ما در این مقاله به دوره بازی و ریاضی مشهد خواهیم پرداخت. تاانتها با ما همراه باشید.
به خاطر دارید که ایدههای آریث لند اولین بار در سال ۱۳۷۸ در کتابی با نام «با ذره تا بینهایت مهر» که توسط «مجید میرزاوزیری» تألیف گردید به صورتی رؤیایی و داستانی تخیلی شکل گرفت. واحد پول این کشور «پروف» یا «برهان» نام نهاده شد و اصل اساسی این بود که متمولترین شهروندان آن کسانی هستند که از دانش ریاضی بالاتری برخوردار باشند. چنین سرزمینی بعدها «آریثلند» نام گرفت که از دو واژه «آریث» از ابتدای کلمه «آریثمتیک» به معنای حساب و «لند» به معنای سرزمین گرفته شده است.
آموزش مهارت های عددی مقدماتی
این تمرین های ساده نه تنها مفاهیم بیشتر و کمتر و جمع و تفریق را آموزش می دهند، بلکه کودک را با مفهوم عدد آشنا می کنند. کودکان با توانایی ریاضی متولد می شوند. پس چرا بسیاری از دانش آموزان در ریاضی مشکل دارند؟
یکی از دلایل این است که ریاضیات را به خوبی به کودکان پیش دبستانی آموزش نمی دهیم. ما به اشتباه تصور می کنیم که اگر به کودک یاد بدهیم از 1 تا 10 بشمرد یا جدول ضرب را حفظ کند، دانش ریاضی او بیشتر می شود. روش حفظ کردن به کودکان می گوید که چه چیز را یاد بگیرند نه اینکه چگونه یاد بگیرند؟
ابتدا باید به کودکان مفهوم عدد را یاد داد و زیربنای ریاضیات را به آنها آموخت. مثلاً بیشتر به چه معنی است؟ کمتر به چه معنی است؟ کوچکتر یعنی چه؟ البته کودکان باید شمردن را یاد بگیرند و بتوانند اعداد را بخوانند، اما آنها باید معنی واقعی اعداد را بفهمند.
در 12 ماهگی، با کودک دربارۀ شمردن و اعداد حرف بزنید و علاقۀ ذاتی او را به ریاضیات بیشتر کنید. به او نشان دهید که اعداد در زندگی اش چه نقشی دارند. سؤال های ساده ای مطرح کنید و به آنها جواب دهید: مامان چند تا کفش پوشیده است؟ مامان دو تا کفش پوشیده است، تو هم دو تا کفش پوشیده ای. چند عروسک داخل کالسکه است؟ یک عروسک داخل کالسکه است.
در این مرحله به کودک ریاضی یاد ندهید و از او انتظار نداشته باشید که حتی ساده ترین جمع های ریاضی را انجام دهد. هدف شما این است که مفهوم اعداد را به او آموزش دهید. با استفاده از تکالیف ساده به او کمک کنید تا اندازه ها را با هم مقایسه کند. وقتی که کودک روی صندلی نشسته است دو فنجان که اندازه های مختلفی دارند به او بدهید تا با آنها بازی کند. وقتی از بازی با فنجان خسته شد، دو فنجانِ زرد هم اندازه و یک فنجان قرمز بزرگتر به او بدهید.
هر چند وقت یک بار، رنگ و اندازۀ فنجان ها را تغییر دهید. این فعالیت ساده به کودک کمک می کند تا مفهوم بزرگتر و کوچکتر را درک کند و مهارت های دیداری – فضایی او افزایش یابد. در 18 ماهگی از کارت هایی با شماره های 1 تا 10 استفاده کنید. این فعالیت به کودک کمک می کند تا با اعداد آشنا شود و نام آنها را یاد بگیرد. 2 سالگی زمان مناسبی برای انجام بازی های شمردنی است. کودکان دو ساله مفاهیم انتزاعی را درک نمی کنند. بنابراین، شمردن اعداد بدون دیدن آنها زیاد مؤثر نیست.
اگر کودک بتواند اشیاء واقعی مورد علاقه اش را بشمرد بسیار بهتر یاد می گیرد، مثل شمردن اسباب بازی ها، کلوچه ها یا لباس ها.
دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندیهات رو بشناسی!؟
سنجش تواناییهای ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمونهای کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*
یادگیری ریاضی از طریق معما و بازی چه مزایایی دارد؟
بازی و ریاضی یا یادگیری ریاضی به واسطه بازی و معما مزایای زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- ریاضیات استدلالی را به جای محاسباتی آموزش میدهد.
یادگیری ریاضی دو جنبه دارد: محاسباتی و استدلالی. در حال حاضر مدارس بیشتر بر جنبه محاسباتی تکیه دارند و کنکور نیز سرعت محاسبه را میآزماید اما توجه به ریاضیات استدلالی هم مهم است. بازی، ریاضیات استدلالی را قوی میکند.
2- برای بچهها جذابتر است.
بچهها ترجیح میدهند هر چیزی را در قالب بازی یاد بگیرند. برد و باخت در بازی زمینهای جذاب برای بچهها ایجاد میکند. به این ترتیب به صورت خودخوان و بدون نیاز به معلم، آموزش میبینند.
3- با اجتناب از سؤالهای کلامی، میآموزاند.
دانشآموزانی که در سالهای اولیه تحصیل هستند هنوز توانایی کافی برای سریعخوانی را پیدا نکردهاند و در مطالعه یک پرسش، حروف را به هم میچسبانند تا کلمه را بسازند. به این ترتیب وقتی به کلمه چهارم سؤال میرسند، کلمه اول را از یاد میبرند. گاهی اوقات ضعف در خواندن سؤال کلامی موجب ضعف در پاسخ ریاضی میشود. بازی، بدون کلام میآموزاند.
4- آموزش منطق از سنین پایین را ممکن میسازد.
لازم است کودکان دلیل آوردن را فرا گیرند. لازمه این کار در یک بحث منطقی، استفاده از واژهها است. اما کودکی که هنوز دایره لغت اندکی دارد ابزار لازم برای بحث کلامی را ندارد. بازی موجب میشود که بدون استفاده از واژگان، منطق را بیاموزانیم.
5- دقت یادگیری را افزایش میدهد.
در آموزش ریاضی از طریق حل مسأله، وقتی دانشآموزی بیدقت پاســخ را مــینـویــسـد مـتــوجــه اشتباهش نمیشود تا معلم آن را تصحیح کند. حتی پس از تصحیح معلم هم به سختی میتواند اشتباهش را بفهمد. در بازی کوچکترین اشتباه موجب به نتیجه نرسیدن در همان لحظه میشود و آموزش را در لحظه کنترل میکند.
هوش فضایی توانمندی شناخت نمودهای بصری و عینی میباشد به معنی توانمندی شناخت اشکال و اشیا. توانایی ایجاد اشکال و ساختهای باطنی و عقلی متبحرانه برای تحلیل و پاسخ به مسائل.
با استفاده از این هوش شخص توانایی این که اشکال را در فکر خود جا به جا کند و دوران دهد و به گونهای کامل و فرامون آنها را در فکر خود تجسم کند. توانمندی ادراک و تصورات فضایی (دیداری) ، ترسیم طرحها و دیاگرامها ، تخیلات و خیال بافی ، تمایل به فیلم تماشا کردن ، علاقه به امور نمادین و ذهنی و نقشهای.
افراد دارای هوش فضایی (دیداری) با عکسها و شکلها تامل میکنند و برای کسب دادهها و مفروضات الزامی است که یک شکل و قالب تصویری بسازند. افراد دارای هوش فضایی علاقمند به مشاهده طرحها ، دیاگرامها ، عکسها و ویدئوها میباشند. تواناییهای آنها مشتمل بر: شناخت دیاگرامها و اشکال ، بوجود آوردن تماثیل و داستانهای بصری ، شناخت جهت شناسی عالی ، توانایی تغییر دادن عکسها ، بازسازی کردن ، وصف عکسهای بصری و … میباشد.
کلاسهای علمی کودک و نوجوان
هوش فضایی کودکان
پیش از آن که پدیدهای را تماماً بشناسیم ، بایست آن را رویت کنیم. در این مورد نگریستن بر واژهها والفاظ ارجحتر میشود. کودک از راه نگریستن اندک اندک به وضعیت خود در این جهان شناخت به دست میآورد و آن را تصدیق میکند.
ردلف آرنهایم عقیده دارد: که با اهمیتترین کارکردهای ذهنی از بینش ما از پیرامونمان متاثر است. از دیدگاه او تصور دیداری نخستین سرچشمه ذهن میباشد. او معتقد است اگر افراد نتوانند تصویر فکری پویشها و مضمونها را در فکر خود تجسم کنند نمیتوانند به روشنی در مورد آن بیندیشند. این ادراک تصوری یا دیداری علاوه براین اسباب مهمی برای پاسخ به مسائل به شمار میآید.
هوش فضایی یا دیداری به کودکان مدد میرساند تا در عکسهای محسوس ولی دارای تناقض پدیدههای زیادی را تشخیص دهند. کودکان خردسال توانمندی ثبت کردن و یادآوری روالها را دارند اما تشریح این روالها در قالب واژهها یا از طریق ترسیم طرحها برای آنها دشوار است. تثبیت کردن اشکال فضایی و مرتب کردن معلومات و دادههای متفرق به شکل نقشههای طولانی ، امری است که برای کودکان دشوار میباشد.
شناخت فضایی کودک بسیار زودتر از نشانههای سمبلیک هوش زبانی و هوش ریاضی کودک نمو پیدا میکند و اسباب اثربخشی در زمینه فراگیریهای بدوی در کودک به دست میدهد. کودکان قادرند پیش از این که توان مطالعه عبارات را داشته باشند تصاویر کتابها را درک و تفسیر کنند.
لینک های مرتبط شهر مشهد:
معرفی شهر ریاضی ( آریث لند )
آشتی با ریاضی ؛ سی پند – سی راه
آیا خلاقیت آموختنی است؟
بهترین کلاسهای مهارتی سرگرمی کودکان در مشهد
رویداد کارآفرینی دانش آموزی (رکاد)
استخر مادر و کودک مشهد
کلاس تئاتر کودک در مشهد
آموزش رباتیک در مشهد
کلاس زبان کودک در مشهد
معرفی کلاس موسیقی کودک در مشهد
معرفی کلاس پارکور مشهد
کلاس رانندگی در مشهد
خوانندگی و تست صدا در مشهد
کلاس فتوشاپ مشهد
بهترین کلاس اسکیت مشهد
بهترین باشگاه های والیبال در مشهد
معرفی بهترین باشگاه جودو مشهد
معرفی بهترین کلاسهای تنیس روی میز مشهد
بهترین کلاس یوگا مشهد
بهترین کلاس تیراندازی مشهد
معرفی بهترین باشگاه کشتی مشهد
بهترین باشگاه رزمی مشهد
معرفی بهترین کلاس کنکور مشهد
کلاس بازیگری تئاتر در مشهد
کلاس کودک و نوجوان در مشهد
آموزش ICDL در مشهد
آپارات نیکارو
Cialis Acquisto Forum Buygenericlevitraonlineusa online cialis When Will Dapoxetine Sera Disponible? Propecia 1.5
Propecia A 15 Dias Zentel Mastercard cialis Levitra Preisvergleich 20 Mg
سلام دوره ریاضی برای بچه های کوچکتر ندارید؟
سلام دوست عزیز .
دوره بازی – ریاضی برای کودکان هست دوست عزیز
سلام خانم حسین زاده ببخشید شما وارثان نور درس خوندید؟
سلام دوست عزیز – خیر
هنوزم دوره بازی ریاضی فعاله ؟
ریاضی برای بچه ها خیلی مهمه ؛ من الان به شدت نگران درس های محاسباتی دخترم هستم .
بله