یادگیری زبان انگلیسی درخانه

آموزش زبان انگلیسی در خانه ؛ صد درصد تضمینی

در این مقاله قصد داریم به معرفی روش ها و تکنیک های مختلف آموزش زبان انگلیسی در خانه بپردازیم. گرچه رفتن به کلاس زبان حس و حال خوبی دارد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند زبان انگلیسی را با شرکت در کلاس زبان آموزشگاه های مختلف فرا بگیرند، با این حال ممکن است برخی افراد فرصت رفتن به کلاس زبان را نداشته باشند. حتی ممکن است شما فرصت داشته باشید، اما راحتی خانه را ترجیح دهید یا دلتان نخواهد برای یادگیری زبان زیاد هزینه کنید.

چالشی که پیش می‌آید این است که چطور می‌توان بدون مدرس پیشرفت کرد؟ پس چه کسی اشتباهاتمان را اصلاح کند؟ این نگرانی ها به‌جا هستند و شاید موارد دیگری هم باشند. مثلا ممکن است نگران تلفظ صحیح کلمات باشید. در واقع، شاید اصلا ندانید که از کجا باید شروع کنید. در حقیقت یادگیری زبان لزوما به معنای نشستن پای کتاب نیست و منابع زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند که در مسیر درستی قدم بردارید.

اگر در خانه تان از روش ها و منابع درستی استفاده کنید، کارتان روی غلتک می افتد. پس حتما این راه های عالی را برای تمرین زبان انگلیسی امتحان کنید. برای آشنا شدن با بهترین روش های آموزش زبان انگلیسی در خانه تا انتها همراه ما باشید.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در خانه

بدون شک همچنان که سایر روش های آموزش زبان انگلیسی در منزل از قبیل حضور آموزش دهنده در منزل یا تدریس خصوص همچنان به قوت خود باقیست و آموزش از این طریق به موازات نقاط قوت خود دارای معایبی نیز می باشد ولی باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در طی سالیان اخیر این نوع آموزش که به صورت آنلاین برگزار می شود با استقبال خوبی از جانب متقاضیان مواجه شده است. عمده دلایل و مزایای محبوبیت این روش و پرطرفدار بودن آن عبارتند از:

  • جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی
  • مقرون به صرفه بودن
  • عدم نیاز به خروج از منزل
  • استفاده از منابع مختلف و معتبر
  • تسریع روند آموزشی
  • نظم بخشیدن به روند یادگیری
  • بهره گیری از تکنیک های آموزشی زبان
  • استفاده از اساتید مجرب و با سابقه
  • تضمین خدمات آموزش زبان انگلیسی در منزل

یادگیری زبان چقدر طول می کشد؟

یادگیری زبان های مختلف به زمان متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال یادگیری زبان انگلیسی از زبان چینی یا آلمانی راحت تر است. برای فارسی زبانانی که زبان انگلیسی بلد نیستند و روزانه ۳ ساعت وقت برای مطالعه دارند، حدود ۱۲ ماه زمان نیاز است تا به سطح متوسط برسند.

آموزش زبان انگلیسی در خانه

11 روش برای آموزش زبان انگلیسی در خانه

در ادامه 10 روش مختلف و مؤثر برای آموزش زبان انگلیسی در خانه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

1. تماشای فیلم و سریال

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که تلویزیون تماشا کنید یا ویدیو ببینید.

سریال سیمپسون ها (The Simpsons)

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی کارتون ببینید. شاید کارتون خانواده ی سیمپسون را بشناسید. این سری انیمیشن کمدی به خاطر ویژگی‌های خاصش در کل دنیا معروف شده است. سریال The Simpsons درباره اتفاقات و بالا و پایین‌های زندگی یک خانواده آمریکایی است که بعضی از آنها عقل درست و حسابی هم ندارند!

ویژگی اصلی این سریال، این است که در هر قسمت گریزی می‌زند به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز جهان و همین هم باعث شده خانواده سیمپسونز در کل دنیا محبوب باشند. خوبی این سریال برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه این است که موضوعات روزمره در محیط کار، مدرسه و اجتماع در آن زیاد وجود دارند.

اگر به یادگیری اصطلاحات خیابانی انگلیسی یا همان Slang ها علاقه دارید، این سریال می‌تواند کلی از آنها را به شما یاد داده و همچنین تا حد زیادی شما را با فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی ها آشنا کند که این هم به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک فراوانی خواهد کرد.

 سریال دوستان (Friends)

سریال Friends محبوب‌ترین سریال کمدی تاریخ است که به احتمال خیلی زیاد یا آن را دیده‌اید یا حداقل اسمش به گوشتان خورده است. این سریال درباره 6 دوست ساکن نیویورک و زندگی روزمره آنهاست.

سبک انگلیسی حرف زدن این 6 نفر خیلی دوستانه و راحت بوده و به همین خاطر اگر می‌خواهید عادی و طبیعی درباره موضوعات مختلف انگلیسی صحبت کنید، تماشای سریال Friends را به شما توصیه می‌کنیم.

سریال نظریه انفجار بزرگ (Big Bang Theory)

سریال تئوری بیگ بنگ نیز مشابه سریال دوستان، یک سریال کمدی و تماشایی است. در این مجموعه نیز ماجراهای مربوط به 5 دوست است که در ادامه دوستان جدید به آن‌ها اضفه می‌شوند. سبک انگلیسی حرف زدن این افراد ساده و دوستانه است و تماشای آن برای یادگیری مکالمه انگلیسی توصیه می‌شود.

FluentU

اگر به دنبال منابع ویدئویی دیگری جز فیلم و سریال هستید، FluentU را هم امتحان کنید. این سایت یک مجموعه ی بزرگ از ویدئوهای انگلیسی دارد که از منابع دنیای واقعی مثل کلیپ های موسیقی، برنامه های تلویزیونی، تریلرهای فیلم «بازی گرسنگان» (The Hunger Games)، اخبار و سخنرانی های الهام بخش گرفته شده اند.

این ویدئوها می توانند به تنها منبع یادگیری زبان انگلیسی برای هرکس تبدیل شوند. ویدئوهایی را انتخاب کنید که با شیوه ی یادگیری، سطح و علایق تان سازگار باشد و بعدا این سایت ویدئوهای بیش تری را به شما پیشنهاد می کند!

FluentU همچنین ابزارهای یادگیری زیاد دیگری را در اختیارتان قرار می دهد تا با کمک آنها در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید. این ابزارها شامل عبارت های متقابل، فلش کارت ها، لیست کلمات و … هستند تا گرامر و دایره ی لغات تان را تقویت کنند.

2. ساختن وبلاگ انگلیسی

نوشتن کاری بسیار خلاقانه و آرامش بخش است. مطلب نوشتن در یک وبلاگ به زبان انگلیسی یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت Writing است. چنین کاری هم گرامر شما را تقویت کرده و هم به شما کمک می‌کند انگلیسی روزمره خود را بهتر کنید. البته می‌توانید نوشتن را در یک دفتر شخصی نیز انجام دهید، اما وبلاگ نوشتن فرصتی فراهم می‌کند تا با افراد دیگر نیز از طریق نوشتن گفتگو کنید و زبان خود را تقویت کنید.

می‌توانید درباره هرچیزی که دوست دارید بنویسید! از تعطیلات آخر هفته خود گرفته تا یک روز بارانی یا بازی فوتبالی که در استادیوم تماشا کرده‌اید! برای شروع، هفته‌ای یک بار مطلب بنویسید. این موضوع به مرور باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود و بعد از آن می‌توانید تعداد مطلب‌ها را زیاد کنید. برای خود اهدافی تعیین کنید که بتوانید هر بار بیشتر و سریع‌تر بنویسید!

اگر نگران اشتباه نوشتن هستید، همیشه می‌توانید نوشته‌های خود را به انگلیسی زبانان با به معلم خود نشان داده و از آنها کمک بگیرید. وبسایت Lang-8 هم جایی است که می‌توانید از افراد Native برای تصحیح نوشته‌های خود کمک بگیرید.

3. پیدا کردن دوستان جدید

اگر قبلا تجربه رفتن به کلاس زبان را داشته باشید، احتمالا دوستانی دارید که آنها هم به دنبال آموزش زبان انگلیسی در خانه هستند. می‌توانید هر از گاهی دوستانتان را به خانه دعوت کنید و همگی انگلیسی صحبت کردن را تمرین کنید. اگر هم چنین تجربه ای نداشته باشید می‌توانید به دنبال کلاس های Free Discussion بگردید یا از اطرافیان خود پرس و جو کنید.

از هر فرصتی برای یادگیری و تمرین زبان انگلیسی صحبت کنید. مثلا اگر اهل رستوران یا کافه رفتن هستید، می‌توانید با هم روش‌های سفارش دادن غذا در رستوران را به انگلیسی تمرین کنید! مهم نیست که چه کار می‌کنید، مهم این است که فعالیتی به زبان انگلیسی انجام داده و از آن لذت ببرید.

4. انجام بازی های کامپیوتری یا موبایلی

خیلی از ما فکر می‌کنیم یادگیری زبان انگلیسی کاری بسیار جدی است و بازی کردن هیچ ارتباطی به آن ندارد. اما همانطور که در بالا اشاره کردیم، هر گونه فعالیت مرتبط با زبان انگلیسی که از آن لذت ببرید، برای تقویت زبان شما بسیار مفید است.

بازی‌هایی که شما را در یک فضای فانتزی و پر از موجودات افسانه‌ای قرار می‌دهند معمولا پر از گفتگو و کلمات جدید هستند و به همین خاطر دایره واژگان (Vocabulary) شما را گسترده‌تر می‌کنند. این فضاها انگیزه شما را برای یادگیری بیشتر هم خواهند کرد، چون که برای رد کردن مراحل نیاز دارید که حتما گفتگوها را بفهمید.

این نوع بازی‌ها معمولا به شکل آنلاین هم در بازار وجود دارند. در این صورت، علاوه بر Vocabulary مهارت‌های ارتباطی شما هم تقویت خواهند شد چون مجبور هستید با دیگران صحبت کنید (البته اگر هم تیمی‌های شما انگلیسی زبان باشند). این گفتگوها تقریبا همیشه سریع و غیر رسمی بوده و به همین خاطر توانایی سریع فکر کردن و سریع واکنش نشان دادن را در شما تقویت می‌کنند.

در نهایت توجه داشته باشید که بعضی از این بازی‌ها بسیار اعتیاد آور است. پس مراقب باشید و برای خود محدودیت تعیین کنید. فراموش نکنید هدف شما یادگیری زبان است، نه تفریح و سرگرمی.

5. استفاده از سایت یا اپلیکیشن

امروزه سایت‌های فراوانی وجود دارند که کارشان آموزش زبان انگلیسی در خانه است. با وجود آنکه خیلی از امکانات این وبسایت‌ها (مثل کلاس‌های ویدیویی) رایگان نیستند و با توجه به نرخ‌های ارز بسیار هم گران تمام می‌شوند، هنوز هم آنقدر انواع محتوای متنی، صوتی و تصویری رایگان در این سایت‌ها پیدا می‌شود که بتواند شما را ساعت‌ها پای کامپیوتر یا موبایلتان میخکوب کند.

وبسایت‌های British Council، English at Home و Free English Study سه نمونه خوب از این نوع سایت‌ها هستند. در وقت‌های آزاد خود سری به این سایت‌ها زده یا حتی استفاده از آنها را تبدیل به بخشی از برنامه روزمره‌تان کنید!

علاوه بر وبسایت، اپلیکیشن های متنوعی برای آموزش زبان انگلیسی در خانه وجود دارد. شاید تصور کنید که اپلیکیشن‌های یادگیری زبان همانند هزاران نرم‌افزار ویندوزی هستند که سالها خریداری کردید و هیچ نتیجه‌ای از آن نگرفتید. همان نرم‌افزارهایی که روز سی دی با هزاران محتوای آموزشی قرار دارند و حتما باید شماره فلان را به شماره فلان بفرستید تا با شما تماس بگیرند و ۱۰۰ هزار تومان از پول ارزشمند شما را نابود کنند. اما اشتباه نکنید چون اپلیکیشن‌هایی مانند Doulingo و Memrise و بسیاری اپلیکیشن‌های آموزش زبان دیگر به شیوه‌ای جدید و با تبدیل یادگیری به بازی توانسته‌اند ابزاری درست کنند که ده‌ها بار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نرم‌افزارهای پیچیده و بی‌نتیجه گذشته شما را به هدفتان برساند. بزرگترین حسن این ابزارها هم این است که هزینه‌ای برای شما ندارند و می‌توانید رایگان آن‌ها را استفاده کنید.

6. گوش دادن به پادکست یا رادیو

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که به رادیوهای انگلیسی زبان گوش دهید. چون می توانید برنامه های تلوزیون و رادیو را آنلاین دنبال کنید، این امکان را دارید که هر کجا هستید مهارت های شنیداری تان را تقویت کنید! حتی وقتی ظرف می شویید یا در قطار نشسته اید هم می توانید زبان انگلیسی یاد بگیرید.

 Radio.net یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن به هر چیزی که دوست دارید گوش کنید. موضوعات کانال‌ها به تفکیک موسیقی (و ژانرهای موسیقی)، اخبار، ورزش، فرهنگ، کمدی و بسیاری دیگر مرتب شده و شما همیشه چیزی برای گوش کردن خواهید داشت.

7. خواندن کتاب به زبان انگلیسی

کتاب خواندن فقط تمرینی برای تقویت درک مطلب شما نیست، بلکه بخشی از زمان استراحت شما است. پس قبل از اینکه داستان را بیش از حد جدی بگیرید و به هدف یادگیری زبان انگلیسی در خانه شروع به کتاب خواندن کنید، کمی به قسمت سرگرم کننده ماجرا توجه کنید و کتابی پیدا کنید که واقعا مورد علاقه شما بوده و از خواندنش لذت ببرید.

اگر در سطوح ابتدایی یا متوسط یادگیری زبان انگلیسی هستید کتاب‌های فراوانی در بازار هستند که واژگان و گرامر داخل آنها متناسب با سطح شما تنظیم شده و تنها کافی است آن کتابی که بیشتر دوستش دارید را از قفسه کتابفروشی بردارید! این کتاب‌ها معمولا به همراه سی دی صوتی خود عرضه می‌شوند و شما عملا در هنگام رانندگی یا در مترو هم می‌توانید از نسخه صوتی کتاب لذت ببرید.

اگر هم سطح زبان انگلیسی شما پیشرفته است، می‌توانید پا را فراتر گذاشته و به سراغ کتاب‌های متن اصلی یا به اصطلاح Full Text بروید. البته باید بدانید که در این کتاب‌ها دیگر محدودیتی وجود نداشته و ممکن است به هر نوع واژه یا اصطلاح ناآشنایی برخورد کنید. ولی نگران نباشید و همچنان از مطالعه لذت ببرید. اتفاقی که قرار است بیفتد (تقویت زبان انگلیسی) خودش به صورت خودکار در اعماق ذهن شما خواهد افتاد!

در ادامه، سه کتاب مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

سری کتاب های هری پاتر Harry Potter اثر J.K.Rowling

سری کتاب‌های هری پاتر امروزه در سراسر دنیا شناخته شده‌ هستند و تبدیل به منبعی عالی برای مطالعه به زبان انگلیسی شده‌اند. همه این کتاب‌ها به زبان‌های متفاوت ترجمه شده‌اند و بسیاری از آنها به صورت فیلم هم درآمده‌اند.

سری هفت تایی هری پاتر در ابتدا به شیوه و ادبیات یک کودک نوشته شده و هر چه داستان جلوتر رفته و هری بزرگ‌تر می‌شود، جملات داخل کتاب هم بیشتر شبیه به کتاب‌های بزرگسالان می‌شوند. همانطور که احتمالا می‌دانید، فضای داستان فانتزی و جادویی بوده و پر است از کلمات و اصطلاحات جدید و جذاب که دایره وازگان شما را بسیار گسترده‌تر خواهند کرد.

 کتاب مزرعه حیوانات Animal Farm اثر George Orwell

اگر دوست دارید کتابی جدی‌تر و مفهومی‌تر و در عین حال نمادین را مطالعه کنید، به مزرعه حیوانات جورج اورول سری بزنید! این کتاب بارها به زبان‌های متفاوت از جمله فارسی ترجمه شده و هم می‌توانید داستانی ساده درباره تعدادی حیوان باشد و هم داستانی با مفاهیم عمیق و کنایه ‌آمیز سیاسی.

نگارش این کتاب ساده و روان بوده و به آسانی قابل دنبال کردن است. در عین حال جذاب و هیجان انگیز بوده و نوشتار آن هم آنقدر سخت نیست که برای زبان آموزان دردسرساز شود. اگر به دنبال کتابی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه هستید، مطالعه Animal Farm را از دست ندهید!

کتاب چارلی و کارخانه شکلات Charlie and the Chocolate Factory اثر Roald Dahl

داستانی فوق‌العاده برای عاشقان شکلات و شیرینی! این کتاب هم به زبان‌های فراوانی ترجمه شده و خیلی از ما هم فیلم آن را با هنرمندی جانی دپ تماشا کرده‌ایم. این کتاب هم متنی ساده و روان دارد و ویژگی دیگر آن ادبیات توصیفی خارق‌العاده آن است که قطعا تاثیر فراوانی در مهارت‌های زبانی شما دارد.

8.استفاده از فلش کارت

استفاده از فلش کارت های آموزشی جهت یادگیری زبان انگلیسی یکی از روش های جذاب یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد. فلش کارت های زیادی با موضوع و بخش بندی های بسیار متنوعی در بازار و اینترنت وجود دارد که شما با تهیه و استفاده از آن ها با دنیای کلمات بیشتر آشنایی پیدا می‌کنید و از دایره لغات خوبی برخوردار می‌شوید.

استفاده از فلش کارت برای آموزش زبان انگلیسی در خانه یکی از روش های قدیمی و پر کاربرد برای اموزش زبان انگلیسی می‌باشد و سالیان سال است که در موسسات اموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان یاد داده می‌شود این روش بیشتر برای مبتدیان استفاده می‌شود ولی با توجه به فرار بودن زبان انگلیسی و نیاز بسیار ما به دانستن کلمات استفاده از فلش کارت ها در هر دوره ایی ضروری است.

پس فلش کارت ها را می‌توان به عنوان یکی از عناصر اصلی یادگیری زبان انگلیسی نام برد چرا که هم سرگرم کننده و هم جذاب و هم گیرا هستند. پیشنهاد ما استفاده مکرر از فلش کارت ها آموزش زبان انگلیسی است. سعی کنید ابتدا در زمینه‌ی که دوست دارید فلش کارت ها را مطالعه کنید سپس به سراغ باقی شاخه ها بروید.

9. انگلیسی فکر کردن و حرف زدن با خود

آدم‌هایی که با خودشان حرف می‌زنند، لزوما دیوانه نیستند! این حرف زدن می‌تواند در قالب تفکرات باشد و داخل ذهن اتفاق بیفتد یا ممکن است افکار خود را با صدای بلند به زبان بیاورید. حرف زدن با خود، بخشی از فرآیند ساختن اعتماد به نفس است و اعتماد به نفس هم بخشی از برقراری ارتباط به زبان انگلیسی.

اگر قرار است خود را برای یک ارائه (Presentation) در کلاس آماده کنید یا صحبت جلوی کلی آدم در یک مهمانی، معمولا حرف زدن با خود جلوی آینه یکی از بهترین روش‌ها است. حتی می‌توانید یک قدم جلوتر رفته و صدای خودتان را ضبط کنید تا متوجه شوید در هنگام صحبت کرذن شما بقیه چه چیزی می‌شنوند. سپس می‌توانید صحبت کردن خود را با انگلیسی زبانان بومی (Native) مقایسه کنید تا متوجه شوید کجاها ضعف داشته و چه مواردی را باید اصلاح کنید.

همین حالا کلی ایده برای آموزش زبان انگلیسی در خانه دارید. پس دست به کار شوید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید!

10. شرکت در آزمون های آنلاین

موسسات و وبسایت های بسیاری در سرتاسر جهان وجود دارد که دست به تولید و پخش آزمون های آنلاین جهت آموزش زبان انگلیسی زده اند و اینگونه به دیگران و دانش آموزان زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند.در این روش نیاز است که شما از اول اندکی زبان انگلیسی را یاد گرفته باشید و سپس برای تقویت زبان انگلیسی خود به آزمون های آنلاین روی اورده باشید.

وبسایت های زیادی در زمینه آزمون های آنلاین زبان انگلیسی کار می‌کنند و ایرانی ها هم در این بازار آموزشی زبان انگلیسی سهیم هستند. شما با یک جست و جوی کوچک می‌توانید به این وبسایت های آموزشی دسترسی پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید.

روش کار این وبسایت های آزمون آنلاین به صورت مرحله ایی می‌باشد به زبان دیگر یک نوع بازی است، ولی سرگرمی ایی در آن دخیل نیست. چرا که شما با گذارندن هر مرحله شروع به یادگیری مبحث جدیدی می‌کنید. آزمون آنلاین روش بسیار موثری برای یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد.

11. استفاده از نرم افزارهای یادگیری زبان

نرم افزار های متنوع زیادی در رابطه با آموزش زبان انگلیسی متناسب با نیازهای مختلف وجود دارند. از جمله نرم افزار های ویژه افراد مبتدی ، آموزش زبان کودکان، نرم افزار آمادگی آزمون آیلتس IELTS، نرم افزار آموزش واژگان آزمون آیلتس یا تافل، اپلیکیشن آموزش گرامر از مبتدی تا پیشرفته و …. بسیاری دیگر که هر کدام پاسخ گوی نیازهای مختلف در حوزه ی یادگیری زبان انگلیسی هستند.

همان طور که می دانید برای اثر بخش بودن هر روش از یادگیری باید طبق برنامه ای صحیح پیش رفت. اگر برای استفاده از نرم افزار ها هیچ برنامه ای نداشته باشید مطمئنا نتیجه ای نخواهید گرفت و وقت خود را بیهوده هدر داده اید. اکثر نرم افزار های یادگیری زبان انگلیسی دارای یادآور ( Reminder ) هستند که طبق تنظیماتی که شما از قبل در آن ها مشخص می کنید در ساعت خاصی به شما یادآوری می کند که به سراغ یادگیری بروید. برای یادگیری ، حتما باید مرور و تکرار داشته باشید. پس نباید درسنامه های نرم افزار را پشت سر هم بدون وقفه مطالعه کنید بلکه بایستی زمانی را برای مرور در نظر بگیرید. مثلا پنج شنبه ها مطالب آموخته شده در آن هفته و جمعه تمامی مطالب قبلی را دوره کنید.

پیشنهاد می شود که فقط از یک روش برای یادگیری استفاده نکنید، در کنار اپلیکیشن ها حتما از کتاب ها، فیلم، سریال و موسیقی نیز برای درک بیشتر زبان در موقعیت های مختلف بهره مند شوید. عامل بسیار مهم در مورد نرم افزار ها و اپلیکیشن ها این است که تنوع محصولات در این زمینه بسیار زیاد است و همین موضوع انتخاب یک اپلیکیشن استاندارد و کارآمد را سخت می کند. پس بهتر است قبل از هزینه برای نرم افزاری در مورد آن خوب تحقیق کنید تا در فرآیند یادگیری دچار مشکل نشوید و وقت و انرژی شما بیهوده هدر نرود.

15 نرم افزار ویژه یادگیری زبان در خانه

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین نرم‌افزارها برای یادگیری زبان در خانه می‌پردازیم.

1. آموزش زبان انگلیسی رزتا استون Rosetta Stone

 

نرم افزار رزتا استون Rosetta Stone برنامه ای بسیار متفاوت نسبت به سایر اپلیکیشن های موجود در بازار است که برای یادگیری زبان انگلیسی به شیوه ای متفاوت عمل می کند.این برنامه قابل استفاده برای همه افراد است و هم کودکان و دانش آموزان و هم بزرگسالان می توانند از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن به مدت بیست سال است که توسط میلیون ها کاربر مورد استفاده قرار می گیرد و مطالب و دروس موجود هر ساله توسط اساتید برتر مورد بررسی قرار می گیرد و آپدیت می شوند و برای هر دو سیستم عامل انروید وIOS قابل استفاده است. این سیستم همچنین دارای بستری است که به شما این امکان را می دهد تا هر درس دیگر را به یک مربی برنامه ریزی کنید و پیش ببرید.

2. نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Duolingo

 

نرم افزار دولینگو Duolingo یکی از محبوب ترین نرم افزار های زبان انگلیسی با بیش از 200 میلیون کاربر در دنیا است. شما با استفاده از این نرم افزار به نوعی معتاد یادگیری زبان می شوید زیرا که آموزش در Duolingo به همراه طیف وسیعی از فعالیت ها و بازی ها طراحی شده است که با استفاده از سیستم پاداش دهی شما را به ادامه ی بازی و یادگیری ترغیب می کند.

Duolingo یکی از بهترین برنامه های رایگان آموزش انگلیسی است. در این نرم افزار گرامر، تلفظ، واژگان، عبارات و اصطاحات مکالمه انگلیسی آموزش داده می شود. نکته ی بسیار مثبت در مورد این برنامه این است که پیشرفت روزانه شما به صورت خودکار بررسی و ردیابی می شود و گزارش پیشرفت شما را در پایان هر درس اعلام می کند. تنها مشکل این نرم افزار این است که یاد گیری زبان انگلیسی بر مبنای زبان فارسی و انگلیسی در آن وجود ندارد.

3. نرم افزار آموزش زبان BUSUU

 

نرم افزار بوسو Busuu Learning Language که هم برای اندروید Android و هم iPhone وiPad قابل استفاده است از دیگر نرم افزار های محبوب یادگیزی زبان انگلیسی است که برای افراد مبتدی نیز بسیار مناسب می باشد. این اپلیکیشن توسط زبان شناسان طراحی شده است که با بهره گیری از هوش مصنوعی و مبانی تعامل انسانی، فرآیند آموزش را سریعتر پیش می برد. این اپ شامل دوره های آموزشی مخصوص 12 زبان وبرای بیش از 90 میلیون زبان آموز در سراسر جهان می باشد. دروس شامل مهارت های خواندن (Reading) ، نوشتن (Writing) ، صحبت کردن(Speaking) ، املا(Dictation) و عبارات کاربردی است. در این برنامه آموزش به صورت آنلاین طراحی شده است و دارای فایلهای صوتی و ویدیویی مختلف است که به تقویت مهارتهای صحبت کردن (Speaking) و گوش کردن (Listening) شما کمک میکنند. نکته بسیار جالب در مورد این نرم افزار این است که در هنگام شروع به کار با برنامه از شما تعیین سطح آنلاین گرفته می شود تا راحت تر دروس متناسب با خود را پیدا کنید و وقت تان هدر نرود.

در نرم افزار Busuu شما قادر خواهید بود با انگلیسی زبانان بومی (native speaker) صحبت کنید تا از مطالب آموخته شده در دنیای واقعی استفاده کنید. در این اپلیکیشن می توانید با سایر افرادی که زبان یاد می گیرند یا زبان آموزان پیشرفته ارتباط برقرار کنید. از جمله مزیت های این نرم افزار این است که می توانید دروس مختلف را بارگزاری کنید تا در حالت آفلاین نیز از آن ها به راحتی استفاده کنید. همچنین روند پیشرفت هفتگی تان برای شما ارسال می شود که مدام مورد ارزیابی قرار می گیرید. طبق تحقیقاتی که توسط تیم Busuu و دانشگاه سیتی نیویورک و دانشگاه کارولینای جنوبی در سال 2016 صورت گرفت، مشخص شد که 22 ساعت آموزش در Busuu معادل یک ترم یادگیری زبان در کالج است.

4. نرم افزار یادگیری زبان Word Games

این نرم افزار باعث بهبود مهارت واژگان شما می شود. این اپلیکیشن یکی از بهترین ها ست که با الگوریتم های علمی کار می کند و به شما کمک می کند انگلیسی را به شیوه ای مؤثر بیاموزید. بازی های جذاب این اپلیکیشن به شما در یادگیری کلمات جدید ، دستور زبان و هجی ها کمک می کند. این اپلیکیشن برای افرادی است که می خواهند مهارت های واژگان ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن خود را بهبود بخشند. محتوای شخصی شده و استفاده از لغات بیشتر باعث کسب نمره خوبی در امتحانات ورودی مانند CAT ،GRE ،GMAT ، IELTS ، TOEFL و می شود.نسخه حرفه ای Word Games دارای محتوای غنی با کیفیت خوب است که دارای واژگان گسترده تری می باشد.

5. نرم افزار آموزش زبان Memrise

 

Memrise یکی از بهترین نرم افزار های یادگیری زبان انگلیسی است که از سیستم یادگیری استفاده می کند تا این فرایند را سرگرم کننده ، ساده و اعتیاد آور کند. شما می توانید مکالمات کاربردی در دنیای واقعی را در این برنامه بیاموزید.دروس انگلیسی در Memrise به مبتدیان یاد می دهد که مانند یک محلی صحبت کنند.در اپلیکیشن ممرایز یادگیری زبان انگلیسی بر مبنای زبان فارسی امکان پذیر است و شما فقط باید در سایت ممرایز ثبت نام انجام دهید.

6. برنامه آموزش زبان Babbel

 

Babbel یک برنامه زبان عالی با تمرکز روی واژگان است. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا با تکمیل و تکرار عبارات ، زبان را درک کنند. این برنامه شامل چهار رویکرد مختلف است که شامل تشخیص صدا ، تشخیص تصویر ، املا و پر کردن جاهای خالی است. Babbel بیشتر بر کیفیت یادگیری تمرکز کرده است. در دروس مختلف این برنامه مباحث مربوط به دنیای واقعی مطرح شده است که موجب می شود یاد بگیرید که چگونه خود را معرفی کنید ، غذا سفارش دهید و در سفر مکالمات ساده انجام دهید.این نرم افزار دارای دروس آموزشی برای 14 زبان دنیاست.

7. نرم افزار آموزش زبان FluentU

 

برنامه ی فلوئنت یو FluentU واقعا در بین سایر نرم افزار های آموزش زبان انگلیسی برجسته است و بخاطر شیوه ی کاربردی آموزش در بین کاربران بسیار محبوب است. اما تنها مشکل آن این است که رایگان نیست که با توجه به امکاناتی که در اختیار قرار می دهد واقعا به صرفه است ( قیمت: از 20 دلار در ماه ). FluentU با بهره بردن از ابزارهای دنیای واقعی مانند فیلم، موسیقی ، تبلیغات ، اخبار ، سریال ، انیمیشن و گفتگوهای الهام بخش یادگیری زبان انگلیس را لذت بخش می کند.

FluentU به شما کمک می کند تا به راحتی در طول زمان به زبان و فرهنگ انگلیسی عادت کنید. شما انگلیسی را همان گونه که در زندگی واقعی صحبت می شود یاد می گیرید . FluentU تماشای فیلم های انگلیسی زبان را بسیار آسان می کند. شما با کلیک روی هر کلمه ای می توانید تعاریف و مثال های مفید مرتبط را ببینید. همچنین در هر ویدئو آزمونی طراحی شده است تا آموخته های شما را مورد ارزیابی قرار دهد. بهترین بخش برنامه این است که واژگانی که در هر ویدئو یاد می گیرید ، ردیابی می شود و برنامه به شما مثال ها و فیلم هایی بر اساس کلماتی که قبلاً آموخته اید پیشنهاد می کند.

8. نرم افزار آموزش زبان TANDEM

 

این اپ بیشتر بر روی مهارت صحبت کردن SPEKING متمرکز شده است به این صورت که ابتدا شرایط و سطح شده را بررسی کرده و شما را از طریق متون، فایلهای صوتی و چت ویدیویی با افرادی که زبان مادری شان انگلیسی است مرتبط می کند تا با یکدیگر صحبت کنید.

9. نرم افزار Learn English Grammar

 

این یک برنامه ساده و در دسترس برای یادگیری زبان انگلیسی است که به منظور کمک به تقویت و بهبود گرامر طراحی شده است.در Learn English Grammar دوازده موضوع گرامر با 20 فعالیت در هر بخش در اختیار زبان آموزان قرار می گیرد.

10. برنامه آموزش زبان LingoDeer

 

این نرم افزار به شما این امکان می دهد تا با یک روش متنی و ساختاری متناسب با آن تعامل برقرار کنید. کاربران می توانند با توجه به سطح توانایی خودشان از این برنامه استفاده کنند. بوسیله ی مطالعه خودآموز ، این دروس انگلیسی و تمرینهای مرور بعدی بر مهارتهای خواندن ، گوش دادن و نوشتن تمرکز دارند تا به مرور لغات کاربردی بپردازید و اصطلاحات و گرامر را بیاموزید. این برنامه شامل موضوعات روزمره و دقیق است که هدف آن افزایش تدریجی آشنایی شما با زبان انگلیسی است. همچنین این برنامه در برگیرنده ی بسیاری از زبانهای آسیایی می باشد. LingoDeer برای زبان آموزان مبتدی و نوجوان بسیار مناسب می باشد.

11. نرم افزار MindSnacks

 

نر م افزر MindSnacks به خاطرداشتن رابط کاربری سرگرم کننده و ساده مشهور است. MindSnacks به کمک سرگرمی آموزش می دهد. به جای مطالعه لیست های بی پایان کلمات ، اکنون با بازی های سرگرم کننده آن ها را یاد بگیرید

12. Mosalingua

 

هدف این برنامه بیشتر آموزش واژگان انگلیسی است. مخصوصا که یادگیری کلمات اکثر مواقع با فراموشی همراه است . بدین منظور Mosalingua سعی می کند با استفاده از روشی به نام SRS این مشکل را حل کند SRS مخفف Spaced Repetition Software است و در اصل ، این نرم افزاری است که به منظور کمک به شما در مرور کلمات درست قبل از فراموش کردن آنها ، طراحی شده است.

13. نرم افزار آموزش زبان Hello-Hello English

 

در برنامه Hello-Hello Englishشیوه ای جالب برای آموزش زبان انگلیسی توسط آمریکا برای زبان آموزان طراحی شده است. در این برنامه تمرین ها و فعالیت ها گاها به صورت ویدئو یا انیمیشن هایی وجود دارند و در بعضی مواقع باید مکالمات کوتاهی انجام دهید.در این اپلکیشن بیشتر از 30 درس متنوع برای تقویت و بهبود مکالمه وجود دارد.این نرم افزار دارای امکان جالبی است به این صورت که اگر سوالی برایتان پیش بیاید می توانید به طور مستقیم از یک معلم زبان انگلیسی سوال کنید که این ویژگی باعث محبوبیت بیشمار این برنامه در دنیا شده است.همچنین می توان به نمونه هایی از اپلیکیشن های ایرانی در زمینه ی آموزش زبان انگلیسی مانند نرم افزار چکامه و آموزش زبان نصرت اشاره کرد.

14. نرم افزار Word of the Day

اپلیکیشن وردآپ wordup نرم افزاری بسیار کاربردی برای تقویت دامنه لغات می شاد که علاوه بر ارائه معنی کلمات و مثال های متعدد استفاده از هر کلمه در فیلم، آهنگ، کتاب یا سخن بزرگان، لغات را به طور منظم دوره میکند و آزمون و بازی نیز دارد. نرم افزار Sentence Master Pro برنامه ی محبوب دیگری است که با استفاده از بازی های ماجراجویانه و جذاب به شما کمک می کند تا جمله بندی وترکیب کلمات را به راحتی یاد بگیرید.

15. نرم افزار های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

برای آموزش واژگان زبان انگلیسی به صورت اختصاصی می توان از نرم افزار های زیر نیز استفاده کرد:

  • Learn English Vocabulary – 6،000 Words
  • اپلیکیشن ۵۰۴ واژه ضروری
  • اپلیکیشن واژه آموز
از برنامه های زیر نیز می توان برای اهداف خاص مثلا شرکت در آزمون های تافل و آیلتس بهره برد:
  • نرم افزار زبان پارس
  • برای تقویت مهارت صحبت کردن برنامه های زیر نیز می تواند مفید باشند.
  • نرم افزار HelloTalk
  • نرم افزار Speaky
 

نکته پایانی

یادگیری زبان انگلیسی جزء یکی از واجبات و ضروریات زندگی امروز جامعه ایرانی و جهانیان شده است، استفاده و کاربرد زبان انگلیسی برای ما ایرانی بسیار در نوع زندگی و روش زندگیمان تاثیر گذار استفاده تعداد بسیاری پس از یادگیری زبان انگلیسی به کسب درآمد با استفاده از آن می‌پردازند و عده زیادی نیز دست به مهاجرت می‌زنند و عده ایی هم برای ارتباط برقرار کردن با این جهان بزرگ شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند. شما می‌توانید زبان انگلیسی را در خانه و به صورت خودآموز یا از طریق شرکت در کلاس زبان فرا بگیرید. اگر دلتان می‌خواهد در کلاس زبان شرکت کنید، نیکارو برای کمک به شما آماده است.

برای کلاس زبان نیاز به راهنمایی دارید؟ اطلاعات خود را از طریق دکمه نارنجی رنگ پایین صفحه ثبت کنید. با شما تماس می‌گیریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی