آی مث و یو سی مث چیست

آی مث و یوسی مث چیست ؟

آی مث و یوسی مث چیست ؟

آی مت چیست ؟ یوسی مس چیست؟

آی مث iMaths یعنی “من ریاضی دانم.” روشی جهت آموزش مفاهیم پایه ریاضی، به کودکان ۳ تا ۷ سال است. این روش از طریق غنی سازی محیط آموزشی (بازی، داستان، نمایش خلاق، شعر، فعالیت های آموزشی گروهی و … ) مهارت های شناختی کودکان را افزایش می دهد و کودک را آماده ورود به آموزش های رسمی می کند.

آموزش های این سیستم به صورت سلسله مراتبی و با توجه به مراحل رشد شناختی کودک توسط متخصصین طوری طراحی شده است که کودک در عین حالیکه بازی و تفریح می کند مفاهیم پایه و اصلی ریاضی را هم درک می کند. در این سیستم تمامی مفاهیم به صورت عینی و لمسی منتقل می گردد و دوره کاملاً کودک محور بوده و مدرس بیشتر یک هدایت گر است.

مهمترین مزیت آی مث نسبت به روش های دیگر آموزش چیست؟

سیستم iMaths علاوه بر غنی سازی محیط آموزشی و پویایی آن (به صورت تعاملی با نیازهای متفاوت هر کودک، و نه آموزش استاتیک)، ضمن کاهش اضطراب ریاضی کودکان و افزایش مهارت های شناختی آنان، از روش پلکانی بهره می برد که طی آن آموزش ها علاوه بر چینش ساده به مشکل، آموزش های قبلی را نیز پوشش داده و کودک بدون هیچ گونه احساس فشار و یا دلزدگی، مطالب ساده و پیشرفته ریاضی را از طریق بازی، داستان، شعر و نمایش هایی که اکثرا خودش بازیگر آن است می آموزد.

آیا در آی مث کودکان مورد آزمون قرار می گیرند؟

از آنجا که یکی از اهداف iMaths، جلوگیری از اضطراب و ترس ریاضی است، کودکان مورد آزمون رسمی قرار نمی گیرند. مدرس iMaths به عنوان یک هدایت گر و تسهیل گر رشد شناختی کودک (و نه یک معلم) عمل می کند. لذا در سیستم iMaths بازنده و صحیح و غلط وجود ندارد. کودک خود درک و کشف می کند. معلم iMaths هر کودک را با روش های خلاقانه متعدد، جهت یادگیری مباحث مطرح شده در کتاب راهنمایی می کند. بنابراین هیچ کودکی از سیستم iMaths دست خالی خارج نخواهد شد. مربی به صورت غیر ملموس و بدون اینکه کودک متوجه باشد روند رشد و پیشرفت او را مد نظر دارد و در صورت لزوم به والدین گزارش می دهد. در این سیستم چیزی به نام تجدید دوره وجود ندارد مگر در شرایطی که غیبت کودک زیاد است یا شرایط ویژه که با نظر مشاور موسسه و مربی به والدین پیشنهاد تجدید دوره خواهد شد.

آی مث و یو سی مث

در iMaths (آی مس/آی مث) چه چیزهایی آموزش داده می شود؟

آموزش های iMaths بر مبنای استاندارد های بین المللی است و شامل دو محور اصلی است: ۱٫ آشنایی با زبان ریاضی(Math language) و کاربرد آن: این زبان نه تنها شامل واژه های ریاضی مانند: عدد، الگو، دایره و علائمی مثل + – = است. بلکه مفاهیمی مثل: فاصله(بین، بعدی، کنار) مجموع(باهم، کلاً و همگی) پیش بینی(ممکن، شاید، حتماً) و ارزیابی(اشتباه، صحیح، دقت) را نیز شامل می شود. این برنامه بچه ها را ترغیب به مهارت بحث کردن می کند. برای داوطلب شدن در بحث بچه ها اول باید درست شنیدن صحبت های هم گروه های خود را یاد بگیرند. تا بتوانند مطلب را دنبال کرده و نظرات خود را در خصوص دلایل ارائه شده توسط دیگران ارائه دهند. محور اصلی دوره برانگیختن بچه ها برای توسعه مهارت فکر کردن و پروراندن این خصوصیت است. فرصت های زیادی برای بچه ها ایجاد می شود برای بیان اینکه آنها چه فکر می کنند، چه انجام می دهند، چرا این کار را انجام دادند، و استفاده از اطلاعات بدست آمده از تجربیات انجام شده برای تصمیم سازی. در بعضی از قسمت های این برنامه از بچه ها خواسته می شود که بر اساس مشاهداتشان حدس هایی بزنند و بعد به دنبال مثال هایی بگردند که حدس آنها را تایید یا رد کند. شباهت ها و تفاوت ها را پیدا کنند و دریابند که چندین راه حل ممکن است برای یک مسئله وجود داشته باشد(همیشه اولین راه حل بهترین راه حل نیست). ۲٫ درک عدد(Number sense): بایستی دقت داشت که درک عدد یک مفهوم کلی است و با شمارش عدد فرق دارد. درک عدد خود شامل حوزه های مختلف از جمله موارد ذکر شده در زیر است که همه این مباحث به صورت سلسله مراتبی و با توجه به مراحل رشد شناختی کودک در قالب بازی، نمایش خلاق، شعر و قصه در iMaths ارائه شده است. اعداد و کاربرد آنها، تناظر یک به یک، طبقه بندی و مرتب کردن، الگوها و جبر، اشکال هندسی و درک فضایی، اندازه گیری ها، تحلیل داده ها و احتمالات و حل مسئله.

این مطلب را هم از دست ندهید:

کلاس رباتیک کودکان در مشهد

آیا آموزش های iMaths (کلاس ای مت) می تواند باعث ارتقاء هوشبهر کودکان شود؟

تحقیقات نشان داده است که دوران پیش از دبستان، دوران طلایی رشد و گسترش ارتباطات سلول های مغزی در کودکان است، دورانی که دیگر تکرار نخواهد شد. محیط آموزشی غنی در رشد ظرفیت ذهنی کودک (هوشبهر) تاثیری مهم و قوی دارد به طوریکه کودکانی که آموزش های بهتری دریافت می کنند و تجربه های غنی تری دارند، در آزمون های هوشی نمره ی بالاتری می گیرند. iMaths با ایجاد یک محیط آموزشی غنی و برانگیزاننده کارآیی مغزی کودکان را افزایش می دهد. علاوه بر هوشبهر(IQ) به دلیل فعالیت های گروهی و تعاملات کودکان، هوش هیجانی(EQ) نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

آی مت غیر از آموزش مفاهیم ریاضی چه تاثیرات دیگری دارد؟

محیط آموزشی آی مت و محتوای آن به نحوی است که علاوه بر پرورش مهارت های اجتماعی کودک، با دادن بازخوردهای مناسب و مثبت به افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس کودک کمک کرده و همچنین از طریق کار با ابزارهای آموزشی حواس مختلف کودک، مهارت های حرکتی، دقت دیداری، و تمرکز کودک را نیز تقویت می کند.

آی مث و یو سی مث چیست

آموزش های iMaths (کلاس آی مت چیست) در یادگیری ریاضیات دوره ابتدایی و دبیرستان تاثیری دارد؟

از آنجا که روش تدریس در مدارس ابتدایی و دبیرستان، تئوریک و غیرعملی بوده و همچنین در دوره ابتدایی کمتر از وسایل کمک آموزشی و آموزش خلاق استفاده می شود، کودکان دچار دلسردی و گاهاً نفرت از ریاضی می شوند و یا کاربرد مطالب ریاضی را در زندگی متوجه نشده و تنها به حفظ طوطی وار آنها اکتفا می کنند. هدف سیستم iMaths آموزش عمیق مطالب ریاضی با استفاده از روش خلاقانه و شاد است تا کودکان در آینده تحصیلی خود با ریاضی بیشتر انس گیرند. پژوهش های زیادی وجود دارد که نشان می دهد آموزش مفاهیم پایه در یک محیط غنی در این دوره باعث عملکرد بسیار مطلوب در دوره های بعدی شده است. از جمله تحقیق دانکن و همکاران(۲۰۰۷( که بیان می دارد: نمرات پیشرفت ریاضی در سال های آغازین زندگی پیش بینی کننده معنی دار و دقیق نمرات ریاضی و نمرات خواندن و درک مطلب در دوره های بعدی تحصیل بوده است.

آیا آموزش های I-Maths در ذهن کودکان ماندگار است؟

در توضیح این مطلب توجه به چند نکته لازم است: اولا در ذهن انسان و بخصوص کودکان، تنها مطالبی باقی می مانند که مفهومی آموخته شده باشند. توقع می رود که آموزش های iMaths نیز چون به شیوه عملی و خلاقانه به کودکان آموخته می شوند در ذهنشان ماندگار باشد دوماً در سیستم iMaths کودکان خود معلم و کاشف هستند و چیزی به روش آموزش سنتی به ذهن بچه ها تزریق نمی شود. سوماً کتاب های iMaths به شکلی طراحی شده اند که مطالب در سه دسته جدید، مروری و پیشرفته آموخته های قبلی است تا هیچ مطلبی در ذهن کودکان بدون تمرین و ارتباط با مطالب قبلی باقی نماند.

آیا iMaths روی بقیه درس ها هم به اندازه ریاضی تاثیر دارد؟

در خصوص درک مطلب و خواندن گزارشات متعددی وجود دارد که آموزش مفاهیم پایه بسیار موثر است. اما تاثیر مستقیم iMaths بر یادگیری دیگر علوم و مفاهیم درسی در ایران مورد بررسی قرار نگرفته است(چند تحقیق در حال طراحی است) اما مشاهدات مربیان و گزارشات والدین حاکی از بالا رفتن تمرکز و دقت کودکان، ارتقاء مهارت فکر کردن، هماهنگی بیشتر چشم و دست، درک فضایی و افزایش علاقه مندی به آموختن است که می تواند مقدمه پیشرفت در دیگر دروس باشد.

برای کلاس … نیاز به راهنمایی دارید؟ اطلاعات خود را از طریق دکمه نارنجی رنگ پایین صفحه ثبت کنید. با شما تماس می‌گیریم.

آموزش های iMaths گروهی انجام می شود یا فردی؟

پیش فرض آموزش درiMaths به صورت گروهی است. اما از آنجا که در iMaths تلاش می شود خصوصیات فردی کودکان نیز مد نظر قرار گیرد، مربی به این قضیه توجه داشته و در صورت نیاز کودکی به آموزش فردی به صورت تک نفره و یا با آموزشی متفاوت، تلاش می کند کودک را در رسیدن به درک مفهوم یاری دهد.

iMaths با UCMAS چه تفاوتی دارد؟

اولین تفاوت این دو در سن کودکان است. iMaths خاص کودکان ۳ تا ۷ سال و UCMAS برای کودکان ۶ تا ۱۳ سال طراحی شده است. تفاوت بعدی در محتوی دو سیستم است در iMaths مفاهیم پایه ریاضی و زبان ریاضی مد نظر است در صورتی که در UCMAS از یکی از شاخه های ریاضی یعنی حساب همراه با ابزاری به نام چرتکه جهت توسعه ذهن استفاده می شود. در UCMAS هدف اصلی بکارگیری نیمکره های چپ و راست مغز به طور توام جهت استفاده بیشتر از پتانسیل مغز است. پیشنیاز ورود به دوره UCMAS آشنایی کامل کودک با مفهوم عدد(Number sense) است که معمولاً این توانمندی را در حالت کلی کودکان ۶ سال به بعد دارند. بنابراین توصیه ما اینست که کودکان زیر ۶ سال با iMaths شروع نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی