فعالیت کلاسی، بازی نقش،کلاس،دانش آموز، معلم

نقش بازی کردن

نقش بازی کردن، یک نوع بازی تخیلی است که می تواند برای هر موضوعی مفید باشد! از دانش آموزان بخواهید تا نقش شخصیت هایی از یک کتاب که در کلاس آن را مطالعه می کنید  به عهده بگیرند و صحنه ای را اجرا کنند.  به عنوان مثال از هر دانش آموز بخواهید نقش حیوانی را بازی کند. در این باره بحث کنید که هر کدام  چه زیستگاهی را ترجیح می دهند. نقش بازی کردن برای تحقیق دانش آموزان کاربرد هایی از دنیای واقعی فراهم می کند و  به آنها کمک می کند اطلاعاتی که یاد می گیرند را شخصی کنند.

هدف: دانش آموزان با نقش تخیلی بازی کردن ، کار گروهی می کنند و یاد می گیرند دیدگاه های دیگران را هم بشنوند و نظراتشان را در بحث بیان کنند.

زمان: 30-45 دقیقه

مواد لازم: تکه کاغذ که نقش در آن نوشته شده

  1. از دانش آموزان بخواهید بگویند آیا تا به حال در یک مکان جدید بوده اند که در آن در مورد نحوه رفتارخود مطمئن نباشند. (اگر دانش آموزان سختشان بود درباره آن ایده بدهند، این احساس را به شروع یک مدرسه یا کلاس جدید وصل کنید!)
  2. از کلاس دعوت کنید تا خود را به عنوان حیوانی که از یک سیاره دیگر آمده تصور کنند.
  3. دانش آموزان را به چهار گروه تقسیم کنید و توضیح دهید که هر عضو گروه یک حیوان متفاوت را بازی می کند، تا گروه یک داستان بسازند.

به هر دانش آموز یک تکه کاغذ که نقشش را در آن نوشته شده است بدهید. اطمینان حاصل کنید که همه  نقش خود را مخفی نگه دارند. مثالها عبارتند از:

  • یک حیوان خجالتی با بازوهای بلند از ماه
  • یک حیوان خوش صحبت با دم تیز از مریخ
  • یک حیوان بدترکیب از کهکشان راه شیری که در اطراف جهان پرواز می کند

از دانش آموزان بخواهید تا در مورد چگونگی رفتار شان با سایر حیواناتی که به سیاره زمین می آیند فکر کنند. سپس سناریو را بازی کنند. از تایمر استفاده کنید

پس از نقش بازی کردن دانش آموزان با آنها گفتگو کنبد. چه چیزی در مورد این فعالیت چالش برانگیز بود؟ وقتی دانش آموزان به دنبال برقراری ارتباط بودند چه اتفاقی افتاد؟ چگونه وضعیت این نقش به زندگی واقعی (یا به یک موضوعی که در حال مطالعه آن هستید) مرتبط است؟

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی