معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی رشت

معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی رشت

تاریخچه جواهرسازی در جهان

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی رشت بپردازیم، اما قبل از آن می‌خواهیم کمی با تاریخچه این هنر پرسود آشنا شویم. محققانى که تاريخچه جواهرسازى را بررسى کرده اند، حداقل تا پنج هزار سال قبل از ميلاد، به عقب برگشته‌اند. آ‌ن‌ها رد پاى جواهرسازان بدوى را تا تمدن اوليه مصر و بين النهرين پيگيرى کرده و بالاخره به اين نتيجه رسيده‌اند که در گذشته، آويختن جواهرات، سمبلى براى اظهار قدرت و نشانه اهميت و امتياز طبقه خاصى از مردم آن جامعه بوده است. اين نقش سمبليک، گاهى با استفاده از جواهرات، به منظور مصونيت از بيمارى‌ها و همراه با آن، رشد علايق خرافى پيوند خورده است .

تاریخچه جواهرسازی در ایران

جواهرسازی هنری است که نیاکان و اجداد ما به آن علاقه فراوانی داشتند. در گذشته مردم ایران زمین به زرگری و جواهرسازی علاقه بسیاری داشتند و از فلزات، زیورآلاتی زیبا و گران‌بها می‌ساختند. شواهد و مدارک باستان‌شناسى اين نکته را تاييد مى‌کند که شمال و مرکز ايران، جزو قديمى‌ترين مراکز صنايع فلزکارى جهان بوده است. آشکار است که بشر، تنها در سرزمينى مى‌توانست به سودمندى فلز پى ببرد که در آن فلزات و کانى‌هاى آن‌ها وجود داشته باشد.

فلزکارى و هنرهاى مرتبط با ‌آن، به عنوان يکى از شاخه‌هاى عمده هنرهاى صناعى، از کهن‌ترين روزگاران تا دوران معاصر و زمان حال، آثار ارزشمندى همچون مفرغينه‌هاى لرستان، زيورآلات و ريتون‌هاى هخامنشى، بشقاب‌هاى نفيس زرين و سيمين ساسانى، آثار فلزى بى‌بديل صدر اسلام، مفرغ‌ها و مشبک‌کارى‌هاى بى‌مانند سلجوقى و نفايس گرانقدر فلزى چون طلاکوبى‌ها و نقره‌کوبى‌ها و مرصع‌کارى‌هاى دوران صفوى و سرانجام ضريح‌هاى پر جلوه و با ابهت را پيشکش هنر دوستان نموده است.

بهترین آموزشگاه جواهرسازی رشت
بهترین آموزشگاه جواهرسازی رشت

معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی رشت

اگر به دنبال یک تخصص حرفه‌ای و هنری پر درآمد در آینده می‌گردید، این رشته هنری یک انتخاب عالی خواهد بود. پس از شرکت در دوره‌های طراحی و ساخت جواهرات، می‌توانید حتی در منزل نیز از این طریق کسب درآمد کنید. در ادامه به معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی رشت می‌پردازیم.

آموزشگاه جواهرسازی سیم و گوهر

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه جواهرسازی شرف شمس

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه جواهرسازی مهیار جعفری

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه جواهرسازی کاسپین

مشاهده صفحه آموزشگاه

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی