کاشت ناخن با ژل کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن با ژل یا پودر؟ کدام بهتر است؟

خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌های‌شان و برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت را تجربه می‌کنند. مهم نیست به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای کاشت ناخن را انتخاب می‌کنید؛ مهم این است که با واقعیت‌ها و عوارض کاشت ناخن آشنا شوید. در این مقاله، انواع کاشت، مزیت‌ها و عوارض آن‌ها را مرور می‌کنیم.

کدام روش کاشت ناخن بهتر است؟

خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌های‌شان و برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت را تجربه می‌کنند. مهم نیست به چه دلیل و با چه انگیزه‌ای کاشت ناخن را انتخاب می‌کنید؛ مهم این است که با واقعیت‌ها و عوارض کاشت ناخن آشنا شوید. در ادامه انواع کاشت ناخن طبیعی شامل کاشت ناخن با پودر، کاشت ناخن با ژل، و کاشت ناخن با قالب را تشریح و مقایسه می‌کنیم.

کاشت قالب

در این نوع از کاشت مواد را داخل قالب ناخن مصنوعی می‌گذارند تا شکل آن را به خود بگیرد. ابتدا مواد ضد قارچ را روی ناخن می‌زنند و بعد قالب را روی ناخن فشار می‌دهند تا مواد روی ناخن خشک شود بعد از چند دقیقه ناخن مصنوعی را برمی‌دارند. در این نوع کاشت دیگر سوهان‌کشی نمی‌شود و از چسب ناخن هم استفاده نمی‌شود این نوع کاشت راحت‌ترین نوع کاشت و در عین حال بی‌کیفیت‌ترین است. در این نوع کاشت به دلیل اینکه عمل سوهان‌کشی انجام نمی‌شود بعد از مدت کوتاهی به‌اصطلاح ناخن هوا می‌گیرد و جمع شدن هوا زیر ناخن کاشت یکی از مهم‌ترین دلایل برای به وجود آمدن قارچ است. در این نوع کاشت باید مراقب بود تا ناخن‌ها کمترین تماس را با آب داشته باشند.

کاشت قالب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

معمولا کاشت قالب به افرادی که زمان کمتری برای رسیدگی به ناخن‌های‌شان دارند توصیه می‌شود. ازآنجا که در این نوع کاشت باید کمترین تماس را با آب داشت، خانه‌دار‌ها از انتخاب این نوع کاشت پرهیز کنند. این نوع کاشت زمان کمتری نیاز دارد، به سوهان‌کشی نیاز ندارد و نظم بسیار خوبی بین کاشت ۱۰ انگشت ایجاد می‌کند.

کاشت قالب برای چه کسانی مناسب نیست!

این نوع کاشت به افرادی که ناخن‌های پراکنده و یک شکل ندارند اصلا توصیه نمی‌شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت باید تمام ناخن‌های دو دست یک شکل باشند در غیر این‌صورت کاشت به شکل مرتبی انجام نخواهد شد. به دلیل ضخیم بودن کاشت، کار از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. این نوع کاشت را می‌توان روی انگشت‌های استاندارد کار کرد. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن این کاشت بیشتر است. ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش‌های دیگر مواد بیشتر مصرف می‌شود.

کاشت ناخن با پودر

در کاشت اولیه تیپ یا همان ناخن مصنوعی از نیمه ناخن با چسب ناخن چسبانده می‌شود و تا اندازه دلخواه کوتاه می‌شود. روی ناخن مواد ضد قارچ را می‌زنند، بعد پودر کاشت که همان مواد دندانپزشکی است روی ناخن زده و در امتداد قالب کار می‌کنند و بعد از آن با سوهان برقی به ناخن شکل می‌دهند. بهترین نوع کاشت همین نوع پودری است. برای این نوع کاشت زمانی بیشتر و سوهان‌کشی دقیق و حرفه‌ای جهت یکسان بودن ۱۰ انگشت نیاز است.

کاشت پودری به چه کسانی توصیه می‌شود؟

این نوع کاشت زمانبر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می‌گیرد و هر انگشت به صورت جداگانه و زمان‌بر احتیاج به سوهان‌کشی دارد، این کاشت برای کسانی که وقت و حوصله کافی ندارند توصیه نمی‌شود. بهترین نوع کاشت همین نوع پودری است.

کاشت ناخن با ژل

مواد ژل به صورت آماده قابل خریداری است. آن را بعد از مواد ضدقارچ روی ناخن می‌گذارند و در دستگاه یووی قرار می‌دهند تا خشک شود. این نوع کاشت شبیه همان کاشت پودر است و فقط مواد آن‌ها با هم فرق می‌کند. به طور کلی کاشت با قالب یا قلم دو شیوه متفاوت در کاشت پودری هستند که هر یک مزیت‌ها و نکات منفی مخصوص به خود را دارند.

به‌طور کلی بهترین شیوه کاشت پودر با قلم است، زیرا شما می‌توانید انواع ناخن‌ها را به‌راحتی کاشت کرده و مشکلات ناخن را برطرف کنید. همچنین محکم‌تر و مقاوم‌تر از کاشت قالب است و کمتر هوا می‌گیرد و شما به راحتی می‌توانید فرم مورد نظر خود را به آن بدهید.

مقایسه انواع کاشت‌ ناخن با هم

کاشت پودری کاشتی است که ۸۰ درصد در کل ایران انجام می‌شود. کاشت‌های ژله‌ای ۱۵ درصد و کاشت‌های دیگر تنها ۵ درصد مخاطب دارند. کاشت پودری کاشت مادر است و اکثرا با کاشت‌های دیگر ترکیب می‌شود و دوام بیشتری دارد. البته دوام هر کاشتی به نحوه و نوع اجرای آن نیز بستگی دارد.

کاشت ژله‌ای ناخن کاشت زیبایی است که در مناطق شرجی دوام بیشتری دارد، اما اگر مواد کاشت ناخن مطلوب و مناسب باشد در هر هوایی چه خشک و چه شرجی تا یک ماه دوام می‌آورد. کاشت‌های دیگر هم ترکیبی است یا با مواد مختلف و شیوه‌های متفاوت مثل کاشت دیپینگ، کاشت سیلک یا کاشت فیبری انجام می‌شود.

مزایا و معایب کاشت ناخن

ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی‌بیند، زیرا تا وقتی که ناخن رشد می‌کند و فرد احتیاج به ترمیم پیدا می‌کند یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضی مواقع کاشت برای کسانی که عادت به‌ جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود، زیرا به دلیل بدمزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن‌ها می‌افتد. چسب ناخن حساسیت‌زا نیست، اما ممکن است برخی به مواد کاشت حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن‌ها دچار اگزما می‌شود و باید هرچه سریع‌تر کاشت را بردارند.

عوامل ترک خوردن مواد کاشت ناخن

اگر کاشت ژله‌ای باشد معمولا در مکان خشک ترک می‌خورد. اگر کاشت پودری باشد یا کمتر از حد مواد گذاشته‌اید و با کار‌های روزمره خانه آسیب‌پذیر شده یا زیاد سوهان‌کشی کرده‌اید و مواد نازک شده یا مواد پودرتان مرغوب نیست یا قلموی‌تان خوب به لیکویید آغشته نشده و پودرتان خوب خیس نشده و جذب صدف نشده احتمال خشک شدن و خراب شدن آن زیاد است.

دلایل بسیار است، ولی اگر مراحل را به دقت انجام دهید مواد نه ترک می‌خورد و نه می‌شکند. در کاشت ناخن، موادگیری مهم‌ترین بخش ترمیم یا کاشت است و نیاز به تمرین بسیار دارد.

چرا کاشت ناخن توصیه نمی‌شود؟

مهم‌ترین و شایع‌ترین مضرات کاشت ناخن حساسیت و آلرژی به چسب نگهدارنده قالب کاشت است. یکی دیگر از آسیب‌ها این است که وقتی افراد کاشت دارند و می‌خواهند یک شی‌ء را بلند کنند به دلیل بلند بودن ناخن و فاصله‌ای که از سطح سر انگشتان دارد باعث می‌شود ناخن به سمت عقب برگردانده شود، این اتفاق در ناخن‌هایی که کاشت ندارند، اما بلند هستند هم اتفاق می‌افتد و در نهایت به بیماری به نام جدا شدن ناخن از بستر منجر می‌شود.

گاهی وقت‌ها قالب کاشت ناخن کامل پوشیده نمی‌شود و به اصطلاح هوا می‌گیرد و همین مسئله باعث می‌شود بین ناخن‌ها جرم تشکیل شود که در طولانی‌مدت رنگ ناخن‌ها را تغییر می‌دهد.

چه افرادی اصلا ناخن نکارند؟

به کسانی که بیماری عفونی و قارچی دارند توصیه می‌شود که کاشت انجام ندهند، چون این کار باعث می‌شود فرد پیشرفت بیماری خود را از چشم دور کند. کسانی هم هستند که مستعد عفونت هستند و سیستم دفاعی بدن ضعیفی دارند و، چون آن‌ها خودشان مستعد تمام بیماری‌های ناخن هستند، با این کار بیماری را تسریع می‌کنند.

نکات ایمنی کاشت ناخن

کاشت در چه حالتی خطرناک است؟

از نگاه کلی تفاوت خاصی وجود ندارد، اما ناخن ها‌ی پا به دلیل اینکه در بیشتر روز در یک فضای بسته هستند، آسیب‌پذیرترند. رعایت بهداشت ناخن پا هم از ناخن دست دشوارتر است به همین دلیل کاشت ناخن در پا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

تنها در این موارد ناخن بکارید

کاشت ناخن تا حد امکان توصیه نمی‌شود مگر در مواقع خاص مثل کسانی که ناخن‌شان عیب دارد، یعنی ناخن‌هایی که به‌طور ژنتیک ایراد دارند و ظاهر خوبی ندارند آن هم به صورت مقطعی و با رعایت تمام نکات ایمنی و بعد از امتحان کردن تمام موارد ایمنی و جواب نگرفتن.

نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن

با اجسام آلوده تماس نداشته باشید، مراقبت کنید تا ضربه به ناخن‌های‌تان نخورد و در کار‌های روزمره هنگام استفاده از مواد شوینده و آب تا حد امکان از دستکش استفاده کنید.

مراقب آلرژی باشید

هیچ تفاوتی در نوع کاشت وجود ندارد فقط ممکن است اندازه حساسیت‌ها به مواد در افراد متفاوت باشد که در این‌صورت آن موردی که کمتر حساسیت‌زاست ارجحیت دارد، اما در اصل هیچ تفاوتی ندارد.

پیشگیری کنید

راه‌های درمان بستگی به نوع آسیبی دارد که به ناخن‌ها می‌خورد. اگر ناخن‌ها عفونت کنند با آنتی‌بیوتیک‌ها و موارد لازم درمان صورت می‌گیرد. اگر جرم به‌وجود بیاید، باید جرم‌ها برداشته شوند. در مورد جدا شدن ناخن از سطح هم درمان به این‌صورت است که ناخن باید از جا در آورده شود.

اگر در مراحل اولیه درمان صورت گیرد ناخن مجدد رشد خواهد کرد، اما اگر زمان زیادی گذشته باشد زیر ناخن پوسته‌هایی تشکیل می‌شود که دیگر مانع از چسبیده شدن ناخن به پوست می‌شود. اما شرط عقل این است، که قبل از بروز مشکل به فکر پیشگیری باشید.

کاشت ناخن چگونه است؟

کاشت ناخن یک فرآیند چندمرحله‌ای و ساده است. با کمی تمرین و حوصله، تهیه مواد و وسایل مورد نیاز و یادگیری مراحل آن می‌توانید این کار را در خانه برای خودتان یا دیگران انجام دهید.

در بین انواع ناخن‌های مصنوعی موجود در بازار، ناخن‌هایی از که ترکیبات اکریلیک ساخته می‌شوند را می‌توان در گروه قوی‌ترین ناخن‌های مصنوعی قرار داد. لبه ناخن‌ مصنوعی اکریلیک به این راحتی‌ها نمی‌شکند و برای خانم‌هایی که زندگی پرتحرکی دارند توصیه می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن:

  • چسب ناخن مصنوعی
  • پرایمر
  • لیکوئید
  • سوهان دستی
  • قلمو
  • سوهان برقی
  • سر سوهان
  • پودر کاشت ناخن

این مواد کاشت را می‌توان از فروشگاه های حضوری در سطح شهر یا فروشگاه های آنلاین تهیه کرد.

مراحل کاشت ناخن: 

در ادامه به تشریح مراحل کاشت ناخن با پودر می‌پردازیم. این روش در بسیاری از مراکز خدمات زیبایی انجام می‌شود. توجه داشته باشید که بعضی مراکز بسته به نوع کاشت، مثلا کاشت قالب، ممکن است مراحل بیشتری انجام دهند، با این حال مراحل اصلی و پایه که در روش های مختلف کاشت ناخن مشترک است، هشت مرحله می‌باشد.

مرحله اول:

آماده‌سازی ناخن‌ها از نظر بهداشتی است. ابتدا دستان خود را بشویید و با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز کنید. اگر لاک و چسب و هرچیز اضافه دیگر روی ناخن های خود دارید آنها را به طور کامل پاک کنید.

مرحله دوم:

سپس یک مانیکور سطحی انجام دهید به این صورت که اطراف ناخن را چرب کنید تا بتوانید پوست های اضافی ناخن را عقب بزنید و مرتب کنید.

مرحله سوم:

سپس با استفاده از سوهان دستی کناره ها و روی سطح ناخن را به صورت کامل سوهان میزنیم و سپس روی سطح ناخن را حتما ضد قارچ بزنید.

مرحله چهارم:

بعد از آن شروع به سوهان کشی روی سطح و اطراف ناخن میکنیم در حدی که کمی نازک شود و گوشه هایی که تیزی دارد کم شود. پس از این مرحله سطح ناخن برای گذاشتن پودر آماده می‌شود.

مرحله پنجم:

پرایمر را به ناخن ها میزنیم (به کل ناخن حتما زده شود). پرایمر باعث می‌ شود تا چسبندگی بین ناخن و ژل ایجاد شود.

مرحله ششم:

سپس قلمو را آغشته به لیکوئید می کنیم و به طور عمودی از راست به چپ پودر کاشت را بر میداریم و روی خط تیپ میگذاریم و کمی با قلمو روی مواد میزنیم تا هوا نگیرد و سپس به سمت سر ناخن میکشیم و دوباره به همان صورت پودر را برداشته و این بار از کمی پایین تر شروع به موادگذاری می کنیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم (تا ۱میلی متری کوتیکول ناخن ادامه می دهیم و طوری مواد را روی ناخن میگذاریم که مانند یک ناخن طبیعی منحنی داشته باشد) هنگامی که تمام ناخن را با پودر کاشت پوشاندیم چند دقیقه صبر میکنیم تا مواد خشک شود.

مرحله هفتم:

سپس با سوهان برقی شروع به صاف کردن سطح مواد روی ناخن و دور ناخن می کنیم.

مرحله هشتم:

در این مرحله می توانید لاک مورد نظر را بر روی ناخن بزنید و اگر علاقه به دیزاین ناخن داشتید از ناخن کار بخواهید تا برایتان انجام دهد.

خطرات ناشی از کاشت ناخن

برخی از خانم‌ها به دلیل این که می‌خواهند ناخن‌های خود زیباتر به نظر بیاید اقدام به کاشت ناخن می‌کنند که این موضوع می‌تواند عواقب و بیماری‌های پوستی برای آن‌ها ایجاد کند که حتی درمان آن گاهی بی نتیجه می‌ماند. ناخن‌های مصنوعی نه تنها به خودی خود مضر هستند، بلکه با قرار دادن و برداشتن آن‌ها به وسیله اسید‌ها و مواد شیمیایی خطرناک‌تر خواهند بود.

اگر ناخن مصنوعی محکم به چیزی بخورد این امکان وجود دارد که ناخن اصلی را از بستر خارج کند و با گذشت زمان میکروب ها، مخمر‌ها و یا قارچ‌ها وارد این شکاف شوند. علامت عفونت باکتریایی سبز شدن ناخن است. نشانه قارچ ناخن هم سفید یا زرد شدن آن است، پس از مدتی ناخن مبتلا به قارچ ضخیم می‌شود و در موارد شدید ممکن است بیفتد.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو، درباره عوارض و مشکلات کاشت ناخن اظهار کرد: مشکل اساسی کاشت ناخن این است که می‌تواند پایه اصلی ناخن فرد را از بین ببرد، در واقع مینای آن را تحت تاثیر قرار می دهد و دیگر ترمیم نمی‌شود. قسمت اصلی ناخن به نام ماتریس وجود دارد که زمانی ناخن مصنوعی روی آن قرار می‌گیرد به دلیل فشار زیاد وارده تخریب می‌شود.

او گفت: گاهی به دلیل استفاده از چسب‌های مخصوص شیمیایی برای کاشت، حساسیت‌های شدید پوستی برای فرد ایجاد می شود. اگزما و خارش زیاد از دلایل بارز این حساسیت پوستی بوده که فرد گاهی نمی‌داند چگونه ظاهر شده است. این نوع حساسیت گاهی تا مدت‌ها باقی می‌ماند و فرد را آزار می‌دهد و دچار کلافگی شدید می‌شود.

نمونه کاشت ناخن

در ادامه تعدادی نمونه کاشت ناخن یا طاحی ناخن را برای شما آماده کردیم. امیدواریم از این نمونه های دیزاین ناخن لذت ببرید. نمونه های مختلفی از کاشت ناخن در فصل های مختلف رایج می‌شود. با این حال بعضی طرح و رنگ های کاشت ناخن در هر شرایطی طرفداران خاص خود را دارد. به عنوان مثال بر خلاف گذشته دیگر کاشت ناخن های خیلی بلند، خیلی تیز یا پر کار و نگین دار طرفدار ندارد و از مد رفته است، با این حال ممکن است بعضی ها به این مدل طرح ناخن علاقمند باشند. سعی کردیم ترکیبی از طرح های ساده و پر کار به شما ارائه دهیم.

سؤالات متداول در زمینه کاشت ناخن

در ادامه به تعدادی از سؤالات رایج در زمینه کاشت ناخن پاسخ می‌دهیم.

کاشت ناخن با ژل بهتر است یا پودر یا آکریلیک؟

کاشت پودری، کاشتی که شاید زیاد به گوش شما خورده باشد. این نوع کاشت در رده نخست کاشت‌های ناخن می‌باشد و به قولی کاشت مادر محسوب می‌شود. سایر کاشت‌های ناخن از این نوع کاشت منشاء گرفته و کاشت‌هایی با ترکیب مواد متفاوت و روش‌های مختلف با اسم‌های مختلف را به وجود می‌آورند.

این نوع کاشت نسبت به کاشت ژله ای و آکریلیک از ماندگاری بیشتری برخوردار است و کاشتی بادوام و مستحکم، بدون شکستگی، بدون هواگرفتگی، ظریف و زیبا می‌باشد. در ایران پیشنهاد  اکثر کسانی که ناخن کاشته‌اند یا ناخن‌کار ها این نوع کاشت است. کاشت پودری برخلاف کاشت ژله ای با آب و هوای خشک سازگاری دارد و این نوع سازگاری منجر به ماندگاری بیشتر می‌شود. به علاوه کاشت پودری نسبت به کاشت ژله ای هزینه کمتری دارد. کاشت ژله ای به نسبت کاشت پودری، نازک‌تر و طبیعی‌تر است و ظرافت بیشتری دارد، به همین خاطر قیمت آن نیز بالاتر است.

کاشت آکریلیک نیز نوع دیگری از کاشت است که شباهت زیادی به کاشت ژله ای دارد اما ترکیبی از مایع و پودر می‌باشد. بنابراین اگر به دنبال ناخن هایی بلندتر و قوی تر هستید، هردوی این کاشت‌ها برای شما مناسب است. با این حال ناخن های ژله ای معمولاَ انعطاف پذیرتر بوده و می توانند نیرو و ضربه ی بیشتری را نسبت به انواع آکریلیک تحمل کنند. شاید به همین دلیل 15 تا 20 درصد نسبت به انواع آکریلیک گران‌تر هستند.

اگر صرفاً ناخن های بلندتری می خواهید، ناخن های آکریلیک برایتان عالی است. اما اگر ناخن های قوی‌تری می خواهید که عمر بیشتری داشته و بادوام بوده و نشکند انواع ژله ای را انتخاب کنید. اگر ناخن‌هایی بلند، قوی و در عین حال با قیمت مناسب می‌خواهید، کاشت پودری را انتخاب کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که کاشت پودری ظرافت دو مدل دیگر را ندارد، اما مقاومت آن بالاتر است.

قیمت کاشت ناخن چقدر است؟

قیمت کاشت ناخن در سالن‌های مختلف متفاوت است و به عوامل زیادی مثل تجربه ناخن‌کار، مواد مورد استفاده، محل سالن زیبایی و البته انصاف ناخن‌کار بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت قیمت کاشت ناخن از حدود 100 هزار تومان شروع می‌شود و در بعضی سالن‌ها تا 500 هزار تومان نیز می‌رسد!! البته بالا یا پایین بودن قیمت کاشت ناخن به معنای بهتر یا بدتر بودن کیفیت کار نیست. با این حال به طور کلی می‌توان گفت قیمت کاشت ناخن از حدود 150 تا 250 هزار تومان متغیر است. البته این قیمت برای دفعه اول کاشت ناخن است و هزینه ترمیم کاشت ناخن حدود 30 درصد ارزان تر است.

حکم کاشت ناخن چیست؟

طبق نظر اکثر فقها صرف کاشت ناخن، مژه و سایر روش های آرایشی برای اعضای بدن فی نفسه دارای اشکال فقهی نیست و این مسئله در مورد کاشت ناخن و مژه نیز صدق می کند. اما در مورد کاشتن ناخن و مژه، باید به این مسئله توجه داشت که اگر کاشت ناخن زینت محسوب شود، باید دست ها را از دید نامحرم پوشاند.

البته علما زینت بودن یا نبودن کاشت ناخن ها را به تشخیص عرف جامعه واگذار کرده اند. با توجه به این که در حال حاضر افراد کاشت ناخن را به جز مواردی که پزشک برای رفع مشکل و بیماری حاد تشخیص می دهد، برای زیباتر شدن ناخن ها استفاده می کنند و طبق نظر همه ناخن های کاشته شده از ناخن های کوتاه و بدون حالت زیباتر است، به همین دلیل نوعی زیبایی به شمار می رود و باید از دید نامحرم پوشانده شود.

همچنین کاشت ناخن یا حتی لاک ناخن، از روی عمد مانعی برای وضو و غسل ایجاد می کند که از رسیدن آب به ناخن و مژه ها جلوگیری می نماید و باید در اولین فرصت برای نماز برداشته شوند. در غیر اینصورت وضو و غسل و نماز باطل می شود.

وضو و غسل جبیره فقط در مواردی مانند تنگی وقت نماز و یا در سفر بودن و یا به هنگام شب و سحر که امکان دسترسی به آرایشگاه و برداشتن مانع وجود ندارد صحیح است، به غیر از این موارد وضو و غسل جبیره نادرست و باطل می باشد؛ بنابراین باید در اسرع وقت اقدام به برداشتن ناخن و مژه نمائید در غیر اینصورت وضو یا غسل جبیره ای باطل می باشد درنتیجه نماز نیز باطل می شود.

چه کسانی باید کاشت ژله ای انتخاب کنند؟

برای افرادی که در آب و هوای مرطوب و شرجی زندگی می‌کنند و به طور معمول در طول زندگی آب و هوای خشک را به تعداد کمتر از انگشتان دست تجربه کردند، کاشت ژله ای بهترین انتخاب است. کاشت ژله ای کاشتی ظریف، براق، زیبا و نازک است که با آب و هوای شرجی و مرطوب سازگاری بیشتری دارد تا خشک. دوام و ماندگاری آن در هوای مرطوب بیشتر است و برای افرادی که هر روز هوای خشک را تجربه می‌کنند توصیه نمی‌شود. کاشت ژله‌ای به طور معمول در هوای خشک ترک برمیدارد.

هر چند که باید این نکته را ذکر کنیم که توانایی های یک ناخن کار حرفه ای و موادی که برای کاشت ژله ای استفاده می‌کند میتواند کاشت ژله ای را ماندگارتر کند، جدا از اینکه آب و هوای محیط زندگی شما خشک باشد! پس انتخاب ناخن‌کار حرفه ای می‌تواند تصور شما را از کاشت ناخن ژله ای و عدم ماندگاری آن در محیط خشک تغییر دهد، هر چند این ماندگاری یک یا نهایت دو ماه بیشتر نیست. پس حتما در انتخاب سالن و ناخن کار خود دقت زیادی به خرج دهید.

پس نتیجه میگیریم که کاشت ژله‌ای اگر به قصد افزایش مقاومت ناخن انتخاب شود، برای خانم‌هایی که در مناطقی با آب و هوای خشک زندگی می‌کنند، مناسب نیست.

حساسیت به لیکوئید کاشت ناخن چه عوارضی دارد؟

عفونت‌‌های قارچی در اثر کاشت ناخن می‌‌توانند بخشی از ناخن یا کل آن را درگیر کنند. البته این مسئله به دلیل وجود تیپ‌ ها یا همان ناخن‌ های مصنوعی قابل مشاهده نخواهد بود.

برخی از نشانه مانند خارش پوست اطراف ناخن‌، احساس فشار، پوسته پوسته شدن اطراف ناخن‌، درد، وجود رگه‌‌های زرد یا سفید در کناره‌ های ناخن حاکی از پیدایش قارچ‌  در سطح ناخن یا زیر بافت آن می‌باشد.

ظاهر ناخن در این حالت زرد رنگ و شکننده می‌شود و در برخی موارد حفره‌‌هایی نیز در سطح ناخن ظاهر می‌گردد. از جمله علائم دیگر قارچ ناخن کاشت شده، می‌توان به از دست دادن ناخن یا شکستن آن اشاره کرد.

در برخی موارد دیگر امکان دارد ناخن‌‌ها بوی خاصی بدهند، لکه‌ های زرد رنگ روی آن‌ها ظاهر شود، یا بیش از حد ضخیم شوند. همه این موارد علائم مشترک انواع قارچ‌ ناخن می‌باشد.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی