چگونه فرزندتان راعاشق والیبال کنید؟

در سنی که اکثر کودکان فوتبال، بسکتبال یا تنیس بازی کردن را شروع می کنند،لاسلو کیرالی کمی پس از شش سالگی پسرش، والیبال را به او معرفی کرد. دوسال بعد، او والیبال ساحلی را نیز به پسرش معرفی کرد تا بازی در فضای باز را هم به همان خوبی یاد بگیرد. پسرش به زودی به شدت عاشق والیبال شد، و روزانه چندین ساعت آن را در زمین های سرپوشیده یا و روباز انجام می داد.

امروز، کارچ کیرالی (Karch Kiraly) به عنوان بزرگترین والیبالیست مرد در تاریخ  این ورزش شناخته شده است. او همچنان در سن 55 سالگی، به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایالات متحده آمریکا روح خود را با ورزشی که عاشق آن است سیراب می کند.

کیرالی گفت: “من از 6 سالگی در این ورزش حضور داشته ام. به لطف پدرم ، عشق من به والیبال قدمت زیادی دارد”

البته، بعید است که همه فرزندان ما در نهایت پایانی مانند کارچ کیرالی در سطوح حرفه ای والیبال دنیا داشته باشند. اما بسیاری از ما دوست داریم عشق به این بازی را در فرزندانمان رشد دهیم تا ازاین بازی هر آنچه که می توانند برداشت کنند، نه تنها از منظر توسعه مهارت هایشان و درک بازی، بلکه برای گرفتن درس زندگی، درک ارزش ها و دوستی های بزرگ نهفته در این بازی تیمی.

ما در این مقاله چهار روش معرفی میکنیم که می تواند فرزندان ما را عاشق والیبال کند و باعث شود تا انگیزه ذاتی خود را برای ورزش مورد علاقه شان دنبال کنند. با ما همراه باشید.

1. اغلب اوقات والیبال بازی کنید.

همانطور که  مدت زمان با هم بودن مانند چسبی است که روابط را سرپا نگه می دارد، در مورد والیبال نیز چنین است. به طور کلی هر چه فرزند شما زمان بیشتری را صرف بازی والیبال کند، بیشتر علاقه مند به این ورزش خواهد شد.

همانقدر که زمان برای شناخت همسر یا دوستانمان ضروری است، مدت زمان بازی کردن نیز برای شناخت و درک بهتر والیبال بسیار ضروری است. هرچه بیشتر بازی کنیم، بیشتر درک می کنیم که چگونه مهارت های ورزشی را اجرا کنیم و چگونه می توانیم بسیاری از پیچیدگی های مختلف این ورزش را انجام دهیم، از جمله چگونگی خواندن دست حریف در طرف دیگر تور و سپس برنامه ریزی و واکنش به اقدامات آنها.

همچنین  بازی کردن والیبال به ما کمک می کند که آن را بیشتر درک کنیم. مهمتر از همه، درست همانند یادگیری یک ساز موسیقی، هرچه بیشتر بازی کنیم، بهتر بازی می کنیم و به نوبه خود، بیشتر از آن لذت می بریم.

بازی کردن والیبال به معنای عضویت در تیم های مدرسه و باشگاه ها و شرکت در کمپ ها و کلاس های والیبال است، جایی که فرزندان ما دستورالعمل ها و آموزش های حرفه ای را دریافت کرده و نیز تجربه بازی انتقادی را به دست می آورند. اما این فقط یک بخش از معادله است …

2. این ورزش را بیرون از محیط های خیلی ساختار یافته بازی کنید.

من مسابقات بسکتبال را از کلاس دوم دبیرستان شروع کردم. در لیگ های آموزشی و لیگ های منطقه در پارک ها شرکت کردم و در مدرسه هم مشغول بودم و در کمپ ها و کلاس خصوصی آن شرکت می کردم.

اما این ها جاهایی نیستند که عشقم به این ورزش در آن شکل گرفت. بهترین و ابتدایی ترین خاطرات بسکتبال من ساعت های بی شماری است که به بازی کردن آن با دوستانم در مسیر راه پدر و مادرم گذشت و نیز بازی هایی که با برادرم در زمین های بسکتبال پارک نزدیک خانه مان انجام دادیم . ما حتی چله زمستان، زمانی که لباسهای زمستانی ضخیم و کلاه و دستکش می پوشیدیم هم روی پرش ها و شوتهایمان کار می کردیم.

فرزندتان را تشویق کنید که چنین رویکردی را نسبت به والیبال داشته باشد. شرکت در کمپ ها، کلاس های خصوصی، تیم های باشگاهی و تیم مدرسه برای رشد پسر یا دختر شما حیاتی است. اما آنها باید حداقل به همان میزان زمان را خارج از اینگونه محیط های ساختاریافته، به بازی کردن والیبال با اعضای خانواده و دوستان اختصاص دهند.

در این باره چند پیشنهاد برای فرزندانتان داریم:

بازی والیبال 1 در برابر 1: بازی بر روی یک تور، روبان یا بند لباس در حیاط .
بازی والیبال 2 به 2، 3 به 3 یا 4 به 4 با خانواده یا دوستان در پارک، در حیاط یا حتی داخل خانه به صورت والیبال نشسته .

بازی “بازنده  تور میشه”  با خانواده و یا دوستان.

در زمین های ورزشی روباز در پارک های محلی یا مدرسه یا باشگاه حضور یافته و بازی کنید.

در صورت دسترسی به زمین های ماسه ای والیبال  (ساحلی) به آنها سر بزنید و به صورت 2 به2، 3 به 3 و 4 به 4 بازی کنید.

حتی وقتی تنها هستنید می توانید روی  مهارت هایتان کار کنید:  در اتاق خوابتان در حالی که بر روی تختتان یا در نزدیکی دیوار قرار دارید (البته با اجازه والدین) به توپ ضربه بزنید. این کار را می توانید در مدرسه نیز با دیوار انجام دهید .

کارچ کیرالی می گوید بیشتر از همه مهارت هایش به وسیله بازی کردن با دوستانش پیشرفت کرده است . اگراین مورد برای او جواب داده است، برای فرزندان ما نیز اثر خواهد داشت.

3. ترکیبی از چندین نوع والیبال را بازی کنید

بازی در زمین های سرپوشیده فوق العاده، پیچیده و بسیار چالش برانگیز است. همانند گلف، والیبال هم ورزشی است که هرگز به عنوان یک بازیکن به طور کامل آن را تسخیر نخواهید کرد.اما ورزشکارانی که آن را در مکان های سرپوشیده بازی کرده اند در ورزشگاه های دیگر نیز عشق، تحسین و جذابیت بیشتری را نسبت به والیبال حس خواهندکرد.

بازی در زمین های ساحلی (ماسه ای) و چمن نیز مزایای خودش را دارد. والیبال ساحلی یا چمنی باعث می شود این ورزش تازگی اش را برای فرزند شما حفظ کند. هر دو نوع والیبال، به ویژه ساحلی، به طور قابل توجهی متفاوت از نسخه زمین های سرپوشیده است، و مهارت ها، استراتژی ها و قوانین مختلفی برای یادگیری ارایه می کند. همچنین برگزاری در فضای باز باعث می شود والیبال سرگرم کننده تر و جالب تر شود. بعید است که ورزش مورد علاقه مان را با آسمان آبی، آفتاب، لباس های تابستانی و شن و ماسه نرمی که با ضربه های سخت همراه می شوند دوست نداشته باشیم. به علاوه، والیبال ساحلی یا چمنی به طور معمول از تیم های کوچکتر مانند دوبل ساحلی استفاده می کنند که باعث می شود بچه ها بیشتر توپ را لمس و بازی را تمرین کرده و فرصت های بیشتری برای توسعه مهارت های همه جانبه خود داشته باشند. یادگیری همه انواع والیبال به جای تنها تخصص در یک نوع آن، عشق آنها را به این ورزش عمیق تر می کند.

4. بازی هایی که سطوح بالاتری دارند را تماشا کنید.

من هنوز هم اولین باری که دو دخترم یک بازی والیبال دبیرستانی سطح بالا را تماشا کردند بخاطر دارم.آنها کلاس چهارم بودند و با تیم مدرسه راهنمایی به یک مسابقه در آکادمی واتسون رفتند تا یکی از شاگردان سابق من، مولی مک کوی، که در آن زمان ستاره آکادمی واتسون بود را ببینند. مولی آن فصل یکی از بهترین های تیم بود که به دلیل ضربه های قدرتمند و بازی قوی همه جانبه اش، مورد تحسین قرار گرفته بود. دختران من تحت تاثیر سرعت بازی و مهارت های نمایش داده شده توسط بازیکنان آکادمی واتسون، به ویژه مولی قرار گرفته بودند. بخصوص که صندلی های ما نیز نزدیک تور بودند، بنابراین آنها می توانستند به اندازه کافی از توانایی های مولی لذت ببرند.

ما این عادت را تا امروز ادامه دادیم. حتی در حال حاضر نیز ما همچنان مسابقات 10 زن برتر را هر پاییز از BTN تماشا می کنیم. توجه داشته باشید که  Big Ten یکی از بزرگترین کنفرانس های والیبال در کشور است.

دیدن مسابقات والیبال سطح بالا چه به صورت حضوری، چه از طریق تلویزیون و چه آنلاین، باعث می شود فرزندان شما بهتر از همیشه این ورزش را دیده و آن را تحسین کنند. همچنین خوشبختانه با ایجاد تصویری بزرگتر از این ورزش در ذهن آنها،  چشم انداز ورزشی آنها را توسعه داده و نحوه بازی کردن آنها را بهبود می بخشد و الهام بخش آنهاست تا هر چه بیشتر روی مهارت های خودشان کار کنند. بعلاوه این کار ممکن است مهارت ها، تاکتیک ها و استراتژی های جدیدی که می توانند در سطح سنشان امتحان کرده یا اصلاح کنند را به آنها آموزش دهد، مانند سرویس پرشی، جایگیری پرشی، ضربه پرشی به عقب زمین حریف و یا تکنیک های حمله یا دفاعی خاص.

به هر حال فراموش نکنید والیبال نیز همانند هر مهارت دیگری نیاز به استعداد و علاقه در کنار یگدیگر دارد.

والدین عزیز شما می توانید بهترین و نزدیک ترین کلاس آموزشی والیبال را از طریق سایت نیکارو پیدا کرده و از خدماتی چون ثبت نام غیرحضوری، ثبت نام با تخفیف و سرویس حمل و نقل امن بهره مند شوید

منبع اصلی مقاله را اینجا ببینید

1.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی