معرفی بهترین باشگاه بدنسازی کرمان

معرفی بهترین باشگاه بدنسازی کرمان

میخواهیم در این مطلب به معرفی بهترین باشگاه بدنسازی کرمان بپردازیم. پس تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

تغذیه شما، قبل و بعد از تمرینات ورزشی‌ می‌ تواند کارایی شما را کاهش یا افزایش دهد.
خواه طرفدار پیاده‌ روی صبح زود باشید یا باشگاه بدنسازی.
آنچه مهم است تامین مواد غذایی مورد نیاز بدنتان می ‌باشد.

منبع اصلی انرژی‌ بدن، کربوهیدرات‌ هایی هستند که به قند تبدیل می‌ شوند
و به‌‌صورت گلیکوژن برای سوخت و ساز آینده ماهیچه ‌هایمان ذخیره می‌ شوند.
هنگام عرق کردن، ماهیچه ‌های ما قادرند
از این قند برای ایجاد انرژی در بدن استفاده کنند، بی آنکه باعث چاقی شود.

اگر ذخیره کافی نداشته باشیم، قادر نخواهیم بود حین ورزش به ‌سرعت فعالیت کنیم، خستگی مانع از کامل کردن تمریناتمان خواهد شد و از پروتئین به جای کربوهیدرات برای تأمین انرژی بدن استفاده می ‌شود.

ورزش کردن با معده خالی ممنوع

اشتباهی که بیشتر افرادی مرتکب می شوند که به دنبال کاهش وزن و چربی سوزی هستند!
تحت هیچ شرایطی نباید به صورت ناشتا ورزش کنید.

بسیاری افراد صبح ها به صورت ناشتا ورزش کرده به این امید که خالی بودن ذخایر قندی بدن منجر شود که بدن به سمت چربی سوزی پیش رود، غافل از این که در این صورت بدن مقدار زیادی پروتئین را به عنوان سوخت هدف قرار داده و ممکن است موجب آتروفی و از دست دادن حجم عضلات گردد.

البته باید توجه داشت که بلافاصله پس از صرف مواد غذایی به تمرین پرداخته نشود. در ادامه درمورد تغدیه تمرینی بیشتر توضیح خواهیم داد. در ضمن خوردن آب صبح اول وقت را هرگز فراموش نکنید (آب ولرم و آب یخ برای بدن بسیار مضر است)

تغذیه قبل از تمرین چگونه باشد؟

 وعده ی قبل تمرین خود را حدود یک تا دو ساعت قبل تمرین بخورید تا فرصت برای هضم آن باشد. این که یک ساعت فاصله باشد یا دو ساعت بستگی به میزان وعده ای دارد که متخصص یا مربی برای شما در نظر گرفته اند.

قبل از تمرین خوب آب بنوشید. بدن شما قبل تمرین باید هیدراته باشد.

همانطور که گفته شد کربوهیدرات برای سوخت رسانی به عضله حرف اول را می زند. وعده ی قبل تمرین باید حاوی کربوهیدرات باشد. این کربوهیدرات به ذخایر گلیکوژنی کبد و ماهیچه های شما رفته و باعث قدرت شما نیز می شود.

از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید، مانند نان سبوس دار، ماکارونی، سیب زمینی و میوه ها استفاده کنید تا در تمام طول تمرین سوخت عضلانی شما محفوظ باشد. کربوهیدرات های ساده مانند قند و شکر همان ابتدای تمرین مصرف می شوند.

وعده ی قبل تمرین باید دارای مقدار متوسط پروتئین باشد.

غذاهای کم چرب را برای وعده ی قبل تمرین انتخاب کنید، چربی از جمله مواد دیر هضم می باشد که معده را به مدت طولانی درگیر هضم خود خواهد کرد. در مورد پروتئین هم اگر میزان مصرفش زیاد باشد همین اتفاق می افتد و بیشتر گردش خون به سمت معده رفته و از قدرت و نتیجه گیری تمرین شما می کاهد.

بهتر است حدود نیم ساعت قبل تمرین میزان کمی میوه مصرف کنید.

ساندویچ مرغ یا تخم مرغ با نان سبوس دار و همینطور میوه می توانند نمونه های خوبی برای تغذیه قبل تمرین باشند.

معرفی بهترین باشگاه بدنسازی کرمان
معرفی بهترین باشگاه بدنسازی کرمان

آشنایی بیشتر با نیکارو

لینک‌های مرتبط:

معرفی بهترین کلاس کامپیوتر کرمان
معرفی بهترین کلاس فوتبال کرمان
معرفی بهترین کلاس فرانسه کرمان
معرفی بهترین کلاس یوگا کرمان
معرفی بهترین کلاس حسابداری کرمان
معرفی بهترین کلاس خوشنویسی کرمان
معرفی بهترین کلاس گریم و آرایشگری کرمان
معرفی بهترین کلاس کنکور کرمان
معرفی بهترین کلاس فوتبال کرمان
معرفی بهترین کلاس عربی کرمان
معرفی بهترین کلاس آلمانی کرمان
معرفی بهترین کلاس زبان کرمان
معرفی بهترین کلاس قرآن کرمان
معرفی بهترین مرکز مشاوره کرمان
معرفی بهترین کلاس بازیگری کرمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *