معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی قم

معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی قم

فلزات پرکاربرد در جواهرسازی

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی قم بپردازیم، اما قبل از آن می‌خواهیم کمی درباره پرکاربردترین فلزات در جواهرسازی صحبت کنیم. جواهرسازی هنری است که نیاکان و اجداد ما به آن علاقه فراوانی داشتند. در گذشته مردم ایران زمین به زرگری و جواهرسازی علاقه بسیاری داشتند و از فلزات، زیورآلاتی زیبا و گران‌بها می‌ساختند. شواهد و مدارک باستان‌شناسى اين نکته را تاييد مى‌کند که شمال و مرکز ايران، جزو قديمى‌ترين مراکز صنايع فلزکارى جهان بوده است. آشکار است که بشر، تنها در سرزمينى مى‌توانست به سودمندى فلز پى ببرد که در آن فلزات و کانى‌هاى آن‌ها وجود داشته باشد.

قدمت استفاده از فلزات در جواهرسازی به هزاران سال پیش و آغاز تمدن بشری بازمیگردد. بیش از 6000 سال پیش از میلاد مسیح، اجداد باستانی ما در بین النهرین، مصر، یونان و روم برای مصارف گوناگون یکی از آنها جواهرسازی است، از انواع فلزات استفاده می کردند. در ابتدا از آهن و طلا در این هنر استفاده میشد که با گذشت سالها و کشف مس و نقره کم کم تنوع فلزات در ساخت جواهرات بیشتر شد.

به جرات می توان گفت تا به امروز هیچ ماده ای همچون طلا نتوانسته قلب و ذهن افراد را درگیر خود کند. طلا به دلیل کمیابی و درخشش فوق العاده زیبایش محبوب همگان است. استفاده از طلا در جواهرسازی در زمان اسکندر مقدونی باب شد و بیش از 15 قرن است که طلا به عنوان جزء لاینفک زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد. کار با طلا در این عرصه راحت تر از دیگر فلزات است. اساساً طلای خالص بیش از حد برای استفاده در ساخت جواهرات نرم است، به همین خاطر آن را با آلیاژهای دیگری چون مس و روی مخلوط می کنند. پس از طلا، پرکاربرد ترین فلزات در ساخت جواهرات، نقره، پلاتین، استیل، تیتانیوم، پالادیوم، و مس هستند.

بهترین آموزشگاه جواهرسازی قم
بهترین آموزشگاه جواهرسازی قم

معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی قم

اگر به دنبال یک تخصص حرفه‌ای و هنری پر درآمد در آینده می‌گردید، جواهرسازی یک انتخاب عالی خواهد بود. شما با فراگیری این رشته در اصل چندین رشته هنری مثل نازک کاری، طلا سازی، ملیله سازی مینا و… را یکجا آموزش می‌بینید و به دلیل کاربرد وسیع این رشته به راحتی میتوانید بازار هدف خود را شناسایی کرده و خیلی سریع به سوددهی برسید. در ادامه به معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی قم می‌پردازیم.

آموزشگاه جواهرسازی یاقوت کویر

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه جواهرسازی لعل

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه جواهرسازی آریا

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه جواهرسازی ابراهیمی

مشاهده صفحه آموزشگاه

3.7/5 - (22 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی