیه می‌شود.

به ویژه برای دانش آموزان مدرسه شرکت در کلاس فن بیان در مشهد اهمیت زیادی دارد. جهت پرسش و پاسخ معلمان در کلاس درس، برای دانشجویانی که در هنگام پرسش و پاسخ و یا ارائه مطالب و کنفرانس ها دچار استرس شدید و لکنت بیان می شوند، شرکت در کلاس فن بیان می‌تواند کمک کننده باشد.

برای مدیران کسب و کار که با عدم اعتماد به نفس صحبت کردن در بین کارمندان، جلسات و سمینارها مواجه هستند و بازاریابان عزیز که در ارائه محصولی یا خدماتی که می خواهند درباره آن توضیحی دهند که در نهایت منجر به خرید محصول و یا خدماتشان شود، یادگیری مهارت فن بیان اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

سرفصل‌ های کلاس فن بیان در مشهد

کلاس های فن بیان در 3 ترم ارائه می‌شوند:

1) در ترم 1 به گفتار و اصول آن پرداخته میشود

گفتار در زندگی افراد خیلی مهم است اگر بخواهیم از جنبه دیگری به این موضوع بپردازیم با یک مثال توضیح میدهیم :
دو دوست که میخواهند در رابطه با یک موضوع با یکدیگر مشورت نمایند، قطعا بهترین انتخاب راههای ارتباطی از طریق گفتار است و آنها ترجیح میدهند اگر شرایط ملاقات به صورت حضوری میسر نبود از راه تماس با تلفن با یکدیگر به گفت وگو بپردازند تا به صورت ارسال پیام مشورت نمایند. قطعا گفتار در مقایسه با نوشتار تاثیرگذارتر بوده و در وقت صرفه جویی خواهد شد. لذا گفتار در فن بیان بسیار ضروری میباشد.

2) تارهای صوتی و صدای انسان در ترم 2 مورد بررسی قرار میگیرند

برای اینکه گفتار فرد از همه لحاظ بدون اشکال باشد لذا در تارهای صوتی وی نباید نقصی وجود داشته باشد و شیوایی و رسایی در کلام او قابل درک باشد. پس تارهای صوتی هم خیلی مهم بوده و باید در صورت وجود نقصان نسبت به رفع آن اقدام کرد.

3) ترم 3 مخصوص افرادی است که به صورت داوطلبانه به ضبط پادکست میپردازند

ضبط پادکست یکی از روشهای تولید محتوا است که امروزه بسیار در دنیا وجود دارد و طرفداران زیادی پادکستها را دانلود کرده و در هر زمانی که بخواهند آنها را میشنوند. ضبط پادكست در همه ی آموزشگاهها وجود ندارد و اغلب آنهایی که در این حوزه حرفهای تر هستند این کار را انجام میدهند.

چرا تقویت فن بیان اهمیت دارد؟

حتما شما هم این سخن معروف را شنیده اید که می‌گویند: «فلانی حرف های قشنگی می‌زند، ولی قشنگ حرف نمی‌زند.» این عبارت معروف به اهمیت فن بیان قوی در ارتباطات روزمره ما اشاره‌ دارد. در واقع شما هرچه زیباتر، شمرده تر و با احساس تر صحبت کنید، کلام تان تاثیرگذاری و نفوذ بیشتری داشته و در نتیجه به رابطه شما با اطرافیان تان بهبود می‌بخشد.

گفتنی است نحوه‌ صحبت کردن شما در مورد موضوعات مختلف است که به شنونده کمک می کند، منظور سخنان‌تان را به درستی و یا به اشتباه برداشت کند.

قصد ما از برقراری ارتباط با دیگران از طریق صحبت کردن این است که بتوانیم:

  • به طور دقیق موضوع را برای دیگران روشن کنیم،
  • در مخاطب تاثیر گذاشته و او را متقاعد کنیم،
  • مخاطب را به انجام کاری وادار کنیم (کاری که یا به نفع ما و یا به نفع خود مخاطب باشد)،
  • با صحبت‌های خود سرگرمی ایجاد کنیم.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

مزایای شرکت در کلاس فن بيان :

معمولا افراد با شركت در اين کلاس‌ها انتظاراتی دارند که در ادامه 4 مورد از این مزایا را نام میبریم :
1 )افزایش اعتماد به نفس بعد از شرکت در دوره
2 )کنترل خجالت و استرس در هنگام صحبت با افراد
3 )افزایش دایره ی واژگان
4 )تقویت مهارتهای کلامی و گفتار

معموال در کلاسهای فن بیان تفکیک جنسیتی وجود ندارد اما سعی میشود افراد را از لحاظ سن در گروههای سنی مخصوص به خود قرار دهند. در دوره های فن بیان به فرد آموزش داده خواهد شد که با زبان بدن بتوانید در بعضی وقتها صحبت کنید و نیازی نیست فقط ارتباط کلامی برقرار کنید
به این دلیل که زبان بدن هم در زمان صحبت خیلی تاثیرگذار بوده و از زبان بدن افراد میتوان به این نکته پی برد که استرس دارند یا فردی به دور از اضطراب هستند.

عناوین مطالبی که در دوره فن بیان آموزش داده می شود :

در کلاس فن بیان سرفصل هایی که باید توضیح داد بسیار متنوع هستند. در ادامه 7 مورد از مهمترین آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. چیستی فن بیان و کاربرد آن:

به بیانی دیگر به بررسی کامل فن بیان و کاربرد آن در گفتار فرد پرداخته و جنبه های مختلفی را مورد ارزیابی قرار میدهد.

2. تمرین های نفس گیری:

فایده این شیوه تنفسی در قدرتی است که به صدای آنها میبخشد. تمرینات تنفس دیافراگمی اگر صحیح انجام بشوند تاثیر بسزایی در بهبود فن بیان شما میگذارند.

3. رعایت در کلماتی که صامت، مصوت و صدادار هستند:

رعایت در تلفظ کلمات تاثیر در گفتار افراد دارد. مثال در واژه ی شکر اگر از صامتها استفاده نماییم معنای آن در مقایسه با مصوتها متفاوت است.

4. بداهه گویی:

منظور از آن یعنی این که بدانیم چه زمانی باید صحبت کنیم و در مواقع دیگر شنونده باشیم.

5. افزایش اعتماد به نفس:

قطعا اگر فرد اعتماد به نفس خوبی داشته باشد در گفتار او نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت و افزایش اعتماد به نفس سبب کاهش استرس و حس خجالت در فرد سخنگو خواهد شد.

6. اصلاح گفتار:

اگر گفتار دارای نقص باشد با شرکت در این دوره میتوان آن را رفع کرد و در هنگام صحبت نگرانی نداشت.

7. افزایش دایره واژگان:

چنانچه فرد کلمات بیشتری را بشناسد و بتواند در گفتار و نوشتار از آن استفاده نماید قطعا صحبتها و پیامهای او شنونده و در مقابل خواننده را بیشتر مجذوب کرده و سبب میشود در فرد مقابل تاثیر خوبی بگذارد و مخاطب از ادامه موضوع خسته نشود. در ارتباط با پیام هم به این شکل است که اگر نویسنده از کلمات تکراری در نوشته خود استفاده کند قطعا مخاطب از خواندن آن لذت نمیبرد.

5/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین کلاس فن بیان در مشهد»

  1. کلاس فن بیان استاد میلاد پرنده عالی بود ما با دوستان حضوری شرکت کردیم واقعا تاثیر فوق العاده ای داشت برامون. خود آقای پرنده هم شخصیت بسیار عالی و مثبتی دارن روحیات آدم عوض میشه تو ارتباط با ایشون. ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

آموزش فن بیان

کنترل ترس و اضطراب و افزایش اعتماد به نفس
آموزشگاه هنری تصویر شرقی