اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز

“انگلیسی امروزه از نظر تعداد سخنوران پس از چینی و اسپانیایی، سومین زبان جهان است”

همین یک گزاره مشخص میکند که اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز تا چه اندازه زیاد است. زبان انگلیسی (English language) یک زبان با ریشه غرب آلمانی است که برای اولین بار در اوایل قرون وسطا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یکی از زبان های رایج جهان است. زبان انگلیسی تنها زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی حدود 60 کشور مستقل است. این زبان به صورت وسیع در کشورهای انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند صحبت می شود. زبان انگلیسی بعد از چینی ماندارین و اسپانیایی سومین زبان مادری رایج جهان است. امروزه زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در سراسر جهان به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود. زبان انگلیسی همچنین زبان رسمی سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز هست.

زبان انگلیسی در طول یک بازه 1400 ساله ساخته و گسترش داده شده است. شکل های اولیه زبان انگلیسی توسط مهاجران انگولا ساکسون در حدود قرن پنجم میلادی به جزیره انگلستان آورده شد، به این شکل از زبان انگلیسی زبان انگلیسی کهن گفته می شود. انگلیسی میانه در حدود قرن 11 میلادی و با فتح انگستان به دست نرمن ها شکل گرفت. شکل امروزی زبان انگلیسی پس از قرن 15 میلادی و با اختراع ماشین چاپ شکل گرفت. به واسطه قدرت سیاسی و نظامی بالای امپراطوری بریتانیا زبان انگلیسی بین قرن ها 17 تا 20 در جهان گسترده شد. در حال حاضر در هر دو شکل مکتوب و دیجیتال زبان انگلیسی با فاصله ای زیاد بالاترین تعداد انتشار اسناد علمی و فنی در جهان را داراست.

انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند. گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

سادگی و سختی یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی ممکن است برای خیلی ها عجیب و سخت به نظر برسد و برای بسیاری ساده و ابتدایی. در اینجا کمی در رابطه با بخش های ساده یا پیچیده زبان انگلیسی صحبت می کنیم.

چرا یادگیری زبان انگلیسی ساده است؟

سخت بودن یک زبان تا حد زیادی نسبی است. اما باید بدانید که یادگیری انگلیسی تقریبا از تمام زبان های اروپایی دیگر ساده تر است. برخی از دلایل آن عبارتند از:

  • انگلیسی جنسیت ندارد: در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم. جنسیت اسامی تنها محدود به زبان های آلمانی و فرانسه نیست. بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند. پس انگلیسی از این نظر کار شما را بسیار ساده می کند.
  • افعال صرف نمی شوند: در زبان انگلیسی افعال تقریبا صرف نمی شوند (در طول درس ها توضیح می دهیم که چرا گفتیم “تقریبا”!). این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است. صرف نشدن فعل ها استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند.
  • از خط لاتین استفاده می کند: زبان انگلیسی بری نگارش از خط لاتین استفاده می کند. خطی که همه ما حتی پیش از یادگیری انگلیسی با آن آشنا بودیم. این موضوع خواندن و نوشتن به این زبان را به مراتب ساده تر می کند (نسبت به زبان هایی که از خط های دیگر استفاده می کنند مثل هندی، چینی، روسی و …).
  • فارسی و انگلیسی خویشاوندان دور هستند: گرچه خویشاوندی فارسی و انگلیسی نسبتا دور است اما همچنان ساختارهای مشابه زیادی بین دو زبان وجود دارد. یکی از وجه تشابه های همه زبان های هندی-اروپایی داشتن بن ثابت برای افعال است. ساختارهای گرامری دیگری مثل ضمایر، استفاده از افعال و … در این دو زبان مشابه است.
  • واژه های مشترک زیادی وجود دارد: بین فارسی و انگلیسی واژه های مشترک بسیاری وجود دارد. این واژه ها که تقریبا همه از انگلیسی به فارسی وارد شده اند به شما کمک می کنند این زبان را ساده تر یادبگیرید. با توجه به نفوذ گسترده زبان انگلیسی، به ویژه در زمینه های تخصصی و فنی بسیاری از ما از قبل با بسیاری از واژه های این زبان آشنا هستیم.

چه بخش هایی از زبان انگلیسی برای فارسی زبانان مشکل است؟

با توجه به تجربه فارسی زبانان در زبان مادری، بخش های خاصی از زبان انگلیسی معمولا برای فارسی زبانان مشکل آفرین می شود. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

  • تلفظ انگلیسی: تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند. در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید. این موضوع در طول یادگیری واژه های جدید بسیار با اهمیت است. (برای یادگیری این موضوع در طول دروس همیشه از فونتیک استفاده شده است.)
  • زمان ها: بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل در فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد. این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.
  • حروف تعریف: در زبان فارسی ما برای حالت معرفه حرف تعریف نداریم. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود. استفاده نابه جا این حرف تعریف در بین نوآموزان بسیار رایج است. با گذشت زمان به استفاده درست از حرف تعریف عادت می کنید.
  • حروف اضافه: ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در واقع حروف اضافه بین این دو زبان قابل معادل سازی نیستند. گاهی در یک جمله در فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد (برعکس این موضوع هم زیاد اتفاق می افتد.). برای آشنایی با حروف اضافه و استفاده درست از آنها باید زمان بگذارید.
  • افعال عبارتی: افعال عبارتی یا phrasal verbs افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با یک فعل ساخته می شوند و معنایی کاملا متفاوت نسبت به فعل اصلی دارند. این افعال در فارسی معادل ندارند و در ابتدا برای فارسی زبان ها گیج کننده به نظر می رسند. با گذشت زمان به استفاده از آنها عادت خواهید کرد.
  • انواع ضمایر: در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که فارسی معادل ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

با توجه به تحقیقات عمومی انجام شده در حوزه زبان شناسی، یادگیری یک زبان جدید برای یک فرد معمولی به حدود 1100 ساعت زمان نیاز دارد. این یعنی برای یادگیری انگلیسی در سطحی قابل قبول حداقل به شش ماه زمان نیاز دارید. البته برای بیشتر زبان آموزان رفتن از سطح ابتدایی تا پیشرفته بین یک تا دو سال زمان نیاز می گیرد. فراموش نکنید که یادیگری سریع تر به معنای فراموش کردن سریع هم هست. برای یادگیری مناسب باید زمان کافی را به صورت منظم به یادگیری اختصاص دهید.

” پس همین حالا دست به کار شو “

بطور کلی شاید یادگیری زبان انگلیسی یکی از  مهمترین گام ها در ارتقاء کیفیت زندگی شما باشد.

برای مشاهده بهترین آموزشگاه‌های زبان انگلیسی بر روی شهر مورد نظر خود کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات مربوط به آموزشگاه‌های زبان در شهرهای دیگر، به بخش لینک‌های مرتبط در انتهای مقاله مراجعه کنید.

دلایل اهمیت یادگیری زبان

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر است چراکه زبان انگلیسی، زبان علم است و آموزش رشته‌های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. 

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است:

با افزایش روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی، برنامه‌های رادیوئی و تلویزیونی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید همگی به زبان انگلیسی صورت می‌گیرند و عدم آشنایی با این زبان برابر با عدم زندگی در دنیای مدرن امروزی است. در ادامه این نوشتار سعی بر این است تا علاوه بر دلایل اشاره شده به دیگر دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی اشاره شود.  زبان انگلیسی زبان رسمی اخبار و اطلاعات مبادله‌شده‌ی جهان است. حدود نیمی از روزنامه‌های منتشر‌شده‌ی جهان به انگلیسی است. تنها در کشور هند سه هزار مجله‌‌ی انگلیسی‌ زبان منتشر شده است. پنج تا از بزرگترین شبکه‌های اطلاع‌ رسانی (CBS,NBC,ABC,BBC,CBC) به انگلیسی برنامه پخش می‌کنند. همچنین فقط مجله‌ها و روزنامه‌های انگلیسی زبان هستند که به راحتی در هر کجای جهان یافت می‌شوند. شما برای پیدا کردن مجله‌هایی مانند تایم یا نیوزویک مجبور نیستید خیلی وقت صرف کنید.  اگر دوست دارید همیشه با آخرین اطلاعات و اخبار به ‌روز باشید انگلیسی خیلی به شما کمک خواهد کرد. ۷۵% تله‌تکس‌های دنیا به انگلیسی فرستاده می‌شود و بیش از ۸۰% از صفحه‌های اصلی سایت‌ها به انگلیسی‌ هستند. یعنی با دانستن انگلیسی شما حداقل با موضوع ۸۰ درصد از سایت‌ها آشنا می‌شوید. همچنین حدود ۷۰% ایمیل‌های دنیا به انگلیسی فرستاده می‌شوند.

زبان انگلیسی زبان کامپیوتر و تکنولوژی است:

حدود ۸۰% اطلاعات کامپیوتر‌ها به انگلیسی پردازش می‌شوند. یادگیری فنون کامپیوتر برای افرادی که به انگلیسی تسلط دارند فوق‌العاده راحت است. مسافرت آسانترخواهد شد. شما می‌توانید در حین سفر به ۴۵ کشور انگلیسی زبان لذت بیشتری ببرید و نیازی به راهنما یا مترجم نداشته باشید.( تیم مادسیج دانلود کتابی با عنوان کتاب انگلیسی در سفر را در اختیار شما قرار داده که با مطالعه این کتاب در صورت پیش امدن سفری ناگهانی به کشورهای خارجی میتوانید با خیال راحت سفر کنید همچنین با مطالعه کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی با تصویر شما یاد خواهید گرفت که در موقعیت های خاص چگونه بهترین عکس العمل را از خود نشان دهید. برای آشنایی با برخی اصطلاحات زبان انگلیسی  کتاب اصطلاحات انگلیسی با ترجمه فارسی  را به شما پیشنهاد میکنیم. داستان انگلیسی همراه با فایل صوتی را هم برای وقت های استراحت خود حتما مطالعه کنید) شما حتما‌ می‌دانید که مترجم‌های آنلاین مثل مترجم گوگل محدودیت‌های خاص خود را دارند و وقتی یک متن را می‌دهید تا ترجمه کنند به ندرت طبیعی ترجمه می‌شود. با یادگیری انگلیسی خود را از زحمت این مترجم‌ها خلاص کنید( برای این منظور میتوانید ابتدا گرامر را با دانلود کتابهایی چون  کتاب کامل گرامر سعید عنایت پور  وکتاب آموزش گرامر انگلیسی به زبان فارسی  و سپس لغات زبان انگلیسی را با مطاله کتاب آموزش لغات زبان انگلیسی با تصویر یاد بگیرید) همچنین شما می‌توانید کتابهایی با نویسندگان آمریکایی یا بریتانیایی بخوانید، و نیز کتابهای ترجمه شده از زبانهای دیگر. به هر موضوعی که علاقمند باشید، می‌توانید چیزی به انگلیسی درباره آن پیدا کنید. سیاستمداران کشورهای مختلف از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. انگلیسی، زبـان اصلی سازمانهایی از قبیـل سازمـان ملل متـحد (UN)، نـاتـو (NATO) و… می‌باشد.

زبان انگلیسی زبان فنی رشته های مختلف است:

علم و فن‌آوری است، مخصوصاً فناوری های تراز بالایی مانند علوم کامپیوتر، ژنتیک و پزشکی. اگر می‌خواهید درباره این علوم مطالعه کنید، احتمالاً مجبور خواهید شد از منابع انگلیسی استفاده کنید. حـدود ۹۵% مقـالات علمی منتشر شده، به زبان انگلیسی است کـه تنها حدود ۵۰% از آنها مربوط بـه کشورهای انگلیسی‌زبان (مانند آمریکا و انگلستان) می‌باشد. علاوه بر این تقریباً همه کنفرانسها و مسابقات بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. بطور کلی زبان انگلیسی به تحقیقات علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روز دنیا بوده و امکان دسترسی و استفاده از این تحقیقات را فراهم و تسهیل می کند؛ با یادگیری زبان انگلیسی می توانید دانشجو و محقق بهتری باشید. می‌توانید با دانشمندان کشورهای دیگر مکاتبه کنید. در همایشهای بین‌المللی شرکت کنید و با مطالعه مجلات و کتب، از یافته‌های جدید علمی با خبر شوید.

یادگیری زبان برای مهاجرت

یادگیری زبان برای مهاجرت

بسیاری از افراد با اهداف خاصی به کشورهای دیگری مهاجرت می کنند یکی از اصلی ترین مسئله در مهاجرت به خارج از کشور این است که زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید زمانی که وارد یک کشور دیگر شدید با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. معمولا یادگیری زبان برای مهاجرت، به تلاش و توانایی افراد بستگی دارد زمانی که بدون قصد مهاجرت زبان می آموزید به راحتی و با خیال راحت می توانید به یادگیری بپردازید اما زمانی که قصد مهاجرت دارید ممکن است استرس داشته باشید و این استرس موجب شود تا یادگیری شما با کیفیت خوبی صورت نگیرد. یکی از مهم ترین راه های در مهاجرت این است که بتوانید به خوبی صحبت کنید و اگر به خوبی نتوانید صحبت کنید اعتماد به نفس شما پایین می آید و امکان دارد دچار افسردگی شوید. به همین دلیل توصیه می شود قبل از مهاجرت به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. ما در این مطلب می خواهیم شما را با ارتباط مهاجرت به کلاس های زبان آشنا کنیم با ما همراه باشید و این مطالب مفید درباره یادگیری زبان برای مهاجرت را مطالعه نمایید.

مهم ترین دلایل مهاجرت به خارج از کشور

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی به خارج از کشور مهاجرت می کنند که از جمله مهم ترین دلایل مهاجرت به کشورهای خارجی، مهاجرت کاری و تحصیلی است که در پایین برای شما بیان خواهیم کرد و شما باید با نحوه یادگیری زبان برای مهاجرت به خارج از کشور را بدانید.

1. مهاجرت کاری

اگر می خواهید برای پیدا کردن شغل خوب به خارج از کشور مهاجرت کنید باید به طور کامل به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید کار خوب و مناسبی پیدا کنید. اگر شما تسلط کافی به زبان نداشته باشید باید بدانید که شغل خوبی نیز پیدا نخواهید کرد و باید به سمت شغل های پایین تر روی بیاورید و شغل های پایین نیز درآمدهای خوبی نخواهند داشت.

2. مهاجرت تحصیلی

اگر هدف شما از مهاجرت، تحصیل است حتما باید زبان انگلیسی را خوب یاد بگیرید و به آن تسلط کافی داشته باشید زیرا همه کتاب های درسی شما به زبان انگلیسی خواهد بود و همه اساتید به زبان انگلیسی صحبت خواهند کرد. اگر زبان انگلیسی شما سطح پایین باشد باید دوره های آموزش را بگذرانید تا بتوانید به کالج یا دانشگاه وارد شوید و در دانشگاه به راحتی تحصیل نمایید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

با توجه به اینکه می خواهید به خارج از کشور مهاجرت کنید ابتدا باید هدف از مهاجرتتان را بدانید و سپس اقدام به یادگیری زبان انگلیسی نمایید زیرا اگر هدف شما از مهاجرت ادامه تحصیل است باید یادگیری زبان را کمی متفاوت تر کنید و به صورت پیشرفته اقدام به یادگیری آن نماید. راه ها و روش های یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت باید با رعایت برخی از اصول انجام شود تا بتوانید به راحتی آن را بیاموزید و در هنگام مهاجرت دچار مشکل نشوید و به خوبی بتوانید با افراد خارج از کشور ارتباط برقرار نمایید. در این مطلب به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد.

بهتر است برای یادگیری زبان آرامش خود را حفظ کنید.

به طور کلی می توان گفت که مهاجرت کار راحتی نیست و جدا از دوری خانواده باید برخی از استرس های دیگر مانند مصاحبه با سفارتخانه، گرفتن نمره و … را نیز کشید. باید قبل از مهاجرت بدانید که مهاجرت کردن استرس های زیادی دارد و بدون مشکلات نمی توان به جایی مهاجرت کرد به همین دلیل بهتر است در یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت، آرامش خود را حفظ کنید و هر اتفاقی که رخ داد نا امید نشوید و تلاشتان را بیشتر نمایید.

تا جایی که ممکن است زبان انگلیسی را در همین جا یاد بگیرید.

معمولا یادگیری زبان انگلیسی در محیطی که کاملا انگلیسی است بهتر است و یادگیری به سرعت صورت می گیرد و بسیاری از افراد نیز ادامه آموزش زبان برای مهاجرت را به کشور مقصد نگه می دارند. اما باید گفت که یادگیری زبان در کشورهای انگلیسی کمی متفاوت تر است و با لهجه های خاصی این آموزش به افراد داده می شود و اگر شما هیچ دانشی از زبان نداشته باشید مطمئن باشید که به راحتی نمی توانید آن را یاد بگیرید و به مشکل برخورد خواهید کرد. ممکن است به دلیل اینکه به راحتی نتوانسته اید زبان را بیاموزید از شغلتان صرف نظر کنید زیرا برای اینکه منظور کارفرما را متوجه شوید باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. در این صورت می توانید مغازه ای مخصوص ایرانیان مقیم خارج کشور باز کنید و در آن جا مشغول به کار شوید. به همین دلیل توصیه می شود آموزش زبان برای مهاجرت، در کشور خودتان بیاموزید و با آرامش به یادگیری آن بپردازید تا در کشورهای دیگر دچار مشکل نشوید.

یادگیری زبان برای مهاجرت

روشی بیابید که از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

برخی از افراد هستند که به زبان انگلیسی علاقه زیادی ندارد و به دلیل مهاجرت مجبور هستند یادگیری آن را زورکی تحمل کنند یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت نیز به گونه ای است که اگر از آن لذت نبرید به خوبی یاد نخواهید گرفت و دچار مشکل خواهید شد به همین دلیل توصیه می شود برای یادگیری آن راهی را پیدا کنید تا در هنگام یادگیری از زبان لذت ببرید و با علاقه آن را بیاموزید. بهتر است به چیزهایی که علاقه زیادی دارید با آن ها آموزش را شروع کنید به طور مثال ممکن است شما با دیدن ویدئو یا موسیقی یا فیلم و یا سریال بهتر یاد بگیرید. به همین علت توصیه می شود که خودتان را درگیر دیکشنری نکنید و نحوه استفاده صحیح دیکشنری را حتما بدانید تا در موقع مطالعه خسته و با مشکل روبرو نشوید.

به اخبار زبان انگلیسی زیاد گوش دهید.

برای اینکه بتوانید زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمایید بهتر است که به اخبار انگلیسی زیاد گوش دهید زیرا گوش دادن به اخبار زبان شما را تقویت می کند و شما بهتر می توانید با لهجه آن ها آشنا شوید. به همین دلیل توصیه می شود در ماشین و منزل از طریق رادیو و تلویزیون به اخبار انگلیسی گوش دهید.

زیاد انگلیسی صحبت کنید.

یکی از مهم ترین و بهترین راه یادگیری زبان برای مهاجرت، مکالمه است و باید هر چه بیشتر به مکالمه بپردازید زیرا مکالمه موجب می شود تا زبان انگلیسی شما تقویت شود و در خارج از کشور به راحتی بتوانید ارتباط برقرار کنید. برای اینکه مکالمه زیادی داشته باشید بهتر است با همکلاسی های خود قرار بگذارید که در بیرون از کلاس نیز به زبان انگلیسی صحبت کنید.

برای یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت باید واقع بین باشید.

زمانی که شما در یک موسسه معتبر اقدام به آموزش زبان برای مهاجرت می کنید باید زمانی را که برای یادگیری تعیین کرده اند را قبول کنید و طبق آن زمان برنامه ریزی نمایید و گول برخی از موسسات نامعتبر را که اعلام می کنند به صورت فشرده و در مدت زمان کمتر زبان انگلیسی را آموزش می دهند را نخورید زیرا برخی از افراد طاقت یادگیری فشرده را ندارند و ممکن است از یادگیری زبان انگلیسی زده شوند. معمولا برای آموزش زبان باید استراحت کافی داشته باشید و در منزل نیز تمرین نمایید.

روی کارتان وقت بگذارید.

 یکی از بهترین راه یادگیری زبان برای مهاجرت این است که روی کارتان وقت بگذارید. به عنوان مثال اگر برای مهاجرت به خارج از کشور می خواهید زبان انگلیسی  بیاموزید باید از بیشتر کارهایتان دست بکشید و اقدام به یادگیری زبان نمایید هیچ کس تا به حال یک شبه در آموزش زبان پیشرفته نکرده است به همین علت توصیه می شود که برای یادگیری نیز وقت بگذارید و از تفریحاتتان کم کنید تا زمان بیشتری برای آموزش داشته باشید.

از اپلیکیشن های زبان استفاده نمایید.

در زمان های قدیم برای یادگیری زبان انگلیسی راه های کمی وجود داشت و باید گفت که اصلا موبایل وجود نداشت. اما امروزه راه ها و روش های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها اقدام به یادگیری زبان نمایید. یکی از بهترین راه یادگیری زبان برای مهاجرت اپلیکیشن هایی هستند که درباره زبان طراحی شده اند و بسیار مفید هستند و می توانید با استفاده از آن ها زبان انگلیسی خودتان را تقویت نمایید.

مزیت یادگیری زبان دوم

مزیت های یادگیری زبان دوم

شاید شما هم تا حالا دلیل های زیادی شنیده باشید. که چرا باید زبان دوم یادگرفت اما چرا بعضی از افراد هنوز به سراغ یادگیری زبان دوم نرفتن ! شاید کمی عجیب به نظر برسه ؛ این افراد فرآیند یادگیری زبان دوم رو طولانی و سخت و البته عجیب و غریب میدونن. اما حقیقت اینه که با توجه به افزایش ارتباط فرامنطقه ای و وابستگی ارتباطات جهانی به همدیگه ؛ در واقه یادگیری زبان دوم یک ویژگی که نه بلکه یک الزام برای مرتبط موندن با جهان پیرامون به صورت معنی دار و موثره -حالا این نوع ارتباط میتونه برای کیلومتر ها اونورتر از خونتون باشه یا شهرها وکشور های دیگه- ولی شما باید توانایی برقراری این نوع ارتباط رو داشته باشید.

در ادامه 10 مزیت یادگیری زبان دوم را برای شما لیست میکنیم:

1 . ارتباط

یکی از ابتدایی ترین خواستگاه های بشریت ارتباط گرفتن با سایر افراد است. افراد دو یا چند زبانه توانایی بهتری در ارتباط گیری با طیف وسیع تری از افراد دیگر در زندگی اجتماعی و انفرادی دارند. دانستن یک زبان به شما این کمک را میکند که فارغ از مکان فعلی خود. دنیایتان را چه در دنیای مجازی و چه حقیقتا بسط دهید. در این نوع ارتباطات شما شکل خواهید گرفت. با دیدن فرهنک ها و گونه های فردی مهربان به تواضع میرسید . و می توانید از میان آنها دوستانی برای تمام عمر خود پیدا کنید .فقط برای این دلیل به تنهایی شما نتایج ارزشمند یادگیری زبان دوم را در طی سالها متوجه خواهید شد .

2 . ارتقاء شغلی

دانستن زبان دوم یک صفت چشم گیر در مقایسه با سایر همکاران تک زبانه شماست. در حقیقت دانستن زبان دوم؛ یکی از هشت مهارت لازم برای ارتقاء در هر کاری است – صرف نظر از اینکه شما یک کارمند ساده یا یک منشی هستید – توانایی شما در اجرای هنر زبان دوم به صورت حرفه ای باعث پیشرفت شما در حرفتان میشود.

در بین سالهای 2010 تا 2015 میلادی یک شرکت اقدام به گرفتن نیرو برای کار خود کرد و تلاش کرد تا نیروهایی با مهارت چند زبانه – نه صرفا دو زبانه – را جذب کند. مدیران اجرایی شرکت به دنبال نیرویی بودند که به صورت حرفه ای و یک پارچه با مشتریان خارجی ارتباط برقرار کند که صرفا با توانایی زبانی انجام میشد و این کار در منزل و به صورت اینترنتی بود. در میان 60 میلیون آمریکایی که به زبانی غیر از زبان انگلیسی در خانه صحبت میکنند؛ نیازی به آموزش مهارت در سر کار یا کلاس نبود  اما برای سایرین که تنها به زبان انگلیسی اکتفا میکردند این مصاحبه مردود اعلام شد.

اگر به عنوان یک محرک برای پیشرففت به یادگیری زبان دوم یا سوم توجه کنید؛ خود زبان شما را به سمت درآمد بیشتر و ارتقاء شغلی هدایت میکند.

مزیت های یادگیری زبان دوم

3 . تقویت ذهن

خیلی از مزیت های یادگیری زبان دوم یا سوم برای ذهن غیر قابل انکار است. مردمی که بیش از یک زبان را میدانند و از آن استفاده میکنند، حافظه های بهتری دارند؛ راه حل های سریع تری کشف میکنند و در مواقع بحرانی فکرهای پخته تری ارائه میدهند. شاید جالب باشد که بدانید افزایش تمرکز و توانایی چند کار را در یک زمان انجام دادن در این افراد بیشتر است. افراد چند زبانه توانایی شنیداری بهتری دارند. این اشخاص میتوانند بین فعالیت های رقابتی و نظارتی در یک محیط یلی سریع تر از افراد تک زبانه جا به جا شوند. که این امر نشان دهنده توانایی انعطاف پذیری بالای ذهنی این افراد را نشان میدهد.

4 . درک عمیق دیگر فرهنگ ها

زبان بهترین راه ارتباط گیری مستقیم با سایر فرهنگ هاست. توانایی ارتباط گیری با اشخاص دیگر در یک زبان مشخص به ما نگرش بیشتری نسبت به سنت های مرتبط با آن زبان، مذهب ها، هنر و تاریخ مردم آن سرزمین به ما میدهد.

درک بهتر جزئیات یک فرهنگ برابر با درک بهتر مشکلات رایج در آن کشور و یا نگرانی ها و دغدغه هاست و دانستن بهتر یک فرهنگ به ایجاد حس انسان دوستی و پذیرش بهترآن مردم کمک میکند.

تحقیقات نشان میدهد که دانش آموزانی که یک زبان دیگر را آموزش میبینند. تمایل بیشتری نسبت به سایرین به یادگیری فرهنگ و عقاید مردمان آن سرزمین از خود نشان میدهد.

5 . جهان بینی

سفر کردن به سرزمینی که زبان محلی اش را میدانید یک تجربه فراتر از یک سفر را به شما القا میکند. اگرچه که تک زبانه ها نیز میتوانند به کشور های خارجی سفر کنند. اما آنها فقط توانایی دیدن  آثار تاریخی و یا گردشگری را دارند. اما افرادی که توانایی صحبت کردن را دارند سریع تر راه خود را پیدا میکنند. و با افراد بومی آن منطقه ارتباط برقرار میکنند که بدون مهارت زبان این اتفاق نمی افتاد.

6 . خواندن اطلاعات از مرجع

دردنیایی با 6000 زبان برای صحبت کردن شما همیشه نیازمند به ترجمه هستید. اما صحبت کردن حداقل با بیش از یک زبان به ما این اختیار را میدهد که با انسانهای بیشتری در ارتباط قرار بگیریم؛ کتابهای بیشتری بخوانیم که سایر افراد این توانایی را ندارند و محدود هستند. برای مثال شما به عنوان یک شخص چند زبانه راحت تر میتوانید به صورت بومی سرچ اینترنت داشته باشید. چرا که شما میتوانید اطلاعات سایر زبانها را که به صورت عکس، فیلم و یا مطلب هستند را درک و ترجمه کنید.

7 . چند زبانه شدن

نه تنها چندزبانه شدن توانایی ارتباط شما را افزایش و بهبود میبخشد، بلکه تعداد لغات شما را در زبان مادریتان افزایش میدهد. بله دقیقا … تعجب نکنید. آموزش زبان به کودکان و ترجمه شدن لغات در ذهن آنها باعث فرآیند رشد ذهن و شروع چند زبانه شدن در مغز میشود. که خیلی راحت تر میتوانند بعد از این فرآیند زبان سوم و چهارم و .. را بیاموزند.

این فرآیند به این دلیل است که وقتی شما زبان دوم یاد میگیرید؛ شما بخش جدیدی از سیستم ذهنی خود را به کار میندازید که بستر اموزش سایر زبانهاست. و این امر به شما کمک میکند تا بتوانید زبانهای دیگر را بهتر یاد بگیرید.

مزیت های یادگیری زبان انگلیسی

8 . افزایش اعتماد به نفس

همه زبان آموزها میتوانند خطاها و اشتباهات زبانی خود را در طی آموزش زبان کشف و تصحیح کنند. حتی در مقابل تعداد زیادی از دوستان و شنوندگا در کلاس – این یک بخش ضروری فرایند آموزش است. آموزش یعنی شما خود را از محیط امن شخصیتان بیرون بکشید و با دیگران دانشتان را به اشتراک بگذارید. و اجازه دهید تا دیگران – معلمان و همکلاسی ها- شما را از دور ببینند و تصحیح کنند.

این تصحیح بیرونی حسی شبیه  تنبیه کردن خود برای اشتباهاتتان است که کم کم منجر به بی خطا شدن؛ کم شدن خطاها و یا حداقل جسارت بیان اشتباه است. این فرایند منجر به افزایش اعتماد به نفس به صورت ذاتی در شما میشود.

9 . قوی شدن در تصمیم گیری

مطالعات نشان می دهد که تصمیماتی که در زبان دوم میگیرید بیشتر مبتنی بر دلیل و علت است. نسبت به آنچه که در زبان مادری خود اتخاذ میکنید. برخلاف فرض های عامه، وقتی که ما در زبان دوم یا سوم مشورت می کنیم، ما خودمان را از پاسخ های احساسی و تعصبات عمیقی که در زبان مادری با آن رو به رو هستیم جدا میکنیم وتصمیمات منظم بر اساس حقایق میگیریم که این امر سیستم تصمیم گیری ما را تقویت میکند.

10 . گرفتن دیدگاه

همانطور که ما یک زبان و فرهنگ جدید را کشف می کنیم، ما به طور طبیعی مقایسه هایی را با آنچه که قبلا به عنوان فرهنگ به ما  آموخته اند، می سنجیم. یادگیری در مورد یک فرهنگ دیگر موجب نگرانی در مورد جنبه های مختلف فرهنگ خودمان می شود – چه از جنبه های مثبت و چه منفی – ما قبلا در نظر نگرفته ایم.

این اتفاق میتواند منجر به این شود که شما به فرهنگ و کشور خود علاقه مند شوید و قدردانی بیشتری از آنچه که دارید داشته باشید، یا ممکن است تصمیم بگیرید چیزهای را عوض کنید.

کلاس زبان در شهرهای مختلف

معرفی کلاس زبان مشهد
معرفی بهترین کلاس زبان اهواز
معرفی بهترین کلاس زبان اردبیل
معرفی بهترین کلاس زبان دزفول
معرفی بهترین کلاس زبان نیشابور
معرفی بهترین کلاس زبان بابل
معرفی بهترین کلاس زبان خرمشهر
معرفی بهترین کلاس زبان اسلام شهر
معرفی بهترین کلاس زبان سیرجان
معرفی بهترین کلاس زبان سمنان
معرفی بهترین کلاس زبان پرند
معرفی بهترین کلاس زبان سبزوار
معرفی بهترین کلاس زبان اندیشه
معرفی بهترین کلاس زبان گلستان
معرفی بهترین کلاس زبان ملارد
معرفی بهترین کلاس زبان کاشان
معرفی بهترین کلاس زبان شهر قدس
معرفی بهترین کلاس زبان شهریار
معرفی بهترین کلاس زبان گرگان
معرفی بهترین کلاس زبان لرستان
معرفی بهترین کلاس زبان قزوین
معرفی بهترین کلاس زبان اراک
معرفی بهترین کلاس زبان زنجان
معرفی بهترین کلاس زبان سنندج
معرفی بهترین کلاس زبان فرانسه قم
معرفی بهترین کلاس زبان بجنورد
معرفی بهترین کلاس زبان زاهدان
معرفی بهترین کلاس زبان همدان

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی