استخر بانوان مشهد

استخر بانوان مشهد

ما در این مقاله به معرفی استخر بانوان مشهد میپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

با توجه به شروع فصل سرما و کاهش هزینه ورزش های آبی میتوان برنامه ای جامع 6 ماهه برای ارتقاء سطح سلامتی خودمان در شش ماه دوم سال بریزیم . در این ایام دانش آموزان درگیر مدارس هستند و خانم های خانه دار میتوانند با برنامه ریزی خوبی زمان های پیش رو را تا قبل ظهر به خود اختصاص داده و به کلاس شنا بروند . در شش ماه دوم سال با توجه به کاهش زائران و مسافران به شهر مشهد و دمای زیر 5 درجه در اوقات سرد سال خلوت شده و نظافت و مدیریت بهتری روی آنها انجام میشود .

ورزش در آب منحصرا مربوط به شنا نیست انواع ورزش های بسیاری در آب وجود دارد که برای افرادی که مشکل کمردرد دارند یا سالمندان و یا اشخاصی که به دستور پزشک نیاز به ورزش در آب را دارند می توان اشاره کرد.

یکی از روش های درمانی برای کاهش دردهای عضلانی و مفاصل راه رفتن در آب استخر به طور مرتب و تکرار در طول هفته است که شادابی و نشاط را برایتان به ارمغان می آورد و اسم علمی این روش آب درمانی یا هیدروتراپی می باشد.

به طور کلی ماساژ به حرکات منظم، مرتب و اصولی روی لایه‌های سطحی و عمیق و بافت‌های بدن جهت تأثیر بر سیستم عصبی، عضلانی، پوست، مفاصل، عروق، تاندون‌ها و رباط‌ها به منظور افزایش عملکرد، ترویج آرامش و کمک در روند درمان یک بیماری خاص به کار می‌رود.

استخر بانوان مشهد

در لیست زیر به معرفی جند استخر بانوان مشهد می‌پردازیم.

استخر سجاد

توضیحات :

از امکانات فوق العاده و عالی استخر سجاد میتوان به استخر بانوان، استخر کودکان، حوضچه آب سرد، رختکن، بوفه، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، فروشگاه لوازم ورزشی، پارکینگ، استخر آب درمانی، اتاق ماساژ (فیش اسپا)، حمام ترکی، ماساژ ریلکسی، کافی شاپ، سیستم تهویه مطلوب  اشاره کرد. 

  • ساعات کاری این استخر برای بانوان در ایام پاییز  :

– روزهای زوج از ساعت 9 الی 18 عصرو  روزهای فرد از ساعت 9 الی 12 ظهر میباشد .

  • هزینه تهیه بلیط این استخر به ازای یک سانس دو ساعته تنها 20 هزار تومان است .

استخر ارمغان

توضیحات :

این مجموعه یک مرکز فرهنگی- ورزشی میباشد . که شامل استخر سرپوشیده و روباز برای بانوان میباشد .  استخر روباز ( چهارفصل ) و حمام آفتاب بدون محدودیت زمانی برای خروج ؛ همه روزه از ساعت 10 الی 16 میباشد . هزینه این بخش 50 هزار تومان میباشید .

اما در بخش استخر سرپوشیده خدمات به دوبخش تفریحی و آموزشی تقسیم میشود . که بخش  آموزشی شامل آموزش های خصوصی و نیمه خصوصی , دوره های عمومی و مدرسه شنا- نجات غریق برای دختران زیر 16 سال با امکانات فوق العاده است .

در مدرسه شنا آموزش شنا, مسابقات هماهنگ , تمرینات تیمی و .. صورت میگیرد. در ای دوره 9 ماهه سلامت جسمانی , سلامت رفتاری و ناهنجاری های اسکلتی دختران بررسی شده و کارگاه های تغذیه نیز برگزار میشود . در هر فصل مسابقات برای تعیین سطح هنرجویان انجام میگیرد . هزینه این دوره 2 میلیون و 700 هزار تومان است. که به صورت قسطی نیز قابل پرداخت است .

برای ورود به بخش تفریحی همه روزه از ساعت 9 الی22:30 میتوانید با پرداخت 35 هزارتومان برای یک سانس سه ساعته از خدمات مجموعه بهره مند شوید. همچنین برای کودکان از قد یک متر و 0.5 سانتی متر تا 1 متر و 30 سانت هزینه مبلغ 25 هزار تومان است .

  • ساعات کاری این استخر برای بانوان در ایام پاییز  :

– همه روزه از ساعت 9 الی 22:30 میباشد .

  • هزینه تهیه بلیط این استخر در بخش های مختلف متفاوت است ؛ که در بخش توضیحات به طور کامل به آن اشاره کرده ایم .

استخر آبی هشتم

توضیحات :

استخر آبی هشتم شامل استخر بانوان، استخر کودکان، استخر قهرمانی، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، رختکن مجزا، فروشگاه لوازم ورزشی، رستوران، کافی شاپ، استخر آب درمانی، اتاق ماساژ، حمام ترکی، کارتخوان، پارکینگ، بوفه، سالن بدنسازی، سکوی پرش، کلاس آموزش شنا خصوصی و عمومی می باشد.

  • ساعات کاری این استخر برای بانوان در ایام پاییز  :

– روزهای فرد از ساعت 9 الی 16 بدون محدودیت زمان خروج میباشد.

هزینه تهیه بلیط این استخر به ازای یک سانس بدون محدودیت 15 هزار تومان است .

استخر بانوان در مشهد

استخر آستان قدس

توضیحات :

  • ساعات کاری این استخر برای بانوان در ایام پاییز  :

شنبه الی پنجشنبه از ساعت 13:30 الی 23، جمعه از ساعت 10 الی 21

استخر نشاط

توضیحات :

استخر نشاط جلسات آموزشی خود را به صورت گروه های خصوصی و نیمه خصوصی ارائه میدهد. دوره های نیمه خصوصی 5-7 نفر و دوره های خصوصی 1-2 نفره است. هر شناگری که از سانس 10:30 الی 12:30 وارد مجموعه شود میتواند از خدمات آب درمانی به صورت رایگان استفاده کند ؛ آب درمانی این مجموعه همه روزه از ساعت 10 صبح الی 11 صبح است .

  • ساعات کاری این استخر برای بانوان در ایام پاییز  :

– شنبه ها از ساعت 8 صبح الی 21 شب

– روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 15 بعداز ظهر الی 22:30 شب میباشد.

  • هزینه تهیه بلیط این استخر به ازای یک سانس دو ساعته تنها 20 هزار تومان است .

استخر کوثر

توضیحات :

این مجموعه به سونا خشک, حمام ترکی , ماساژ و استخر کودکان , فروشگاه لوازم ورزشی، کافی شاپ رختکن مجزا مجهز شده است و  شامل آموزش دوره های شنا به صورت عمومی و خصوصی است . استخر کوثر همچنین دوره های ورزش در آب – آب درمانی را نیز در مجموعه خود دارد .

  • ساعات کاری این استخر برای بانوان در ایام پاییز  :

– همه روزه از ساعت 10 صبح الی 15 بعداز ظهر میباشد .

  • هزینه تهیه بلیط این استخر به ازای یک سانس سه ساعته تنها 15 هزار تومان است .

5 فایده شنا برای سلامتی

شنا علاوه بر اینکه ورزش آرامش بخشی است، فواید سلامتی زیادی نیز دارد. شنا کردن به طور منظم، برای هر کسی به خصوص افراد مسن اثرات مفیدی دارد مثل احساس جوانی کردن و جوان به نظر رسیدن. در ادامه چندین فایده شنا برای سلامتی بدن را برایتان می گوییم.

1- کار کردن بیشتر بدن با فشار کمتر

شنا کردن، چیزی به شما تقدیم می کند که سایر ورزش های هوازی نمی توانند و آن هم عبارتست از: توانایی کار کردن بدن بدون تماس سخت استخوان های شما.

وقتی بدن انسان در آب غوطه ور می شود، به طور خودکار سبک تر می گردد. وقتی تا کمر در آب فرو می روید، بدن 50 درصد وزنش را تحمل می کند؛

وقتی تا سینه در آب فرو می روید، 25 تا 35 درصد وزنش را تحمل می کند؛

وقتی آب به گردن می رسد، فقط 10 درصد وزن خودتان را تحمل می کنید و 90 درصد بقیه وزن بدن بوسیله استخر نگه داشته می شود.

یعنی استخر، مکان مطلوبی را برای کار کردن عضلات سفت و مفاصل دردناک فراهم می کند، خصوصاً اگر چاق و یا مبتلا به آرتروز مفاصل باشید.

 

اگر آب استخر گرم باشد، برای مبتلایان به آرتروز خیلی بهتر است، زیرا آب گرم، خشکی مفاصل را برطرف می کند و آن ها را شل می کند.

در حقیقت، آب درمانی و شنا برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید مفیدتر از سایر فعالیت های ورزشی است.

طی هر حرکت به سمت جلو در طی شنا، بدن کش می آید که نه تنها باعث افزایش کارآیی بدن در آب می شود، بلکه موجب کشش بدن از سر تا انگشتان پا می گردد

همچنین تحقیقات ثابت کرده است که ورزش های آبی مثل شنا، در بیماران مبتلا به استئوآرتریت عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد و درد آن ها را کمتر می کند.

2- افزایش کشش و قدرت عضله

شنا در مقایسه با سایر ورزش های هوازی، قدرت و کشش عضلات را بهتر افزایش می دهد.

به عنوان مثال فرد هنگام دویدن، بدن خودش را در هوا حرکت می دهد، ولی در ورزش شنا، فرد خودش را در آب جلو می برد. چگالی (تراکم) آب 12 برابر هوا است.

در نتیجه هر حرکت دست و پا در طی شنا، یک ورزش مقاومتی می شود. باید بدانید که ورزش های مقاومتی، بهترین راه افزایش کشش و قدرت عضلات هستند.

همچنین ورزش شنا برای استحکام استخوان ها به خصوص در زنان یائسه مفید است.

3- بهبود انعطاف پذیری بدن

بر خلاف وسایل ورزشی موجود در سالن ورزشی ژیمناستیک که هر بار روی یک قسمت بدن اثر دارند، ورزش شنا باعث حرکت تمام قسمت های بدن می شود و در نتیجه مفاصل و رباط ها را نرم و انعطاف پذیر می کند. دست ها، باسن، پاها، سر و ستون فقرات با شنا کردن در آب حرکت می کنند و می چرخند.

علاوه بر این، طی هر حرکت به سمت جلو در طی شنا، بدن کش می آید که نه تنها باعث افزایش کارآیی بدن در آب می شود، بلکه موجب کشش بدن از سر تا انگشتان پا می گردد.

4- داشتن قلب سالم تر

علاوه بر کشش عضلات قابل مشاهده مثل عضله ران، شنا کردن برای مهم ترین عضله داخلی بدن یعنی قلب نیز مفید است.

به دلیل اینکه شنا یک ورزش هوازی است، باعث تقویت قلب می شود.

شنا نه تنها باعث بزرگ شدن قلب می شود، بلکه باعث پمپاژ بهتر خون توسط قلب می گردد. پمپاژ بهتر خون هم باعث جریان خون بهتر در سراسر بدن می شود.

همچنین تحقیقات نشان داده است، ورزش های هوازی می توانند با پاسخ التهابی بدن که منجر به بیماری قلبی می شود، مبارزه کنند.

انجمن قلب آمریکا می گوید فقط 30 دقیقه ورزش در هر روز مثل شنا کردن، خطر بیماری های قلبی عروقی را 30 تا 40 درصد در زنان کاهش می دهد.

به علاوه ورزش منظم هوازی، فشارخون بالا را کم می کند.

5- کنترل وزن بدن

برخی افراد فکر می کنند که چون دمای آب خنک تر از دمای بدن است، کاهش وزن با یک ورزش آبی مثل شنا، مشکل است. ولی این عقیده اکنون رد شده است و معلوم شده که ورزش شنا، یکی از مهم ترین راه های سوزاندن کالری و کاهش وزن اضافی بدن است و برای کنترل وزن در حد مطلوب مناسب می باشد.

البته میزان کالری که شما می سوزانید بستگی به فیزیولوژی بدن شما و شدت ورزشی که انجام می دهید، دارد، ولی به عنوان یک قانون کلی می توان گفت طی 10 دقیقه شنا کردن: شنای قورباغه 60 کالری، شنای پشت 80 کالری، شنای آزاد 100 کالری و شنای پروانه ای 150 کالری می سوزاند.

برای افزایش قسمت کالری سوز ورزش شنا، فاصله بین تمرینات سخت شنا و استراحت کردن را در نظر داشته باشید. یک راه برای این نوع ورزش کردن است که 46 متر شنا کنید و 10 ثانیه استراحت کنید، سپس 5/91 متر شنا کنید و 10 ثانیه استراحت کنید، سپس 137 متر شنا کنید و 10 ثانیه استراحت کنید و به همین شکل تا سه مرحله ادامه دهید تا به 275 متر شنا برسید، البته با استراحت بین آن ها.

وقتی به 275 متر رسیدید، این روند را برعکس کنید.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 روز مانده تا کارگاه والد آینده نگر
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
بزن بریم

زودتر کشفش کن !

استعدادسنجی ویژه ۶ تا ۱۲ سال