ویژگی های چرخ خیاطی خوب

چرخ خیاطی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر تابحال برای خرید چرخ خیاطی خانگی به بازار سری زده باشید، متوجه تنوع بالای انواع چرخ خیاطی شده اید. چرخ خیاطی دارای انواع نمونه‌های چرخ‌های دستی، برقی و صنعتی با برندهای گوناگون است. از جمله پرفروش ترین چرخ های خیاطی می‌توان به برندهای ژانومه، سینگر، مارشال و… در میان برندهای خارجی و کاچیران در میان برندهای ایرانی اشاره کرد.
اگر به‌تازگی هنر زیبای خیاطی را یاد گرفته‌اید و به فکر راه اندازی یک مزون کوچک خانگی هستید، احتمالاً الان اولین و مهمترین دغدغه شما خرید چرخ خیاطی است و ممکن است با توجه به تنوع برند و محصولات موجود در بازار، ندانید که دقیقاً کدام محصول برای شما مناسب است. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های یک چرخ خیاطی خوب بپردازیم.

انواع چرخ خیاطی

چرخ خیاطی در انواع گوناگون دستی، برقی و صنعتی و راسته دوزی و… در بازار موجود است که در دو دسته اصلی آن را بررسی می کنیم.

چرخ خیاطی دستی و خانگی

رایج ‌ترین و قدیمی ترین نوع چرخ خیاطی، مدل دستی خانگی آن است که برای دوخت و دوز‌های ساده کاربرد دارد. این چرخ خیاطی با انرژی مکانیکی و از طریق به گردش درآوردن دسته چرخ خیاطی کار کرده و برنامه‌های دوخت و دوز چندانی ندارد. البته امروزه انواع چرخ های خانگی با تکنولوژی های پیشرفته نیز در بازار موجود هستند.

چرخ خیاطی برقی و صنعتی

مدل پیشرفته چرخ خیاطی‌ است که امکانات زیادی برای راحتی کار دارد و برای دوخت و دوز در صنعت، کارخانه ها و تولیدی ها از آن استفاده می شود.

کار با چرخ خیاطی ‌های برقی که از نیروی برق برای کار استفاده می‌کند، بسیار راحت تر از کار با چرخ خیاطی ‌های دستی است. این مدل در نوع خانگی آن نیز ارائه میشود. این چرخ خیاطی ‌ها با توجه به امکاناتی که دارند از قیمت های متفاوتی هم برخوردارند.

تفاوت چرخ خیاطی خانگی و صنعتی

چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به آن‌ها میپردازیم. چرخ خیاطی خانگی بیشتر برای افرادی مناسب است که به خیاطی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برخی از لباس‌هایشان را خودشان بدوزند یا کارهای سبک دوخت‌ودوز منزل را مثل دوخت پرده انجام دهند یا درز شکافته شده لباس‌شان را خودشان سر و سامان دهند. اما چرخ‌های صنعتی مناسب دوخت‌های سنگین و در حجم بالاست و معمولا در محیط کارگاهی از آنها استفاده می‌شود.

ماشین های مکانیکی کلیه امور پایه ای چرخ خیاطی را انجام می دهند که شامل دوخت های ساده ، رفو و تعمیر لباس می باشد. دستگاه های مکانیکی یا صنعتی در سایز بزرگ بوده و برای کارگاه ها ساخته شده است و با پدال می توان آنها را کنترل نمود. تنوع در این مدل ها اندک است و برای دوخت های اصلی بسیار مناسب می باشد. تنظیمات ماشین به صورت دستی انجام می شود و شما می توانید از کلیدها و شماره گیرهای بزرگ برای ست کردن آنها طبق نیاز خود استفاده کنید.

دستگاه های دوخت کامپیوتری پیشرفته تر هستند و امکانات بیشتری دارند ، تنظیمات این نوع از دستگاه ها توسط کامپیوتر و به صورت کاملا خودکار انجام می شود. شما برای تنظیمات این دستگاه نیاز به فشار و قدرت ندارید. باید توجه داشته باشید که چرخ خیاطی هیا صنعتی قدرت بیشتری دارند ولی در مقابل صدای بیشتری هم تولید می کنند.

چرخ های خیاطی دیجیتال به عنوان یکی از بهترین چرخ خیاطی های خانگی توسط برقراری ارتباط با کامپیوتر و دریافت نرم افزار آپدیت می شوند و دارای ویژگی های متعددی نسبت به دو مدل قبل هستند. از این چرخ ها برای آراستن پارچه و دوخت های گوناگون می توان استفاده نمود. کلیه دوخت ها را می توان با در نظر گرفتن جنس پارچه به بهترین شکل انجام داد. در این نوع از دستگاه ها مموری کارت وجود دارد که شما را قادر می سازد تا مدل های دوخت جدید را خلق کرده و نگهداری کنید. همچنین می توانید الگوهای موجود در مموری کارت خود را مورد استفاده قرار دهید. ماشین های فوق می توانند گلدوزی و لحاف دوزی را به شکل ویژه ای برای شما انجام دهند.

چرخ های خیاطی مدل برقی تلفیقی از دستگاه های مکانیکی و کامپیوتری هستند که این ماشین ها دارای مدارهای الکتریکی برای انتخاب مدل دوخت می باشد. این چرخ های خیاطی دارای صفحه نمایشگر بزرگ ال سی دی بوده که نشان دهنده تنظیمات فعلی می باشد. شما می توانید سایر تنظیمات را نیز بر روی این ماشین ها اعمال کنید. خیاط های حرفه ای از این دستگاه ها برای راحت شدن روشت دوخت های سخت استفاده می کنند.

کسانی که به صورت آماتور شروع به یادگیری خیاطی می کنند بهتر است از چرخ های مکانیکی استفاده کنند چرا که دارای قیمت پایین تری می باشد. اگر توان خرید دارید بهتر است چرخ خیاطی های دیجیتال یا کامپیوتری را انتخاب چرا که دارای امکانات بیشتری می باشد. هر نوع از دستگاه های نام برده شده در مدل های ساده و مدرن وجود دارد که شما می توانید بنا به خواسته و نیاز خود آن را خریداری کنید.

تفاوت چرخ خیاطی خانگی و صنعتی

انواع دوخت

حتی ساده‌ترین چرخ‌های خیاطی‌ خانگی چند نوع دوخت دارند و چرخ‌های خانگی حرفه‌ای‌تر به ۲۰ تا ۱۰۰ نوع دوخت مجهز هستند. چرخ صنعتی فقط یک نوع دوخت دارد و معمولا مخصوص یک کار خاص از دوخت‌ودوز است.

کیفیت دوخت

کیفیت دوخت لباس در چرخ‌های خانگی به خوبی چرخ‌های صنعتی نیست و نسبت به پارچه و همچنین نخ مورد استفاده، فرق می‌کند. کیفیت دوخت در چرخ‌های صنعتی عالی است.

سرعت دوخت

بیشتر چرخ‌های خانگی آنقدر سرعت دارند که کار خیاط را راه اندازد و او را عذاب ندهد. اما باید گفت، سرعت این چرخ‌های به اندازه سرعت چرخ‌های صنعتی نیست. از آنجایی‌که چرخ‌های صنعتی برای دوخت لباس در حجم بالا تولید شده، سرعت بسیار زیادی دارند.

وضعیت نگهداری

بیشتر مدل‌های خانگی، برخلاف چرخ‌های خیاطی قدیمی نیازی به نگهداری ندارند و خودشان به سیستم روغن‌دهی داخلی مجهز هستند. هنگام خراب شدن، لوازم یدکی آنها به راحتی در دسترس هستند و می‌توان آنها را تعویض یا تعمیر کرد. مخصوصا اگر چرخ خیاطی از بهترین برندها باشد. چرخ‌های صنعتی، بسته به مصرف‌شان و حجم لباس‌هایی که باید بدوزند، باید به طور مرتب بررسی، تمیز و روغن‌کاری شوند.

نخ

دوک نخ‌های سنگین، مناسب چرخ‌های خانگی نیست. وقتی نخ‌ها به هم می‌پیچند، موجب دردسر خیاط می‌شوند و گاهی اوقات چرخ به تعمیر، نیاز پیدا می‌کند. در چرخ‌های صنعتی می‌توان از انواع نخ‌ها و با وزن‌های مختلف دوک‌ها استفاده کرد.

پارچه مورد استفاده

در چرخ‌های خانگی، به دلیل اینکه موتورهای آنها کوچک است، نمی‌توان از هر نوع پارچه‌ای استفاده کرد. در واقع پارچه‌های ضخیم را نمی‌توان به راحتی با چرخ‌های خانگی دوخت. چرخ‌های صنعتی به شما اجازه دوخت‌ودوز با هر نوع پارچه‌ای را می‌دهند.

حجم کار

موتور چرخ‌های خیاطی خانگی کوچک است. به همین دلیل، کمتر از ۵ ساعت در روز می‌توان با آنها کار کرد. در غیراینصورت موتور به سرعت داغ کرده و به مرور فرسوده می‌شود. با چرخ خیاطی صنعتی می‌توان در حجم بسیار بالایی تولید لباس داشت. با این نوع چرخ خیاطی، می‌توان ۵ ساعت یا بیشتر به طور مستمر کار کرد.

وزن

بدنه چرخ‌های خیاطی خانگی چندان سنگین نیست و آنها به راحتی قابل جابه‌جایی هستند. بدنه و کفی چرخ‌های صنعتی را با چدن درست می‌کنند تا از ارتعاش و صدای چرخ کاسته شود. بیشتر قطعات داخلی چرخ هم از جنس فولاد است و به همین دلیل این چرخ‌ها سنگین هستند و نمی‌توان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کرد.

اجزای اصلی چرخ خیاطی

ماسوره: این قطعه، ابزاری استوانه ای شکل است که برای تعبیه نخ زیرین استفاده می شود .مکان قرارگیری ان در زیر چرخ خیاطی قرار دارد.

ماکو: ماکو، ماسوره را در چرخ خیاطی نگه داشته و امکان تنظیم کشش نخ زیر را به شما میدهد. در برخی چرخ ها ماکو در زیر چرخ خیاطی قرار گرفته و در برخی دیگر از رو درون چرخ قرار میگیرد

ماسوره پرکن: ماسوره پرکن ، همراه با کشش نخ، ماسوره را می‌چرخاند. تا شما به راحتی بتوانید نخ زیرین را اماده کنید.

توپی: توپی به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت دستی، سوزن چرخ را بالا و پایین ببرید. زمانی که شروع به دوخت یک طرح می‌کنید، توپی را پایین می‌آورید تا سوزن، در پارچه فرو برود. وقتی می‌خواهید به دوخت لباس پایین دهید، توپی را برای بلند کردن سوزن از پارچه، بالا می‌آورید.

پدال: سرعت چرخ خیاطی را در زمان دوخت، کنترل می‌کند. فشار بیشتر روی پدال، باعث می‌شود تا چرخ سریعتر بدوزد. کاهش فشار روی پدال، سبب می‌شود تا دوخت آرامتر شود.

قرقره: قرقره در داخل بخش دیگری به نام ماکو قرار دارد. ماکو، قرقره را نگه می دارد و هماهنگ با سوزن آن را می چرخاند. و دوخت زیرین پارچه را ایجاد می کند.

نکات مهم هنگام خرید چرخ خیاطی خوب خانگی

برای خرید چرخ خیاطی خانگی نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

هدف از خرید چرخ خیاطی

سوالی که شاید درگیری ذهنی خیلی از افراد باشد این است که چرا خرید چرخ خیاطی؟ آیا برای اعضای خانواده و مصارف خانگی قصد خرید چرخ خیاطی را دارید؟ یا می خواهید برای یک واحد تولیدی بزرگ چرخ خیاطی خریداری کنید؟ بهرتین چرخ خیاطی خانگی کدام است؟ چرخ خیاطی خانگی بخریم یا صنعتی؟ پس بهتر است قبل از خرید مشخص کنید که چرخ خیاطی را برای چه کاربردی می خواهید.

بودجه و نوع چرخ خیاطی

در مرحله اول فارغ از درنظر گرفتن برندهای موجود در بازار ، تعریف دقیقی از نیاز خود و میزان بودجه مورد نظر داشته باشید و خرید خود را متناسب با این المان ها انجام دهید. همچنین برند آن را مشخص کنید. در این صورت انتخاب ساده‌تری در این بازار پرتنوع خواهید داشت.

اگر می خواهید چرخ خیاطی خانگی تهیه کنید ابتدا بهتر است بودجه خود را بسنجید. دستگاهی که دارای قابلیت های مختلف باشد قطعا دارای قیمت بالاتری می باشد. باید نگاه کنید که به تمامی قابلیت های چرخ خیاطی نیاز دارید یا خیر. چرخ های خیاطی مکانیکی دارای قیمت کمتری به نسبت چرخ های خیاطی الکترونیکی می باشد و چرخ های الکترونیکی به نسبت ماشین های کامپیوتری ارزان تر هستند.

اگر برای واحد تجاری خود می خواهید چرخ خیاطی خرید کنید بهتر است به دنبال خرید یک دستگاه مدرن و پیشرفته باشید تا برای دوخت و دوزهای مختلف به دستگاه دیگر نیاز نداشته باشید. بهتر است در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای کیفیت بالا باشد تا هر سال مجبور به تعویض دستگاه نباشید.

اندازه و وزن چرخ خیاطی و پایه آن

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید چرخ خیاطی که باید به آن توجه کنید اندازه و وزن دستگاه می باشد. برای خرید چرخ خیاطی های خانگی، چرخی متناسب است که وزن سبکی داشته باشد و قابل حمل باشد. پایه چرخ خیاطی نیز برای خرید یکی از گزینه های قابل تامل می باشد. در صورتی که منزل شما کوچک است بهتر است به دنبال خرید چرخ خیاطی کوچک باشید. چرخ خیاطی بزرگ برای قرارگیری صحیح در منزل نیاز به جای بیشتری دارد و برای منازل کوچک مناسب نیست.

برخی از دستگاه ها با میز تاشو تولید شده اند که قادر به جمع شدن می باشند. چرخ خیاطی های کم وزن به راحتی جا به جا می شوند اما دستگاه های سنگین با نخ های کلفت برای دوزندگی مناسب تر است. ماشین های صنعتی دارای پایه های چوبی مناسب هستند که این قابلیت در چرخ های خانگی وجود ندارد ولی شما می توانید به راحتی از بازار تهیه کنید. اگر می خواهید برای کارگاه صنعتی خود چرخ خیاطی مناسب تهیه کنید بهتر است توجه کنید که پایه ی آن پهن باشد تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

سرعت چرخ خیاطی

یک عامل مهم در هنگام خرید دستگاه چرخ خیاطی سرعت دوخت و دوز دستگاه می باشد که باید آن را مورد توجه خود قرار دهید. در صورتی که دستگاه چرخ خیاطی را برای امور تجاری می خواهید می بایست به فکر خرید چرخ خیاطی با سرعت مناسب باشید. میانگین سرعت دستگاه های صنعتی می بایست بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه است.

شما می توانید توسط کلید کنترل سرعت روی ماشین خیاطی را تا چند برابر افزایش دهید اما باید دقت کنید که در بعضی از جنس های پارچه ای شما به سرعت بالا نیاز ندارید و بهتر است دوخت ها را به میزان دقیق انجام دهید. به عنوان مثال زمان دوخت پارچه های چرمی بهتر است میزان دقت را بالا ببرید و حواست تان باشد تا سوزن نشکند. اگر از پارچه هایی مثل پرده برای دوخت استفاده می کنید نیازی به هزینه کردن زیاد نیست چرا که یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین نیاز شما را به راحتی برآورده می کند.

تنوع دوخت چرخ خیاطی

تنوع دوخت یکی از مهم ترین ارکان هایی است که به آن باید توجه کرد. لازم به ذکر است که شاید در ابتدا مبتدی باشید و تصور کنید دوخت های متنوع چندان به کارتان نیاید؛ ولی بعد از مدتی که در این کار پیشرفت کردید خواهید دید که قابلیت دوخت های مختلف چقدر می تواند کاربردی باشد. همچنین چرخ باید دارای پایه فشاردهنده قوی باشد که به‌وسیله آن بتوان انواع پارچه‌های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت.

ماکو چرخ خیاطی

هنگام خرید چرخ خیاطی به محل قرار گیری ماکو دقت کنید. ماکو در جایی قرار داشته باشد که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید . برای تمیز کردن ماکو یا تعویض ماسوره این دسترسی مهم است.

سطح صدا

در برخی از چرخ های خیاطی به دلیل اینکه از دینام استفاده شده است دارای صدای بسیاری می باشد. اگر می خواهید از چرخ خیاطی در کارگاه تولیدی استفاده کنید میزان صدای دستگاه مهم نمی باشد اما برای مصارف خانگی قطعا بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که دارای سطح صدای مناسب باشد. دستگاه های بدون دینام که به آن ها چرخ های ماکو گرد نیز می گویند تا زمانی که شما دوخت را آغاز نکنید از انرژی برق استفاده نمی کنند ولی در دستگاه های دینام دار پس از روشن شدن دستگاه مصرف برق آغاز می شود. اختلاف هزینه برق بین این دو مدل چیزی بین 600 تا 900 هزار تومان می باشد.

تنوع برنامه های دوخت

بعضی چرخ‌ها علاوه بر دوخت مستقیم و منظم، دوخت‌های زیگزاگی با عرض و طول‌های متفاوت از هم انجام می‌دهند. تکنیک جدید در رشته خیاطی با ساختن چرخ‌های جدید زیگزاگ و دو سوزنی وسائل خودکاری که در آنها به کار رفته است، حقیقتا اعجاز می‌کند. این وسایل خودکار حتی کار خیاط مبتدی را به‌صورت کار یک هنرمند جلوه‌گر می‌سازد. این نوع چرخ‌ها به‌خصوص برای دوختن جا دکمه، تور دوزی، حاشیه‌دوزی، دوختن روبان و طرح‌های آپلیکه، پنبه‌دوزی، سجاف‌های گرد و کارهای تعمیری مختلف بسیار مناسبند.

گارانتی چرخ خیاطی

سعی کنید حتما چرخ خیاطی با گارانتی خریداری کنید و در ضمن چرخ خیاطی بخرید که در کلیه نمایندگی‌های مجاز وسایل تعمیر و سرویس آن موجود باشد. ضمانت نامه یک کاغذ معتبر می باشد تا با خیال راحت تر خرید کنید. زمانی که حس کردید چرخ خیاطی به درستی کار نمی کند بهتر است از اعتبار گارانتی خود استفاده کرده و آن را به نماینده نشان دهید تا در صورت بروز هر گونه مشکل رفع شود.

سرعت دستگاه چرخ خیاطی

سرعت یکی از مهم ترین نکاتی است که در انتخاب و خرید چرخ خیاطی خانگی خصوصا برای افراد مبتدی از اهمیت بالایی برخوردار است. در تولیدی های بزرگ سرعت برشکاری پارچه، دوخت و تولید از اهمیت بالایی برخوردار است پس هر چه میزان دوخت در دقیقه چرخ های صنعتی بالاتر باشد بهتر است. اما اگر شما یک فرد مبتدی هستید که تازه شروع به کار کرده اید بهتر است از چرخ هایی که قابلیت تنظیم سرعت دارند استفاده کنید تا به مرور زمان دستتان راه بیافتد.

برای مشاهده بهترین آموزشگاه‌های خیاطی بر روی شهر مورد نظر خود کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات مربوط به آموزشگاه‌های خیاطی در شهرهای دیگر، به بخش لینک‌های مرتبط در انتهای مقاله مراجعه کنید.

محبوب‌ترین چرخ‌ خیاطی خانگی کدام است؟

برندهای مختلف از جمله ژانومه، کاچیران، مارشال و جانتک، چرخ خیاطی خانگی تولید می‌کنند. تنوع محصولات هر کدام از این برندها کم نیست، ولی در ادامه می‌خواهیم شما را با محبوب‌ترین محصولات آنها آشنا کنیم:

1. چرخ خیاطی ژانومه مدل 5002

ژانومه محصولات حرفه‌ای و زیبایی تولید کرده، ولی در بین همه آن چرخ خیاطی ژانومه مدل 5002 از نظر استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، تنوع مدل دوخت و کیفیت، جزو محصولات محبوب بازار است. از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان اجرای انواع دوخت گلدوزی، زیپ دوزی، تکه دوزی، پس دوزی، ژرسه دوزی، جادکمه دوزی، ساده دوزی و لبه دوزی
  • دارای بازوی آزاد جهت دوخت دور آستین
  • دارای سوزن نخ کن اتوماتیک
  • امکان دوخت انواع پارچه‌های ضخیم و نازک
  • امکان دوخت سر قائمی

2. چرخ خیاطی کاچیران مدل Newlife

کاچیران اولین و بهترین شرکت تولید کننده چرخ خیاطی ایرانی است. محصولات این برند داخلی در سری نیولایف، رز، یاسمین و برونیکا تولید می‌شود، ولی چرخ خیاطی کاچیران نیولایف جزو محبوب‌ترین‌های بازار است. از ویژگی‌های این محصولات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان اجرای انواع دوخت زیپ دوزی، دکمه و جادکمه دوزی، ساده دوزی، گلدوزی، ژتون دوزی، کاموا دوزی، تکه دوزی، پس دوزی و دوخت زیگزاگ
  • امکان دوخت انواع پارچه‌های نازک و ضخیم
  • دارای دکمه Slow و بازویی آزاد، سیتم سوزن نخ کن و جادکمه خودکار
  • قابلیت ایجاد 200 طرح دوخت و 8 طرح جادکمه
  • مجهز به صفحه نمایشگر

3. چرخ خیاطی جانتک مدل 8400

یکی دیگر از چرخ‌های خانگی محبوب، مدل 8400 جانتک است. محصولات شرکت جانتک از نظر نوع طراحی، کیفیت و کارایی، قیمت و تنوع جایگاه خوبی در بازار ایران و جهان دارند. از ویژگی‌های این مدل چرخ خیاطی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان اجرای دوخت گلدوزی، دوخت زیگزاگ، دوخت دکمه و جادکمه دوزی، پس دوزی، ساده دوزی، زیپ دوزی و تکه دوزی
  • مجهز به سیستم فشار پایه برای پارچه‌های با ضخامت‌های متنوع
  • امکان دوخت انواع پارچه‌های ضخیم و نازک
  • وزن سبک و امکان حمل و جابجایی آسان
  • سیستم سون نخ کن خودکار

4. چرخ خیاطی مارشال مدل 835s

مارشال نیز یکی از برندهای معتبر و باکیفیت جهان است. همه محصولات این برند از نظر کارایی و طراحی منحصر به فرد هستند، ولی مدل 835s نسبت به سایر مدل‌ها محبوب‌تر است. ویژگی‌های این چرخ خیاطی عبارت است از:

  • قابلیت دوخت دندان‌موشی، زیگزاگ 3 مرحله‌ای و جادکمه 4 مرحله‌ای
  • امکان اجرای انواع دوخت‌های ساده، گلدوزی، تکه دوزی، پس دوزی، زیپ دوزی و جادکمه دوزی
  • جنس بدنه تمام فلزی و مقاوم، وزن نسبتاً سبک و قابلیت حمل آسان
  • دارای بازوی آزاد متحرک برای دوخت مرتب دور آستین لباس‌ها
  • دارای سیستم سوزن نخ کن

پرطرفدارترین چرخ‌های خیاطی صنعتی

از بین تمام برندها و محصولات صنعتی بازار چرخ‌های خیاطی کارگاهی، محصولات برند رویانگ از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. محصولات رویانگ در انواع مدل‌های راسته دوز، دکمه دوز، میاندوز بازویی، یقه دوز، سردوز دوپایه، کمر کش 12 سوزنه، میاندوز بوکایی، سردوز 5 نخ کامیپوتری، دکمه دوز ضربه‌ای و میاندوز اتوماتیک روانه بازار شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی این چرخ‌ها عبارتند از:

  • برنامه موقعیت سوزن و کنترل سرعت
  • جنس بدنه با کیفیت و مقاوم
  • کم مصرف و بی صدا

بهترین چرخ‌های خیاطی استوک

اغلب چرخ خیاطی‌های استوک بازار ایران، از نوع سر دوزهای استوک ساخت کشور ژاپن، برادر و ژانومه و چرخ خیاطی‌های خانگی هستند. در بین این برندها، چرخ خیاطی ژانومه از نظر کیفیت و قیمت از سایر برندها بهتر است.

1/5 - (1 امتیاز)

5 دیدگاه دربارهٔ «چرخ خیاطی خوب چه ویژگی هایی دارد؟»

  1. سلام منم بعد کلی وسواس جانتک خریدم.تو بعصی سایت ها خیلی ازش تعریف میکردن.خیلی خوب میدوزه.سوزن نخ کن و ده تا پایه خیاطی داره که جدا بخوایم بخریم کلی پولش میشه.

    1. سلام دوست عزیز. ممنون که تجربه خریدتونو اینجا به اشتراک گذاشتین تا دوستان دیگه ای که میخوان چرخ خیاطی بگیرن، استفاده کنن. موفق باشین.
      نیکارو؛ در جریانِ یادگیری…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی