campain
معرفی بهترین باشگاه بدنسازی بیرجند

معرفی بهترین باشگاه بدنسازی بیرجند

تصمیم داریم در این مطلب به معرفی بهترین باشگاه بدنسازی بیرجند بپردازیم. پس تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

هایپرتروفی عضلانی ( Hypertrophy ) چیست؟

هایپرتروفی عضلانی ( Hypertrophy ) و یا پرسازی به افزایش حجم بافت
یا اندام که در اثر بزرگ شدن سلول های موجود در آن بافت یا اندام صورت بگیرد، گفته می‌ شود.
در این حالت ، سلول ها آب و خوراک بیشتری را جذب می‌ کنند
و در نتیجه حجمشان بزرگ‌ تر می‌ شود.

در پرسازی تعداد سلول ها افزایش نمی‌ یابد. به حالتی که تعداد سلول‌ های بافت‌ ها و اندام‌ ها افزایش پیدا کند ، پر یاختگی ( هایپرپلازی ) گفته می‌ شود. هایپرتروفی عضلانی برعکس پدیده کاهیدگی ( آتروفی ) است. کم‌ سازی زمانی رخ می‌ دهد که اندازه بافت یا اندام به خاطر کوچک شدن حجم سلول ها کاهش یابد.

هایپرتروفی موقت

دم کردن عضله در هنگام کار با وزنه (به قول بدنسازها) یا هایپرتروفی زودگذر که افزایش موقت در اندازه عضلات است که اغلب پس از ورزشهای مقاومتی مشاهده میشود و میتواند در هر نقطه از بدن از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد؛ میزان هایپرتروفی زودگذری که عضلات تجربه میکنند تحت تاثیر حجم کار انجام شده در طول انقباضات مکرر عضله است.

در ادامه مطلب معرفی بهترین باشگاه بدنسازی بیرجند میخواهیم مکانیزم هایپرتروفی موقت را توضیح دهیم.

مکانیزم هایپرتروفی موقت

انقباضات ایزومتریک الزاما پاسخ یکسانی را فراخوان نمیکنند حتی اگر مدت زمان انقباضات عضلانی مشابه باشند. به نظر میرسد که توقف و اجرای مجدد حرکت به صورت تکرارهای متوالی موجب بروز جا به جایی حجم بصورت پمپ مانند از دیواره مویرگها بوجود می اید که مایعات را از پلاسما به داخل فضای درون شبکه ای هدایت می کند. افزون بر این بافتهای فعال میتوانند میزان قابل توجهی لاکتات تولید کنند که اسمولاریته مایع درون مویرگها را افزایش میدهد، در نتیجه مایع بداخل عضلات وارد میشود و در تغییر حجم پلاسما نقش بسزایی دارد بنظر میرسد افزایش فشار هیدرو استاتیک که با افزایش در فشار خون ایجاد میشود همراه با تجمع مایعات دارای فشار اسمزی در بافتها موجب میشود مایع از فضای عروقی به داخل فضای درون شبکه ای عضلات حرکت کند و در نهایت سطح مقطع عرضی عضلات را بزرگ جلوه دهد.

هایپرتروفی تدریجی

هایپرتروفی تدریجی بر اثر ورزش و فعالیت بدنی که بصورت مداوم و مستمر انجام شده است بروز پیدا میکند.معمولا این تغییر حجم در عضله بین هفته های هشتم تا دوازدهم برای کسانی که باشگاه بدنسازی می روند اتفاق می افتد.

مکانیزم هایپرتروفی تدریجی

مکانیزم رویداد هایپروتروفی تدریجی با افزایش تارچه های عضلانی ، افزایش میزان فیله مان اکتین و میوزین در عضله ، افزایش سارکوپلاسم و افزایش بافت همبند اتفاق می افتد.

هایپرتروفی عموما در عضله اسکلتی به وسیله ورزش های قدرتی و طبع آن انقباضات عدیده در عضله نمود پیدا میکند اما عضله قلب را نیز به وسیله ورزش های هوازی می توان قوی کرد و هایپرتروفی داد.

معرفی بهترین باشگاه بدنسازی بیرجند
معرفی بهترین باشگاه بدنسازی بیرجند

آشنایی بیشتر با نیکارو

لینک مرتبط :

معرفی بهترین کلاس رانندگی بیرجند
معرفی بهترین کلاس خوشنویسی بیرجند
معرفی بهترین کلاس شنا بیرجند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

close

سلام
اگر دنبال کلاس خاصی هستید نام و نام خانوادگی، تلفن و نام کلاس را با کلیک روی دکمه نارنجی پایین ثبت کنید. در اولین فرصت با شما تماس میگیریم.