آموزش زبان هندی

در مقاله امروز با موضوع آموزش زبان هندی همراه شما هستیم. زبان هندی یکی از قدیمی ترین زبان های جهان است و مردم اکثر مناطق هندوستان مثل مناطق شمالی و مرکزی به این زبان صحبت می کنند.

کشور پر جمعیت هند دارای چندین قومیت و نژاد های مختلف می باشد که هر کدام به گویش و لهجه ی خود صحبت می کنند. البته اکثریت مردم این کشور به زبان اصیل هندی صحبت می کنند اما زبان هایی مثل اردو، تامیلی، تلوگو و … نیز در این کشور رایج است. در واقع زبان رسمی کشور هند، زبان هندی است اما به جز آن 22 زبان دیگر در این کشور وجود دارد که تمام آن ها در قانون اساسی کشور هند ثبت شده اند.

تاریخچه زبان هندی:

زبان هندی یکی از شاخه های خانواده زبان هند و اروپایی است. خانواده زبان هند و اروپایی از 500 زبان تشکیل شده است که زبان هندی یکی از مهم ترین آن هاست. از طرف دیگر می توان زبان هندی را یکی از شاخه های خانواده زبان هند ایرانی دانست زیرا تا حدی به زبان های فارسی، اردو، پشتو، بنگالی و کوردی شباهت دارد.

می توان گفت که هندی ها در سده سوم هجری با زبان فارسی آشنا شده و آن را به کار بردند. پس از آن مردم ملتان و منصوره از زبان عربی و مردم مکران از زبان فارسی استفاده می کردند. در زمان سلطنت گورکانیان زبان فارسی دومین زبان رسمی کشور هند بود اما بعد از اینکه هندوستان مستعمره ی انگلیس شد، زبان انگلیسی در این کشور رواج یافت. هم اکنون هم اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط می باشند.

مزایای یادگیری زبان هندی:

امروزه تمام کشور ها در زمینه های علمی، تکنولوژی، اقتصادی، سیاسی، توریستی و … با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و می توان گفت محدودیت جغرافیایی نمی تواند مانع ارتباط کشور های مختلف شود. بنابراین یادگیری زبان های مخلتف به عنوان زبان دوم و یا چندم می تواند با مزایا و فواید بسیاری همراه باشد. زبان هندی هم از آن دسته زبان هایی است که یادگیری آن می تواند برای افراد بسیار سودمند بوده و تاثیرات مثبتی در زندگی آن ها داشته باشد. برخی از مزایای یادگیری زبان هندی عبارتند از:

آموزش زبان هندی
آموزش زبان هندی

تحصیل و مهاجرت:

کشور هندوستان بسیار وسیع می باشد و از شهر های زیادی تشکیل شده است که دانشگاه های معتبر و مشهوری در این شهر ها قرار دارند. رشته هایی مانند رشته پزشکی و رشته های فنی در این کشور با پیشرفت های زیادی همراه بوده و به همین علت کشور هند به یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل تبدیل شده است. همچنین افراد زیادی هستند که به دلایل مختلفی قصد مهاجرت و زندگی در این کشور را دارند.

یادگیری زبان هندی برای هر دو قشر ذکر شده بسیار مفید بوده و به پیشرفت آن ها بسیار کمک خواهد کرد.

تجارت و کسب و کار:

تقریبا همه ما می دانیم که کشور هند نقش پر رنگی در اقتصاد جهان داشته و یکی از قطب های اقتصادی به شمار می رود. به همین علت افراد زیادی علاقمند به اشتغال یا سرمایه گذاری در این کشور می باشند. یادگیری زبان هندی می تواند در موفقیت و پیشرفت سریع تر این افراد موثر باشد.

تاثیر زبان هندی در کسب در آمد:

حتی اگر فردی قصد مهاجرت، تحصیل و یا سرمایه گذاری در کشور هند را نداشته باشد، یادگیری زبان هندی می تواند در موفقیت شغلی او تاثیر گذار باشد. زیرا زبان هندی طرفداران بسیاری دارد و کسی که به این زبان مسلط باشد می تواند از طریق تدریس به کسب درآمد مطلوبی برسد.

آشنایی با فرهنگ های مختلف:

کشور هند حدود یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهد و یکی از بزرگ ترین و وسیع ترین کشور های جهان است. همچنین کشور هند جاذبه های گردشگری بسیاری داشته و یکی از مقاصد گردشگری می باشد. بنابراین زبان هندی می تواند به شما کمک کند که با فرهنگ و تمدن این کشور آشنا شوید.

چند نکته جالب درباره آموزش زبان هندی:

یکی از ویژگی های جالب زبان هندی این است که از چپ به راست نوشته می شود و این موضوع برای فارسی زبانان تازگی دارد، اما کسانی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند با این مسئله غریبه نخواهند بود.

تلفظ زبان هندی بسیار راحت است زیرا کلمات به همان صورتی که نوشته شده اند خوانده می شوند. همچنین هر کدام از حروف در زبان هندی صدای خاص خود را دارند. این موضوع برای مردمی که به زبان هایی صحبت می کنند که ناچارند کلمات را با توجه به تلفظ و صداهای مختلف یاد بگیرند و قواعد دستوری زیادی را رعایت کنند بسیار جالب است.

نکات مهم برای یادگیری زبان هندی:

در ادامه نکاتی به شما معرفی می کنیم که اگر از قبل تا حدود کمی با زبان هندی آشنا شده اید و اکنون قصد تقویت آن را دارید، یا اینکه قصد دارید این زبان را به صورت خود آموز یاد بگیرید به شما بسیار کمک خواهد کرد.

البته طبق تحقیقاتی که انجام شده یادگیری زبان هندی به صورت خود آموز مشکل است و به شما توصیه می کنیم که با استفاده از یک کلاس آموزش زبان هندی یادگیری این زبان را آغاز کنید. در هر صورت نکات زیر برای کسانی که به کلاس می روند هم مفید است.

  1. برای بهبود مهارت شنیدن از منابعی مثل یوتیوپ استفاده کنید:

در زبان هندی مهارت شنیدن یکی از مهارت های بسیار سخت است و شما باید توجه ای به آن داشته باشید. فیلم ها و ویدیو های یوتیوپ به خصوص اگر در همین زمینه باشند در تقویت این مهارت بسیار موثر است. شما می توانید ابتدا به جملات گوش داده و بعد چند بار آن ها را با خود تکرار کنید و یا اینکه در مقابل آینه قرار گرفته و با خود مکالمه کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از اینترنت مطالب بسیار زیادی در رابطه با اموزش زبان هندی پیدا کنید که هر کدام در روند یادگیری شما بسیار موثر هستند.

لینک مرتبط :
معرفی کلاس زبان مشهد
کلاس زبان اسپانیایی در مشهد

لطفا امتیاز دهید

7 دیدگاه دربارهٔ «آموزش زبان هندی»

  1. سلام خسته نباشید ایا زبان یونانی هم تدریس میکنید؟ به دلیل اینکه خودم خیلی فرهنگ باشتان یونان علاقه دارم. 14 ساله از شهر مسکو

    1. سلام فاطمه عزیز
      بسیار خرسندیم که ما را برای سوال خود انتخاب کردید , به زودی موسسات جهت پاسخگویی به شما اعلام آمادگی خواهند کرد.
      لطفا درخواست کلاستون رو از طریق دکمه “درخواست کلاسی دارید” برای تیم پشتیبانی وب سایت نیکارو قرار بدید تا بتونیم با شما تماس بگیریم.

      تیکارو
      در جریان یادگیری

    1. با سلام نیلووو عزیز

      کلاس های زبان هندی در چند سطح برای تمامی سنین و با آموزش تمامی مهارت هاست .
      بله نوشتار هم دارند .

      نیکارو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی