لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...
جستجوی آموزشگاه، باشگاه و ...

لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...
جستجوی آموزشگاه، باشگاه و ...

لیست باشگاه های تیر و کمان در شهر تهران

در حال بارگذاری نتیجه جستجو...

باشگاه تیر و کمان 

تیراندازی یک ورزش رقابتی است که سرعت عمل در آن اهمیت بسیار زیادی دارد و به دو نوع تیراندازی با سلاح گرم و تیراندازی با سلاح سرد تقسیم می‌شود. سلاح‌های سرد و گرم انواع مختلفی دارند و تیر و کمان در گروه سلاح‌های سرد قرار می‌گیرد. تیراندازی فواید زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش تمرکز، باز شدن عضلات کتف، بازو و گردن، افزایش استقامت، افزایش دقت عمل، و گردش خون منظم اشاره کرد. در کنار تمام این فواید که بسیاری از آن‌ها در ورزش‌های مختلف مشترک است، شاید بتوان گفت تیراندازی تنها ورزشی است که تا حد بسیار زیادی می‌تواند باعث تخلیه هیجانی، کاهش استرس و رسیدن به آرامش شود. اگر به یادگیری این ورزش مفرح و آرامش بخش علاقه دارید، گام اول ثبت نام در یک باشگاه تیر و کمان با مربیان حرفه ای است.

معرفی بهترین باشگاه‌ تیر و کمان

در این صفحه به معرفی بهترین باشگاه‌های تیر و کمان پرداختیم. کافی است فهرست باشگاه‌های تیر و کمان که در بالا لیست شده مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از فیلترها که در سمت راست صفحه قرار گرفته، سایر آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی شهر خود را ببینید. باشگاه‌های تیر و کمان معرفی شده همه جزو بهترین باشگاه‌ها هستند و می‌توانید با‌ توجه به موقعیت مکانی، مربیان مجموعه، ساعت کاری، شهریه و موارد دیگر، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین باشگاه‌های تیر و کمان در تهران و شهرستان‌ها   

اگر قصد فعالیت در ورزش تیر و کمان را دارید، احتمالا به دنبال یک باشگاه معتبر با اساتید خوب هستید. پیدا کردن بهترین باشگاه تیر و کمان در تهران و شهرستان‌ها میتواند موضوعی چالش برانگیز باشد. به همین خاطر ما در نیکارو بستری فراهم کردیم تا ضمن معرفی باشگاه‌های ورزشی مختلف، بتوانید امتیاز آموزشگاه‌ها و نظرات کاربران را مشاهده کنید و انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

در ادامه تعدادی از بهترین باشگاه‌های تیر و کمان در شهر تهران را مشاهده می‌کنید:

انواع کمان در تیراندازی             

کمان‌هایی که در ورزش تیر و کمان استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند. قبل از ثبت نام در یک باشگاه تیراندازی، بسیار مهم است که بدانید در آن باشگاه از چه تیر و کمانی استفاده می‌شود. انواع کمان در تیراندازی عبارتند از:

  • کمان سنتی

کمان سنتی دسته‌بندی های مختلف و متنوعی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کمان لانگ‌بوی انگلیسی، کمان سنتی کره‌ای، کمان ریکرو سنتی و … اشاره کرد.

  • کمان کراس بو

کمان کراس بو که اصطلاحا با عنوان کمان کمان زنبورکی نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین مدل‌های کمان است. این کمان بر خلاف انواع دیگر کمان به صورت افقی نگه داشته می‌شود. 

  • کمان ریکرو

کمان ریکرو از کربن ورق ورق شده و یا از فایبرگلاس ساخته می‌شود و دو انتهای آن به سمت پشت کمان انحنا دارد. این کمان شباهت زیادی به کمان سنتی دارد، اما با اندکی تغییرات، دقت و قدرت آن افزایش یافته است. اجزای کمان ریکرو پس از استفاده جدا می‌شوند و این موضوع به افزایش عمر قطعات کمک می‌کند. اجزای تشکیل دهنده این کمان شامل قبضه، بازو، سایت، پیپ سایت، استابلایزر، و زه می‌باشد.

  • کمان کامپوند

کمان کامپوند یکی از پیشرفته‌ترین انواع کمان است و از لحاظ قدرت و دقت بسیار بهتر از کمان سنتی و کمان ریکرو می‌باشد. البته این کمان شباهت زیادی به کمان ریکرو دارد، اما در آن از قرقره‌های متفاوتی استفاده شده که به افزایش راندمان کمک می‌کند. از دیگر اجزای کمان ریکرو می‌توان به قسمت ‌های بازو، قبضه قرقره، سایت، پیپ سایت، استابلایزر، و شوکر اشاره کرد. این کمان از ابتدا همراه با زه ارائه می‌شود و نیازی به جداسازی قطعات ندارد.

  • کمانگیری روی اسب

تعداد محدودی از باشگاه‌های تیر و کمان، علاوه بر آموزش تیراندازی با کمان، آموزش کمانگیری و تیراندازی از روی اسب نیز دارند. کمانگیری روی اسب با کمان‌ سنتی و با سبک‌های مختلف مانند کره‌ای، مغولی، مملوک، مجاری و کاباک انجام می‌شود.

رایج‌ترین انواع کمان که در اغلب باشگاه‌های تیر و کمان آموزش داده می‌شود، کمان ریکرو و کمان کامپوند می‌باشد.

شهریه کلاس تیر و کمان

شهریه کلاس تیر و کمان در شهرهای مختلف متفاوت است. از سوی دیگر امکانات باشگاه تیراندازی، برند بودن مجموعه، تعداد اعضای حاضر در کلاس، تعداد جلسات، رزومه مربیان، و همچنین نوع کمانی که آموزش داده می‌شود، در تعیین هزینه کلاس تیر و کمان نقش دارد. به طور کلی می‌توان گفت شهریه کلاس تیر و کمان از حدود 400 هزار تومان به ازای یک ترم شروع می‌شود و می‌تواند تا 2 میلیون تومان یا بیشتر نیز برسد. البته در صورتی که بخواهید این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید و خودتان تیر و کمان تهیه کنید، این هزینه به مراتب بالاتر خواهد بود.

سخن آخر نیکارو 

در شهرهای بزرگ به دلیل تعداد بالای آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، پیدا کردن یک مجموعه آموزشی مناسب می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد. در شهرهای کوچک نیز پیدا کردن آموزشگاه خوب و با کیفیت کار راحتی نیست. نیکارو بستری فراهم کرده تا بتوانید آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های مختلف شهرتان را با یکدیگر مقایسه کنید. شما می‌توانید لیست مراکز آموزشی را همراه با آدرس و تلفن ببینید، نظرات کاربران دیگر را بخوانید، با حدود قیمت‌ها آشنا شوید، تصاویر و امکانات مجموعه را ببینید و در انتها با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین نیکارو با معرفی بهترین باشگاه‌های تیر و کمان در شهرهای مختلف، ثبت نام در کلاس تیر و کمان را برای شما تسهیل میکند.

tick-request-class

جستجو آموزشگاه یا باشگاه در نیکارو

tick-request-class

درخواست کلاس در نیکارو

tick-request-class

ارجاع شما به آموزشگاه

tick-request-class

مشاوره با آموزشگاه

tick-request-class

ثبت نام در کلاس

requestClassVector
اگر

کلاس مورد نظر خود را پیدا نکردید

فرم درخواست زیر را تکمیل کنید.

* شهر
* دسته بندی
عنوان کلاس
درخواست کلاس

دنبال کدوم مرکز آموزشی هستی؟

آموزشگاه
باشگاه

لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...