فواید ژیمناستیک

فواید ژیمناستیک

ما در این مقاله به فواید ژیمناستیک خواهیم پرداخت. لطفا تاانتها با ما همراه باشید.

ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک یک برنامه تمرینی جامع است که شامل قدرت ، سرعت ، هماهنگی ، انعطاف پذیری و تعادل است.این یک ورزش بسیار سخت است و از این رو نیاز به پشتکار و مهارت زیادی دارد.اگرچه توصیه می شود زود شروع کنید ، بسیاری از کودکی و بسیاری از نوجوانی شروع می کنند و تا دانشگاه ادامه می دهند.تأثیر انضباطی ژیمناستیک فراتر از بدنسازی است و در شیوه زندگی کودکان نیز گسترش می یابد.

ژیمناستیک چیست ؟

ورزش ژیمناستیک نقش و جایگاه ویژه ای در ورزش های استرالیایی دارد. این ورزش می تواند مهارت های پایه و اصلی مربوط به تحرک و انعطاف پذیری، اعتماد به نفس، تسلط را پایه گذاری کند.

همچنین این ورزش می تواند پایه و سرآغازی برای موفقیت های آینده در ورزش و علاقه به آن تا انتهای عمر باشد و منجر به شرکت همیشگی، فعال و سالم در ورزش ها شود. ژیمناستیک بدن شما را روی فرم نگه می دارد و مهارت های اساسی و مهمی نظیر کنترل، انعطاف پذیری و قدرت را برایتان به ارمغان می آورد؛

بدان معنا که شما می توانید کار هایی مثل پریدن و جهش کردن را متفاوت تر از افراد عادی انجام دهید.

سن مناسب برای شروع ژیمناستیک

سن مناسب شروع ژیمناستیک 5 سال به بالا است و در این دوره تا سن 9 سالگی ژیمناستیک فقط باید جنبه بازی و تفریح برای کودک شما داشته باشد.

کودک شما نباید تمام روزهای هفته به تمرین بالای 2 ساعت بپردازد. این امر موجب خستگی بیش از حد و فشار بر صفحات رشد استخوان میشود هررشته ورزشی غیر از ژیمناستیک از این الگو پیروی میکند و نباید بیش از اندازه و حرفه  ای در سنین پایین به آن پرداخته شود.

شروع ژیمناستیک برای بچه ها

شما به راحتی می توانید کلاس های ژیمناستیک را برای کودکانی با دو سال سن پیدا کنید. اما بسیاری از مربیان و متخصصین می گویند. بهتر است برای شروع این کار منتظر باشید تا کودک شما 5 تا 6 سال سن داشته باشد. تا در برنامه های حرفه ای ژیمناستیک شرکت کند.

ژیمناستیک برای 2-3 سال 

برای کودکانی با سن کمتر، کلاس های مقدماتی باید با تمرکز بر روی ایجاد آشنایی با بدن و همچنین ایجاد علاقه به ورزش و فعالیت بدنی تشکیل شوند.

کلاس های ترکیبی والدین به همراه کودکان باید بر روی حرکاتی نظیر بالا رفتن از صخره، خزیدن بر روی زمین و پریدن باشد. چرا که این حرکات برای کودکان 2 تا 3 سال مناسب هستند. تا بتوانند تسلط بدنی مورد نیاز و اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورند.

ژیمناستیک برای 3-5 سال

کلاس های غلت زدن روی زمین کمی به توان فیزیکی بیشتری نیاز دارند و برای کودک هایی بین 3 تا 5 سال مناسب هستند. حرکت های ابتدایی مربوط به ژیمناستیک نظیر سامرسالت، کارتویل و غلت های برعکس به کودکان معرفی می شوند. و همچنین فعالیت های مربوط به حفظ تعادل بر روی میله های سطح پایین نیز با شرکت کنندگان کار خواهد شد.

ژیمناستیک برای 6 سال

پس از این که کودک شما توانست این حرکات ابتدایی را به خوبی یاد بگیرید. دیگر آماده ورود به کلاس های مقدماتی ژیمناستیک است که معمولا مناسب برای سن 6 سالگی هستند.

دیگر ورزش ها نیز می توانند در آماده سازی کودکان برای کلاس های مبتدی ژیمناستیک مناسب باشند. رقص باله، کلاس رقص، فوتبال و بیسبال می توانند دقیقا همان مهارت ها، تعادل، اعتماد به نفس و چابکی بدنی لازم را در کودکان شکل دهند تا آماده استفاده از آن ها در ژیمناستیک شوند.

ژیمناستیک برای نوجوانان

کودکان بزرگ تر نیز می توانند از شرکت در کلاس های ژیمناستیک بهره ببرند. اما فراموش نکنید که هر چه دیرتر کودک شما کلاس های ژیمناستیک را آغاز کند. امکان رقابت کردنش با کودکانی که از سنین پایین کار را آغاز کرده اند سخت تر می شود. اما باز هم استثنا در این زمینه وجود دارد. دیانا دو سانتوس، قهرمان جهان برزیلی در رشته ژیمناستیک این ورزش را از سن 12 سالگی شروع کرده بود.

حال که تا اینجای مقاله فواید ژیمناستیک با ما همراه بودید , میخواهیم به معایب این رشته محبوب را نیز بپردازیم.

آیا ژیمناستیک اشکال یا معایبی دارد؟

گرچه ژیمناستیک بسیار سودمند است و فواید زیادی دارد ، اما مانند همه ورزشهای سخت ، دارای عوارض و اشکالاتی هم هست.برخی از معایب این ورزش عبارتند از:

  • ژیمناستیک به دلیل ماهیت روال فیزیکی درگیر ، بالاترین میزان آسیب را در بین تمام ورزشهایی که بچه ها انجام می دهند ، دارد.
  • از نظر احساسی بر آنها تأثیر می گذارد.توقع زیاد والدین ، ​​مربیان یا فشار همسالان می تواند بر فرزندان تأثیر منفی بگذارد.وقتی کودکان نتوانند انتظارات را برآورده کنند ، ممکن است احساس سرخوردگی و عقب ماندگی کنند.
  • وقتی ورزش های سطح بالا تبدیل به یک شیوه زندگی می شوند ، کودکان دوران کودکی سالمی را که شامل جنبه های دیگر می شود از دست می دهند.

لینک مرتبط :
کلاس ژیمناستیک مشهد
ژیمناستیک هنری چیست ؟
آپارات نیکارو

3.1/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی