تهیه دسر های ساده

تهیه دسرهای ساده

ما دراین مقاله به تهیه دسرهای ساده میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

تهیه دسرهای ساده

دسر نوعی خوردنی است که معمولا بعد از پایان وعده غذایی خورده می شود و بسیار خوشمزه است. بیشتر دسرهایی که درست می شوند معمولا شیرین هستند اما گاهی برای برخی از دسرها طعم های خاص دیگری نیز دارند. بسیاری از افراد علاقه دارند برای مهمانان خود دسر درست کنند اما این کار را بلد نیستند. زیرا که طرز تهیه آن ها را ندارند به همین دلیل ما می خواهیم طرز تهیه دسرهای ساده و خوشمزه را برای شما بیان کنیم با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید.

این مطلب را هم از دست ندهید:

تهیه دسر های ساده

1. دسر ساده ژله رنگین کمان

در بیشتر مهمانی ها معمولا از  دسر ژله استفاده می کنند. اما برخی از افراد به این نوع دسر تنوع می دهند. و با مخلوط بستنی و میوه و … ظاهر آن را تغییر می دهند. یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که با ژله تهیه می شود ژله رنگین کمان است که با استفاده از ژله و بستنی درست می شود که در ادامه طرز تهیه دسر ساده ژله رنگین کمان را برای شما بیان می کنیم.

برای این کار باید نصف پودر ژله را با نصف فنجان آب جوش مخلوط کنید و ژله را در آب جوش حل نمایید سپس دو سوم مایع را جدا کنید و کنار بگذارید. مابقی ژله را با آب سرد مخلوط کنید و در قالب بریزید و در یخجال بگذارید تا کمی ببندد. بعد از این که ژله خودش را کمی گرفت مقداری از مایع ژله را که کنار گذاشته بودید را با دو قاشق بستنی وانیلی مخلوط کنید و روی ژله که کمی خودش را گرفته بریزید.

این مرحله را برای رنگ های دیگر نیز تکرار کنید باید به این نکته توجه کنید که نباید ژله را کامل خود را بگیرند زیرا در هنگام برگرداندن ژله لایه ها از هم جدا می شوند به همین دلیل بهتر است لایه ها زمانی که کمی خودشان را گرفتند مرحله بعد از آغاز نمایید. برای اینکه ژله به خوبی از قالب جدا شود بهتر است قالب را در داخل آب جوش چند لحظه قرار دهید و سپس قالب را برگردانید.

این مطلب را هم از دست ندهید:

2. دسر تارت بستنی

این دسر یک دسر ایتالیایی است که مخصوص فصل های گرم سال است و بسیار خوشمزه می باشد. طرز تهیه دسر ساده و خوشمزه تارت بستنی به این شکل است که باید در ابتدا دو قاشق غذا خوری کره آب شده را با یک استکان خمیر نان مخلوط کنید. و آن را روی یک ورقه فول پهن نمایید و سپس بستنی را در ظرف دیگری پهن کنید و روی آن بادام هندی ریز شده بریزید.

اکنون روی این بستنی و بادام هندی ها را با خمیری که درست کرده اید بپوشانید و به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد بعد از اینکه کامل خودش را بست یک لایه بستنی دیگر نیز اضافه نمایید و دوباره حدود 10 ساعت در یخچال قرار دهید تا به طور کامل خودش را بگیرد. برای تزیین این دسر ساده می توانید از بادام هندی استفاده نمایید.

3. دسر ساده زعفرانی

دسر ساده زعفرانی یکی از ساده ترین دسر ها می باشد که در زمان کمی تهیه می شود. طرز تهیه دسر ساده زعفرانی به این صورت است که در ابتدا نصف پیمانه آب را با پودر ژلاتین مخلوط کنید. و درون قابلمه ای بریزید و در زیر شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید. تا ژلاتین به خوبی حل شود و رنگ آن شفاف شود.

سپس سه لیوان شیر و یک لیوان شکر را در ظرف دیگری مخلوط کرده، روی اجاق بگذارید. تا کمی گرم شود و سپس زعفران ساییده شده را به این مخلوط اضافه نمایید. زمانی که حس کردید که مایع در حال جوشیدن است کمی گلاب و وانیل به آن اضافه کنید و سپس مایع ژلاتین را بیافزایید. کمی اجازه دهید تا مایع سرد شود. و نصف بسته خامه صبحانه به آن بزنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک دست شوند. در مرحله آخر قالب را چرب نمایید و مواد را درون آن بریزید و به مدت سه الی چهار ساعت اجازه دهید تا در یخچال بماند و کامل خودش را بگیرد.

4. دسر شیر برنج

این دسر یکی از دسر های سنتی ایرانیان است که بیشتر به عنوان میان وعده مصرف می شود. و از جمله دسرهایی است که بسیار مفید است و تهیه آن هزینه کمی دارد. تهیه دسر ساده شیر برنج به این صورت است. که باید یک پیمانه برنج را از قبل خیس کنید تا کاملا نرم شود و سپس به همراه دو لیوان آب در قابلمه بجوشانید هنگامی که برنج جوشید و مقدار آب آن کم شد. حدود 2 لیتر شیر به آن اضافه نمایید و دوباره اجازه دهید تا بجوشد و برنج خوب پخته شود.

بعد از اینکه برنج خوب پخته شد نوبت به گلاب می رسد. که باید نصف پیمانه گلاب به آن اضافه کنید و زیر اجاق گاز را خاموش کنید. و شیر برنج را در ظرف مورد نظر بریزید. و اجازه دهید تا سرد شود و سپس این دسر ساده و خوشمزه را با گل محمدی و دارچین تزیین نمایید.

5. دسر ساده ژله میوه‌ ای

یکی از دسر های پر طرفدار و خوشمزه، دسر ژله میوه ای است که در بیشتر مراسمات آن را درست می کنند. تهیه دسر ساده ژله میوه ای به این صورت است که باید در ابتدا یک رنگ ژله را درست کنید. و سپس میوه های خرد شده را درون قالب مورد نظرتان بریزید و سپس به آرامی ژله را روی میوه ها بریزید و اجازه دهید در یخچال به طور کامل ژله خودش را بگیرد.

6. دسر پودینگ تخم شربتی

تخم شربتی فواید زیادی دارد و برای کاهش وزن، بیماری های تنفسی، بیماری عفونتی و … بسیار مناسب است. به همین دلیل می توانید علاوه بر شربت تخم شربتی دسر آن را نیز تهیه نمایید. طرز تهیه دسر تخم شربتی به این صورت است. که باید نصف پیمانه توت فرنگی را به صورت پوره دربیاورید و سپس تخم شربتی را در آب خیس کنید. تا پف کنند اما نباید لعاب بگیرند.

سپس پوره را درون یک چهارم پیمانه شیر و عسل و وانیل مخلوط کنید و تخم شربتی ها را به آن اضافه نمایید. اگر دوست داشتید تا دسر شما رقیق تر شود می توانید شیر بیشتری به مواد خود اضافه کنید. بعد از این مراحل باید دسر را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید و سپس با تکه های میوه تزیین کنید و سرو نمایید.

7. دسر بیسکوییتی بدون فر

معمولا دسر هایی که با بسکوییت درست می شوند بسیار خوشمزه می شون.د یکی از دسر هایی که طرفدار زیادی دارد دسر بسکوییتی می باشد که برای تهیه آن نیاز به فر ندارید. طرز تهیه دسر بیسکوییتی به این صورت است که باید در ابتدا چهار عدد زرده تخم مرغ را به خوبی به همراه شکر هم بزنید. تا رنگ آن کرم شود و سپس دو لیوان شیر و دو قاشق غذاخوری آرد را که قبلا مخلوط کرده اید را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

اکنون مواد را روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود و غلظت آن مانند فرنی شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و وانیل و کره به آن اضافه کنید و اجازه دهید کره درون آن آب شود. بیسکوییت ها در یک ظرف بچینید و مایع را روی آن بزنید و سپس دوباره یک لایه دیگر بسکوییت قرار دهید و دوباره مایع بزنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا دسر شما چند لایه شود. اجازه دهید دسر به مدت 4 ساعت در یخچال قرار بگیرد و استراحت نماید. برای تزیین این دسر ساده و خوشمزه می توانید از خلال پسته و پودر کاکائو و پودر قند استفاده نمایید.

برای مشاهده بهترین آموزشگاه‌های آشپزی بر روی شهر مورد نظر خود کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات مربوط به آموزشگاه‌های آشپزی در شهرهای دیگر، به بخش لینک‌های مرتبط در انتهای مقاله مراجعه کنید.

8. دسر ساده هندوانه

برای تهیه دسر ساده هندوانه به دو پیمانه آب هندوانه، سه قاشق غذا خوری پودر نشاسته، سه چهارم پیمانه شکر، یک چوب دارچین و خلال پسته و وانیل احتیاج دارید. طرز تهیه این دسر به این صورت است که باید گوشت هندوانه را در دورن مخلوط کن بریزید. و سپس پودر نشاسته، شکر، وانیل و دارچین را به آرامی به آن اضافه کنید.

سپس در مرحله بعد این ترکیب را روی اجاق گاز به مدت 15 دقیقه قرار دهید و هم بزنید. هنگامی که مواد کمی سفت شد چوب دارچین را خارج کنید. و دسر را در ظرف های مورد نظر بریزید و به مدت 10 ساعت در یخچال قرار دهید و سپس با خلال پسته و پودر وانیل این دسر ساده را تزیین نمایید.

9. دسر پاناکوتای وانیلی

طرز تهیه دسر پاناکوتای وانیلی به این صورت است که باید در ابتدا شیر و خامه را با هم مخلوط نمایید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. زمانی که شیر به جوش آمد شکر را بیافزایید و از روی حرارت بر دارید. اکنون باید پودر ژلاتین را در آب جوش حل کنید و به مخلوط خود اضافه نمایید و در قالب مورد نظر بریزید و به مدت 6 ساعت در یخچال قرار دهید. برای تزیین این دسر ساده و خوشمزه می توانید از کارامل، شکلات داغ و ترافل استفاده نمایید.

2.5/5 - (8 امتیاز)

  1. سلام

    انقد پستتون خوشمزس که حد ندارد

    دلم میخواد آشپزی ثبت نام کنم منوووون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی