تیپ شخصیتی ESFJ

تیپ شخصیتی ESFJ در تست MBTI

اگر در تست MBTI دارای تیپ شخصیتی ESFJ هستید و یا دوست دارید در مورد این تیپ شخصیتی اطلاعاتی کسب کنید با این مطلب همراه باشید.

تیپ شخصیتی  ESFJ

تیپ شخصیتی ESFJ عملگرا بوده و این ویژگی به آنها کمک می کند راه حل های خوبی برای مسائل مردم پیدا کنند. آنها در انجام کمک به دیگران سخت تلاش خواهند کرد زیرا به طور طبیعی به نیازهای اطرافیان خود معطوف هستند. آنها از بودن در گروه ها و احساس ارزشمندی لذت می برند. تیپ شخصیتی ESFJ خلاصه چهار کلمه زیر است.

E= به معنای برونگرا (Extraverted)

N= به معنای شهودی (iNtuitive)

F= به معنای احساسی (Feeling)

J= به معنای قضاوتی (Judging)

رویکرد غالب: برون‌گرای حسی

تیپ شخصیتی ESFJ به تصمیم‌ گیری بر اساس احساسات شخصی، هیجانات و نگرانی‌های دیگران تمایل دارند. آنها علاقه‌مندند که بیشتر به تأثیر معیارهای عینی درمورد اثرات شخصی هر تصمیمی فکر کنند. شخصیت ESFJ معمولا بر اساس احساسات درونی خود درباره مردم و موقعیت‌ها قضاوت می‌كنند؛ در نتیجه اغلب تصمیماتی ناگهانی می‌گیرند و باعجله احساسات و نظرات خود را بیان می‌کنند؛ این رفتار می‌تواند در برخی از موارد عالی باشد، چون به آنها اجازه می‌دهد تا سریع‌تر انتخاب کنند؛ اما در بعد منفی، برخی از اوقات می‌‌تواند به قضاوت‌های بیش‌ازحد تند آنها راجع به دیگران منجر شود.

رویکرد کمکی: درون‌گرای احساسی

تیپ شخصیتی ESFJ بیش از آینده، روی حال تمرکز دارند. آنها به‌جای اطلاعات انتزاعی یا تئوریک، به جزئیات مشخص و فوری علاقه دارند.

رویکرد سوم: برون‌گرای شهودی

این رویکرد شناختی به افرادی دارای تیپ شخصیت ESFJ کمک می‌کند تا ارتباط برقرار کنند و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای مشکلات بیابند. زمانی که آنها به یک موقعیت نگاه می‌کنند، احتمالات را بررسی می‌کنند. این افراد اغلب می‌توانند الگوهایی را کشف کنند که به آنها اجازه کسب بینش درمورد افراد و تجربیات را می‌دهد.

رویکرد پایین: درون‌گرای منطقی

تیپ شخصیتی ESFJ سازمان‌یافته هستند و دوست دارند برای طرح‌هایشان از قبل برنامه‌ریزی کنند. برنامه‌ریزی، به این نوع شخصیت کمک می‌کند تا احساس کنترل بیشتری بر دنیای پیرامون خود داشته باشند. این جنبه از شخصیت به آنها کمک می‌کند تا اطلاعات پیچیده را تجزیه‌وتحلیل کنند، اما اغلب به نقطه‌ضعف ایشان تبدیل می‌شود، به‌خصوص زمانی که درمورد درک مفاهیم انتزاعی یا نظری صحبتی به میان می‌آید.

ویژگی های تیپ شخصیتی ESFJ

تیپ شخصیتی ESFJ انگیزه، انرژی و ماهیت عملی خود را برای کمک به مردم هدایت می کنند. آنها كمك كننده ، دلسوز و شخصیتی وظیفه شناس هستند. این افراد برای پیوندهای خانوادگی، دوستی ها ارزش قائلند و در رفتارشان کمی احساساتی هستند. آن ها نسبت به انتقاد حساس هستند و ترجیح می دهند از نظر دیگران فردی ارزشمند تلقی شوند.

ESFJ ها اشخاصی خونگرم، معاشرتی، دوستانه و همدل بوده و می خواهند به طور واقعی و عملی به دیگران کمک کنند. از آنجایی که برای روابط خود با دیگران اهمیت فراوان قائل هستند، برای کسب حسن شهرت تلاش می کنند و میل به راضی کردن دیگران دارند. در واقع آنها نگران جایگاه خود در جامعه هستند. این اشخاص زیاد حرف می زنند و خواهان روابط هماهنگ با دیگران هستند و به سختی تلاش می کنند که به این هماهنگی دست پیدا کنند. در واقع آنان از هر کس یا هر چیز خوششان بیاید، به عنوان الگو به دیگران معرفی می کنند.

تیپ شخصیتی ESFJ  به شدت اجتماعی هستند و وقتی از دیگران فاصله می گیرند، بی قرار می شوند.تمایل به همکاری با دیگران برای انجام دقیق و به موقع وظایف دارند، به نیازهای روزانه دیگران توجه کرده و سعی در برآورده ساختن آن دارند و اهمیت زیادی به احساسات دیگران و راضی بودن آنها می دهند. آنان به نیازهای دیگران بیش از نیازهای خود بها می دهند. دوست دارند که مورد نیاز باشند و از کارشان تشکر و قدردانی شود. وفاداری حتی در مسائل جزئی از خصوصیات این تیپ شخصیتی است.

 ESFJ ها عملگرا و واقع بین هستند، به حقایق و واقعیتها بها می دهند و اشخاصی سازمان یافته هستند. به حقایق و جزئیات توجه کرده و در خاطره خود نگه می دارند. آنان براساس تجارب شخصی خود یا کسانی که به آنها اعتماد دارند، برنامه ریزی می کنند. با محیط فیزیکی خود در تماس بوده و دوست دارند که پویا و فعال باشند. از آن جهت که ESFJها هوشیار و سنتی هستند، مسؤولیت پذیر بوده و به وظایف و تعهدات خود پایبند باقی می مانند.

تیپ شخصیتی ESFJ برای خود و دیگران بایدها و نبایدهای فراوانی دارند. آنان به نهادهای اجتماعی بها داده و علاقمند به عضویت فعال در نهادها و سازمانهای اجتماعی مختلف اند. روابط اجتماعی برای آنها مهم تلقی می شود و از این رو روابط و پیوندهای اجتماعی خوب و قوی دارند. سعی می کنند برای اشخاص دیگر کار مفیدی صورت بدهند و به خصوص در مواقع سختی و دشواری به آنها کمک کنند.

مسیرهای شغلی تیپ شخصیتی ESFJ

از آنجا که تیپ شخصیتی ESFJ از کمک به دیگران لذت می‌برند، اغلب در کارهای عملی که نقش حامی دارند، بسیار خوب عمل می‌کنند. خدمات اجتماعی و مشاغل حوزه سلامت و درمان، ۲ بخش خاصی هستند که این تیپ شخصیتی معمولا به‌خاطر طبیعت و اشتیاقشان به آنها، در انجام وظایفشان بهتر عمل می‌کنند.

تیپ شخصیتی ESFJ دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را مناسب مشاغل خاصی می‌کنند؛ به‌عنوان مثال، اطمینان و علاقه ذاتی آنها برای مراقبت از دیگران، باعث می‌شود که در مشاغلی مانند پرستاری یا تدریس که نیاز به حمایت و مراقبت از دیگران دارند، خوب عمل کنند.

مشاغل مناسب تیپ شخصیتی ESFJ

گروه مدیریت و تجارت

 شخصیت ESFJ کار در حیطه دنیای مدیریت و تجارت، محیط های شلوغ، پر جنب و جوش و در ارتباط با مردم دوست دارد. برخی مشاغل این گروه: مدیر ارتباطات، مشارو مالی، کارگزار املاک و مستغلات، کارگزار بیمه، مشاور مدیر، مدیر هتل

گروه مراقبت های بهداشتی

تیپ شخصیت ESFJ بسیار مهربان است و به دیگران اهمیت زیادی می دهد. این تیپ شخصیت از اینکه با مردم در ارتباط باشد و به حرفهای گوش دهد، لذت می برد. برخی مشاغل این گروه: فیزیوتراپیست، دکتر خانواده، جراح، پرستار، داندانپزشک، متخصص تغذیه

گروه آموزش

تیپ شخصیتی ESFJاز اینکه بتواند به دیگران تدریس کند و آموخته های خود را انتقال دهد لذت می برد. آموزش به داشن آموزان مقاطع سنی پایین تر برای او مناسب تر است چرا که شخصیت ESFJ به آموزش مفهومی اعتقاد دارد. برخی مشاغل این گروه: آموزش در مدارس ابتدایی، مشاور مدرسه، مربی بهداشت، مدیر مدرسه، مربی پرورشی

گروه خدمات اجتماعی

تیپ شخصیتی ESFJمعمولا به حفظ جامعه آرمانی علاقه دارد. او دوست دارد تا موضوعات را به صورت شخصی حل کند و کمک به اشخاص و خانواده ها بسیار برای او اهمیت دارد. برخی مشاغل این گروه: مددکار اجتماعی، مشاور، وزیر، داوطلب تمام وقت، عضو انجمن خیریه

مواردی که باعث رضایت شغلی تیپ شخصیتی ESFJ می شود

تیپ شخصیتی ESFJ دوست دارد با افراد تعامل داشته باشد.

باید جزییات کار برایش روشن باشد.

محیط کاری دوستانه و بدون تنش باشد تا بتواند با همه افراد براحتی ارتباط برقرار کند.

شخصیت ESFJ برایش مهم است سلسه مراتب کار در محیط کاری رعایت شود.

امکان تصمیم گیری فردی و گروهی در محیط کار فراهم باشد.

کارش نتیجه ملموس به همراه داشته باشد تا بتواند از این نتیجه احساس رضایت کند.

روابط عاطفی تیپ شخصیتی ESFJ

تیپ شخصیتی ESFJ در رابطه‌های شخصی خود بسیار فداکار، حامی و وفادار هستند. آنها علاقه‌ای به روابط غیررسمی ندارند و معمولا برای توسعه تعهدات بلندمدت خود تلاش می‌کنند. این گروه دوست دارند که در رابطه شخصی از آنها حمایت و قدردانی شود و در مقابل فداکاری‌های عاشقانه خود، محبت و عشق دریافت کنند.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

تیپ‌های شخصیتی MBTI

برون‌گرا یا درون‌گرا؟!
منطقی یا احساسی؟!

شخصیت شما چیست؟