campain
معرفی بهترین کلاس رانندگی قم

معرفی بهترین کلاس رانندگی قم

ما در این مقاله به معرفی بهترین کلاس رانندگی قم میپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

در مطلب دیگری تعریف ECU، وظایف آن و علل خرابی را بیان کردیم
در این مطلب قصد داریم علل خرابی ECU را توضیح دهیم.

خراب بودن استارت خودرو

تعدادی از وسایل نقلیه، دارای استارت هایی هستند که از سنسورهای خاصی استفاده می‌کنند. یکی از این سنسورها، Override نام دارد که وظیفه آن کنترل میزان ولتاژ ECU میباشد. چنانچه این حسگر خراب شود، ECU عدد صحیح ولتاژ را دریافت نمی‌کند و این موضوع می‌تواند یکی از عوامل خرابی ECU شود.

یکی دیگر از عوامل خرابی ECU تعویض استارتر قدیمی با استارتر جدیدی است که با ECU خودرو سازگار نمیباشد. بنابراین اگر برای خودروی خود میخواهید استارتر جدید خریداری کنید حتما دقت کنید که با خودروی شما سازگاری داشته باشد.

جدا کردن باطری هنگام روشن بودن خودرو

ولتاژ متوسط تولیدی دینام حدود ۱۴ ولت می باشد،
اما پیک تولیدی ولتاژ بر اساس دور موتور تغییر می‌کند
و گاهی ممکن است این عدد به بیش از ۱۶ ولت نیز برسد.
این نوسان ولتاژ توسط خاصیت خازنی باتری تعدیل می شود.

بنابراین اگر به هر دلیل هنگام روشن‌بودن خودرو کابل‌های باطری را جدا کنید،
ممکن است نوسانات ایجادشده بر روی قسمت های حساس خودرو مثل ECU تاثیرات منفی بگذارد.
قابل ذکر است حداکثر نوسان ولتاژی که ECU می‌تواند تحمل کند،
برابر با ۱۶ ولت است که اگر هنگامی که خودرو روشن است
کابل باطری را جدا کنید خطر سوختن ECU وجود دارد.

خوردگی و نفوذ رطوبت

در اطراف ECU چسب‌هایی وجود دارند باعث جلوگیری از ورود رطوبت می شوند؛ اما با گذشت زمان، این چسب‌ها فرسوده می‌شوند و رطوبت به داخل بُرد نفوذ می‌کند. اگر رطوبت درون ECU نفوذ کند باعث خوردگی و ایجاد سولفات روی اجزای آن می‌شود. و اگر خوردگی ایجاد شده سریعا پاک نشود، قطعات دچار آسیب می‌شوند و در نهایت منجر به اختلال ECU می شود.

باطری به باطری نادرست

گاهی اوقات ممکن است هنگامی که استارت می زنید خودرو روشن نشود و مشاهده کنید چراغ های پشت آمپر خاموش هستند. در این شرایط خودرو شما نیاز به باطری به باطری کردن دارد. اما حواستان باشد هنگام به باطری به باطری کردن کابل ها را اشتباه وصل نکنید زیرا سبب خراب شدن ECU می شود.

اتصال وایر شمع برای بررسی جرقه زدن

برای از اوقات برای اینکه متوجه شویم برق به سر شمع ها می رسد یا خیر از اتصال وایر به بدنه برای جرقه زنی استفاده می شود. با انجام این کار، امکان دارد مقداری جریان غیرقابل‌ کنترل در سیم‌پیچ ثانویه کویل ایجاد شود.

سیم‌پیچ ثانویه نیز ولتاژ را به محل ایجاد جرقه می برد. اتصال وایر شمع به بدنه برای بررسی جرقه‌زنی سر شمع‌ها ممکن است سبب ایجاد نوسانات برق و آسیب‌رساندن به بخش‌های حساس خودرو مانند ECU شود. برای بررسی برق سرشمع‌ها می‌توان از یک شمع فیلتر گیری‌شده یدک استفاده کرد تا میزان جریان برق سیم‌پیچ ثانویه کویل تحت کنترل باشد.

معرفی بهترین کلاس رانندگی قم
معرفی بهترین کلاس رانندگی قم

۱- معرفی بهترین کلاس رانندگی قم

آموزشگاه رانندگی توحید

مشاهده صفحه آموزشگاه


۲- معرفی بهترین کلاس رانندگی قم

آموزشگاه رانندگی امین

مشاهده صفحه آموزشگاه


۳- معرفی بهترین آموزشگاه رانندگی قم

آموزشگاه رانندگی آسمانی

مشاهده صفحه آموزشگاه


۴- معرفی بهترین آموزشگاه رانندگی قم

آموزشگاه رانندگی پردیس

مشاهده صفحه آموزشگاه


لینک‌های مرتبط:

معرفی بهترین کلاس اسکیت قم
معرفی بهترین کلاس یوگا قم
معرفی بهترین کلاس شطرنج قم
معرفی بهترین کلاس کامپیوترقم
معرفی بهترین کلاس کنکور قم
معرفی بهترین کلاس عربی قم
معرفی بهترین کلاس زبان فرانسه قم
معرفی بهترین کلاس زبان انگلیسی قم
معرفی بهترین کلاس قرآن قم
معرفی بهترین کلاس حسابداری قم
معرفی بهترین کلاس بازیگری قم
معرفی بهترین کلاس خوشنویسی قم
معرفی بهترین کلاس خیاطی قم
معرفی بهترین کلاس گریم و آرایشگری قم
معرفی بهترین کلاس پینگ پنگ قم

منبع نوشتاری مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

close

سلام
اگر دنبال کلاس خاصی هستید نام و نام خانوادگی، تلفن و نام کلاس را با کلیک روی دکمه نارنجی پایین ثبت کنید. در اولین فرصت با شما تماس میگیریم.