باشگاه بدنسازی مشهد

معرفی بهترین باشگاه بدنسازی مشهد

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین باشگاه بدنسازی مشهد بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

بدنسازی

بسیاری از افراد برای تناسب اندام به باشگاه بدنسازی می روند. بدنسازی نیز یکی از ورزش های جذاب در جهان است که طرفداران زیادی دارد. افراد با تلاش و انجام برخی از حرکات و کار با دستگاه در باشگاه به راحتی می توانند تناسب اندام داشته باشند. تمریناتی که در باشگاه بدنسازی مشهد انجام می شود باید زیر نظر مربی بهترین باشگاه بدنسازی مشهد صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت ممکن است افراد حرکات را غیر اصولی انجام دهند و مشکلاتی به وجود آید. ما در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین باشگاه بدنسازی مشهد آشنا کنیم.

ورزش بدنسازی چیست؟

ورزش بدنسازی یکی از ورزش هایی است که با انجام آن به تناسب اندام خواهید رسید. این ورزش هم برای آقایان و هم برای بانوان موثر است. در این ورزش بیشتر از وزنه ها استفاده می شود و باید به همراه این ورزش تغذیه مناسب مانند انواع پروتئین ها را داشته باشید تا بتوانید به هدف و اندامی که می خواهید برسید. در هنگام انجام حرکات این ورزش باید به خود کمی استراحت دهید و سپس دوباره شروع به کار کنید. زیرا رعایت کردن این اصول در بدنسازی نقش مهمی دارند. بدنسازی نیز مانند دیگر ورزش ها مزایا و معایبی دارد که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

فواید و مزایای بدنسازی

  • نخستین مزایای بدنسازی، نظم و انضباط است. زیرا باید نظم و انضباط داشته باشید و به خود وقت بگذارید و به باشگاه بروید. تا به تناسب اندام برسید.
  • حفظ سلامتی از دیگر فواید بدنسازی است. زیرا برای اینکه بدنی سالم داشته باشید باید ورزش کنید و حرکات فیزیکی داشته باشید.  بدنسازی نیز از فعالیت های فیزیکی جامع می باشد و برای سالم ماندن عضلات کمک زیادی می کند.
  • با انجام این ورزش، اعتماد به نفس شما بالا خواهد رفت. زیرا پرورش اندام و داشتن عضلات مناسب تاثیر زیادی در شما خواهد داشت و از طرف خانواده و دوستان تحسین خواهید شد.
  • این ورزش باعث می شود تا استراحت کافی داشته باشید. زیرا بدن بعد از انجام فعالیت های سخت خسته خواهد شد.

مضرات و معایب بدنسازی

  • برخی از جوانان با رفتن به باشگاه بدنسازی مشهد به دلیل باورهای غلطی که دارند اقدام به مصرف بیش از انداره پروتئین می کنند. طوری که کل رژیم غذایی آن ها را پروتئین تشکیل می دهد. مصرف زیاد پروتئین نیز برای بدن بسیار ضرر دارد و فشار زیادی بر روی کلیه ها وارد می کند.
  • زمانی که فعالیت های سختی در بهترين باشگاه بدنسازي مشهد انجام می دهید. بدن شما به دلیل تعریق، آب زیادی را از دست می دهد. به همین دلیل با کم آب شدن بدن ممکن است دچار سرگیجه و سردرد شوید.
  • یکی از اصلی ترین فعالیت های بدنسازی، تمرین با وزنه است. بهتر است در ابتدا با وزنه های کم وزن شروع کنید و زمانی که وزن وزنه ها بالا می رود اگر متوجه شدید که نمی توانید انجام دهید و تعادل خود را حفظ نمی کنید، باید دست نگه دارید. زیرا کار با وزنه های سنگین موجب می شود تا برخی از قسمت های بدن آسیب ببیند.

تفاوت اصلی بین فیتنس و بدنسازی در چیست؟

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که ورزش بدنسازی با فیتنس دارد در سنگینی وزنه هاست. در فیتنس برخلاف بدنسازی نیازی به زدن وزنه های سنگین نیست. در حالی که در بدنسازی با وزنه های سنگین سر و کار داریم. زیرا با وزنه زدن عضلات سریعتر رشد می کنند و قدرت بدنی بالاتر می رود. مدت زمانی که در بدنسازی نیاز است  حدود 2 ساعت است در حالی که در فیتنس حدود 45 دقیقه زمان لازم است. فیتنس یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن استرس ها است. همچنین در فیتنس نیازی به تغذیه خاصی برای فرم دادن به بدن نیست در حالی که در انجام ورزش بدنسازی باید تغذیه مناسبی داشته باشید. فیتنس بیشتر روی سالاد و سبزیجات تمرکز دارد. زیرا افرادی که ورزش فیتنس را انجام می دهند بیشتر به دلیل کاهش چربی است.

باشگاه بدنسازی مشهد

 بهترین باشگاه بدنسازی مشهد کجاست؟

در لیست زیر به معرفی بهترین های باشگاه بدنسازی مشهد میپردازیم.

باشگاه بدنسازی احد

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه بدنسازی یکان (فقط بانوان)

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه بدنسازی اوتانا راف

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه بدنسازی رسام رزم

  • توضیحات : بوکس-کاراته-مواتای-دفاع شخصي-یوگا-بدنسازي- کراس فیت-فیتنس-یوگا-کیو کوشین

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه VIP فرنام

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه توحید

مشاهده صفحه آموزشگاه

نکات ورزش بدنسازی

1. با برنامه تمرین کنید.

در هنگام رفتن به باشگاه باید تمرین مخصوص خودتان را داشته باشید و این تمرین را مربی یکی از  بهترين باشگاه بدنسازي مشهد برای شما ارائه می دهد. شما نباید برنامه فرد دیگری را انجام دهید. زیرا شرایط بدنی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است.

2. با وزنه های سبک شروع کنید و پیشرفت تدریجی داشته باشید.

در جلسات اول بدنسازی باید فعالیت ها را با وزنه های سبک تر شروع کنید. زیرا اگر از همان ابتدا با وزنه های سنگین کار کنید. دچار مشکل خواهید شد و احتمال دارد به دلیل صدمه هایی که وارد می شود برای همیشه ورزش را کنار بگذارید. بهتر است وزن، وزنه ها را به تدریج افزایش دهید. حتی شما می توانید در روزهای اول بدنسازی با میله تمرین کنید.

3. هر روز تمرین نکنید.

برای کسانی که برای اولین بار به بدنسازی می روند و مبتدی هستند. مربی که در بهترين باشگاه بدنسازي مشهد تمرین می دهد، توصیه می کند 4 روز در هفته، این ورزش را انجام دهند. زیرا اگر بیشتر از این فعالیت کنید. نه تنها پیشرفت نمی کنید بلکه وضعیت خوبی نیز نخواهید داشت. بهتر است در هر جلسه بیشتر از یک ساعت تمرین انجام ندهید.

4. تمرینات ترکیبی را فراموش نکنید.

تمرینات ترکیبی را در هنگام ورزش انجام دهید. ممکن است این تمرینات برای افراد مبتدی خطرهایی داشته باشد زیرا انجام اصولی آن ها را نمی دانند. اما در بین این ورزش ها برخی از تمرینات ایمنی وجود دارد که مناسب می باشند و باید از مربی خود که در بهترين باشگاه بدنسازي مشهد  تمرین می دهد، کمک بگیرید.

تغذیه بعد از ورزش

برای انتخاب غذای بعد از ورزش به دنبال مواردی باشید که به سادگی هضم می شوند چون جذب مواد مغذی را سرعت می بخشند. غذاهای کاملی را انتخاب کنید که سرشار از درشت مغذی ها باشند که عبارتند از:
کربوهیدرات ها:
  • پودینگ
  • دانه چیا
  • کراکر میوه ( توت، سیب، موز و غیره )
  • بلغور جو دوسر
  • کینوا
  • کیک برنج
  • سیب زمینی شیرین
  • نان سبوس دار
پروتئین
  • شیر شکلات
  • پنیر خامه ای
  • تخم مرغ
  • ماست یونانی
  • گوشت بوقلمون یا مرغ
  • سالمون و ماهی تن
  • کره بادام زمینی
  • شیک پروتئین
  • غلات سبوس دار
چربی های سالم
  • آووکادو
  • روغن نارگیل
  • بذر کتان
  • کره بادام
  • آجیل
سعی کنید این موارد را در یک وعده یا میان وعده با هم ترکیب کنید تا تمام درشت مغذی ها را با هم دریافت کنید. بسیاری از ورزشکاران با توجه به بالا رفتن قیمت مکمل های ورزشی مجبور شده اند رو به غذا بیاورند که این زیاد هم بد نیست چون جذب بدن از غذا نسبت به مکمل ها بیشتر است.
با یک برنامه ریزی مناسب نوع تغذیه خود پس از ورزش را اصلاح کنید. این روند تغذیه را در روزهایی هم که استراحت دارید و ورزشتان سبک است، ادامه دهید. پروتئین به عضله سازی بدن کمک می کند، کربوهیدرات ذخایر انرژی تان را دوباره پر می کند و چربی های سالم نیز برای جذب بهتر ویتامین ها مفید هستند.
اگر سعی در کاهش وزن دارید و رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنید این نوع غذاها (پروتیئن، کربوهیدرات، چربی) کاملا مناسب در رژیم هستند. یک وعده کامل شامل تمام درشت مغذی ها است و به همین علت سبب می شود پس از خوردن احساس سیری و رضایت داشته باشید.
لطفا امتیاز دهید

4 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین باشگاه بدنسازی مشهد»

  1. سلام یه باشگاه بدنسازی تو قاسم آباد هست که مربیش علمی کارکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کمتر از 24 ساعت مانده تا کارگاه والد آینده نگر
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
بزن بریم