وبلاگ نیکارو

معرفی بهترین باشگاه بدنسازی مشهد

بسیاری از افراد برای تناسب اندام به باشگاه بدنسازی در مشهد  می روند. بدنسازی نیز یکی از ورزش های جذاب در جهان است که طرفداران زیادی دارد. افراد با تلاش و انجام برخی از حرکات و کار با دستگاه در باشگاه به راحتی می توانند تناسب اندام داشته باشند. تمریناتی که در باشگاه بدنسازی مشهد انجام می شود باید زیر نظر مربی بهترین باشگاه بدنسازی مشهد صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است افراد حرکات را غیر اصولی انجام دهند و مشکلاتی به وجود آید. ما در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین باشگاه بدنسازی مشهد آشنا کنیم.

ورزش بدنسازی چیست؟

ورزش بدنسازی یکی از ورزش هایی است که با انجام آن به تناسب اندام خواهید رسید. این ورزش هم برای آقایان و هم برای بانوان موثر است. در این ورزش بیشتر از وزنه ها استفاده می شود و باید به همراه این ورزش تغذیه مناسب مانند انواع پروتئین ها را داشته باشید تا بتوانید به هدف و اندامی که می خواهید برسید. در هنگام انجام حرکات این ورزش باید به خود کمی استراحت دهید و سپس دوباره شروع به کار کنید. زیرا رعایت کردن این اصول در بدنسازی نقش مهمی دارند. بدنسازی نیز مانند دیگر ورزش ها مزایا و معایبی دارد که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

فواید و مزایای بدنسازی

  • نخستین مزایای بدنسازی، نظم و انضباط است. زیرا باید نظم و انضباط داشته باشید و به خود وقت بگذارید و به بهترین باشگاه بدنسازی مشهد بروید. تا به تناسب اندام برسید.
  • حفظ سلامتی از دیگر فواید بدنسازی است. زیرا برای اینکه بدنی سالم داشته باشید باید ورزش کنید و حرکات فیزیکی داشته باشید.  بدنسازی نیز از فعالیت های فیزیکی جامع می باشد و برای سالم ماندن عضلات کمک زیادی می کند.
  • با انجام این ورزش، اعتماد به نفس شما بالا خواهد رفت. زیرا پرورش اندام و داشتن عضلات مناسب تاثیر زیادی در شما خواهد داشت و از طرف خانواده و دوستان تحسین خواهید شد.
  • این ورزش باعث می شود تا استراحت کافی داشته باشید. زیرا بدن بعد از انجام فعالیت های سخت خسته خواهد شد.

مضرات و معایب بدنسازی

  • برخی از جوانان با رفتن به باشگاه بدنسازی مشهد به دلیل باورهای غلطی که دارند اقدام به مصرف بیش از انداره پروتئین می کنند. طوری که کل رژیم غذایی آن ها را پروتئین تشکیل می دهد. مصرف زیاد پروتئین نیز برای بدن بسیار ضرر دارد و فشار زیادی بر روی کلیه ها وارد می کند.
  • زمانی که فعالیت های سختی در بهترین باشگاه بدنسازی مشهد انجام می دهید. بدن شما به دلیل تعریق، آب زیادی را از دست می دهد. به همین دلیل با کم آب شدن بدن ممکن است دچار سرگیجه و سردرد شوید.
  • یکی از اصلی ترین فعالیت های بدنسازی، تمرین با وزنه است. بهتر است در ابتدا با وزنه های کم وزن شروع کنید و زمانی که وزن وزنه ها بالا می رود اگر متوجه شدید که نمی توانید انجام دهید و تعادل خود را حفظ نمی کنید، باید دست نگه دارید. زیرا کار با وزنه های سنگین موجب می شود تا برخی از قسمت های بدن آسیب ببیند.

تفاوت اصلی بین فیتنس و بدنسازی در چیست؟

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که ورزش بدنسازی با فیتنس دارد در سنگینی وزنه هاست. در فیتنس برخلاف بدنسازی نیازی به زدن وزنه های سنگین نیست. در حالی که در بدنسازی با وزنه های سنگین سر و کار داریم. زیرا با وزنه زدن عضلات سریعتر رشد می کنند و قدرت بدنی بالاتر می رود. مدت زمانی که در بدنسازی نیاز است  حدود ۲ ساعت است در حالی که در فیتنس حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است. فیتنس یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن استرس ها است. همچنین در فیتنس نیازی به تغذیه خاصی برای فرم دادن به بدن نیست در حالی که در انجام ورزش بدنسازی باید تغذیه مناسبی داشته باشید. فیتنس بیشتر روی سالاد و سبزیجات تمرکز دارد. زیرا افرادی که ورزش فیتنس را انجام می دهند بیشتر به دلیل کاهش چربی است.

معرفی بهترین باشگاه های بدن سازی مشهد

باشگاه بدن سازی رسام رزم

  • آدرس : بلوار سجاد، بین سجاد ۱۵ و ۱۷
  • توضیحات : بوکس-کاراته-مواتای-دفاع شخصی-یوگا-بدنسازی- کراس فیت-فیتنس-یوگا-کیو کوشین

۱۰ نکته اولیه که درباره ورزش بدنسازی باید رعایت کنید.

۱. با برنامه تمرین کنید.

در هنگام رفتن به باشگاه باید تمرین مخصوص خودتان را داشته باشید و این تمرین را مربی یکی از  بهترین باشگاه بدنسازی مشهد برای شما ارائه می دهد. شما نباید برنامه فرد دیگری را انجام دهید. زیرا شرایط بدنی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است.

۲. با وزنه های سبک شروع کنید و پیشرفت تدریجی داشته باشید.

در جلسات اول بدنسازی باید فعالیت ها را با وزنه های سبک تر شروع کنید. زیرا اگر از همان ابتدا با وزنه های سنگین کار کنید. دچار مشکل خواهید شد و احتمال دارد به دلیل صدمه هایی که وارد می شود برای همیشه ورزش را کنار بگذارید. بهتر است وزن، وزنه ها را به تدریج افزایش دهید. حتی شما می توانید در روزهای اول بدنسازی با میله تمرین کنید.

۳. هر روز تمرین نکنید.

برای کسانی که برای اولین بار به بدنسازی می روند و مبتدی هستند. مربی که در بهترین باشگاه بدنسازی مشهد تمرین می دهد، توصیه می کند ۴ روز در هفته، این ورزش را انجام دهند. زیرا اگر بیشتر از این فعالیت کنید. نه تنها پیشرفت نمی کنید بلکه وضعیت خوبی نیز نخواهید داشت. بهتر است در هر جلسه بیشتر از یک ساعت تمرین انجام ندهید.

۴. تمرینات ترکیبی را فراموش نکنید.

تمرینات ترکیبی را در هنگام ورزش انجام دهید. ممکن است این تمرینات برای افراد مبتدی خطرهایی داشته باشد زیرا انجام اصولی آن ها را نمی دانند. اما در بین این ورزش ها برخی از تمرینات ایمنی وجود دارد که مناسب می باشند و باید از مربی خود که در بهترین باشگاه بدنسازی مشهد  تمرین می دهد، کمک بگیرید.

۵. نحوه صحیح اجرای حرکات را یاد بگیرید.

کسانی که مشکلات مفصلی و یا دیسک کمر دارند باید تمریناتی که مربی باشگاه بدنسازی مشهد در نظر گرفته را انجام دهند تا دچار مشکل نشوند. بهتر است این ورزش ها را آرام و با تمرکز بالاتر انجام دهید.

۶. برنامه غذایی داشته باشید.

بهتر است در هنگام ورزش بدنسازی برنامه غذایی مناسبی داشته باشید. مصرف کربوهیدرات و پروتئین ها در بدنسازی مفید است.

۷. وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید.

بهتر است به جای ۳ وعده غذایی، ۵ وعده غذایی باید داشته باشید و سهم ۳ وعده غذایی را به ۵ قسمت تقسیم کنید.

۸. خوب استراحت کنید.

بهتر است شب ها حدود ۷ الی ۸ ساعت استراحت کنید. زیرا اگر استراحت کافی داشته باشید انرژی زیاد خواهید داشت.

۹. از مصرف میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید.

مصرف میوه ها و سبزیجات برای ورزشکاران منبع خوبی از انرژی می باشد.

۱۰. ورزشکار هستید پس مانند یک ورزشکار زندگی کنید.

ورزشکاران سالم زندگی می کنند. به همین دلیل توصیه می شود مرتب ورزش کنید و به دور از الکل و سیگار زندگی کنید.