campain
بهترین کلاس کارگردانی مشهد

بهترین کلاس کارگردانی مشهد

ما در این مقاله به معرفی بهترین کلاس کارگردانی مشهد میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

کارگردان کیست ؟

کارگردان (به انگلیسی: Film director) اصلی‌ترین عامل تبدیل شدن یک فیلم‌نامه به یک فیلم سینمایی یا فیلم تلویزیونی است. به همین دلیل است که همواره، یک اثر تصویر متحرک را به نام کارگردان آن می‌شناسند.

مهم‌ترین کاری که یک کارگردان در جریان ساخت یک اثر تصویر متحرک انجام می‌دهد. حفظ تم اصلی کار در طی مراحل سه‌گانهٔ پیش تولید، تولید و پس‌تولید است. کارگردان پس از مطالعهٔ فیلم‌نامه آن را خرد کرده. و به قطعات کوچکی به نام سکانس، صحنه و پلان تبدیل می‌کند و متنی را تهیه می‌کند با عنوان دکوپاژ. این متن دستور العملی است برای همه عوامل سازنده فیلم که در آن تمامی جزئیات پلان از قبیل زاویه دوربین، اندازه‌نما، حرکت و گفتار هنرپیشه، نور، زمان، مکان و … نوشته شده‌است. کارگردان باید به اصول و قواعد تمامی مراحل تولید مسلط باشد تا به خوبی بتواند گروه را رهبری کند و به نتیجه مطلوب برساند.

قواعد اساسی کارگردانی

اصول قاب‌بندی، ریتم، تداوم حرکت، صدا و تصویر از جمله قواعدی هستند که کارگردان برای دکوپاژ به کار می‌گیرد. این قواعد هنری بر خلاف اصول علوم طبیعی چندان ثابت و غیرقابل تغییر نیستند. بلکه حاصل تجربیات و ترجیحات کارگردانان پیشین بوده و بر اساس نوع نگرش و سبک هنری فیلم‌ساز، متغیر می‌باشند.

از جمله مهمترین فیلم‌سازان تأثیرگذار که برای نخستین بار تئوری فیلم‌سازی را شکل دادند. می‌توان از جنبش مونتاژ شوروی وسولد پودوفکین و سرگئی آیزنشتاین دو فیلم‌ساز روس نام برد. پودوفکین با آزمایش‌های مونتاژی خود سعی کرد نشان دهد که با امکانات مونتاژ می‌توان واقعیت را جعل کرد. در این نوع مونتاژ معمولاً ایدئولوژی و اصول فیلم‌ساز به عنوان اصل قرار گرفته و سعی در نمایش آن می‌شود. در شیوهٔ پودوفکین، فیلم یک رویداد تأثیرگذارتر و جاندارتر از خود رویداد واقعی به نظر می‌رسد. برای همین پودوفکین نوع نگاهش را به سینما مونتاژ انفجاری نامید.

بهترین کلاس کارگردانی مشهد
بهترین کلاس کارگردانی مشهد
۱- بهترین کلاس کارگردانی مشهد

آموزشگاه سینمایی آژنگ

سخنی از زبان مدیر مجموعه :

دوران دبیرستان بود که برای اولین بار وارد گروه نمایش دبیرستانمون شدم. از همون جا بود که فهمیدم مسیر زندگیم نه تو جبر و احتمال هست نه توی دی ان ای و کروموزم.

هنر تمام انگیزه و امیدم برای ادامه تو سختیای زندگی بود. نقاشی، انیمیشین، بازیگری، کارگردانی، مجسمه سازی، موسیقی… هر کدوم ازاین ها به بخشی از خاطرات دوران زندگیم تبدیل شد

حالا بعد از سالها زندگی و یادگیری تو هنرهای مختلف احساس می کنم که هدفم تو زندگی انتقال این تجربه هاست.

یک آموزشگاه که برام حکم یک خونه دوم رو داشته باشه و آدماش برام خانواده باشن. خانواده ایی که پیشرفت و آرزوهای تک تکشون خواسته من و رفقام باشه.

حالا آژنگ شکل گرفته با کلی امید و آرزو واسه اونایی که مسیر زندگیشون رو تو هنر دیدن. اینجا شده یک خونه و تمام آدمایی که اینجا می یان و می رن بهم کمک می کنن تا به هدفاشون برسن . حالا اینجا از بازیگری و کارگردانی آموزش می دیم تا موسیقی و طراحی و مجسمه سازی و عکاسی و فتوشاپ و ۳D MAX و ICDL .

اینجا حتی واسه اونایی که می خوان مدیریت و بازاریابی و حسابداری رو هم تو دریای معلوماتشون داشته باشن مدرس خوب و دلسوز هست 

آموزش تو آژنگ که یک آموزشگاه فنی و حرفه ایی هست. قراره کاربردی باشه، یعنی تمام اعضای خانواده قراره انتهای دوره تو رشته ایی که دارن آموزش می بینن یک اثر ماندگار داشته باشن.

اعضای خانواده آژنگ اونقدر برای من مهم هستند. که حتی اونایی که می خوان از آموزششون به کسب درآمد برسن رو تا رسیدن به هدفشون تنها نمی ذارن و هر کاری از دستشون بر بیاد براشون انجام می دن 

یادگاری من واسه تمام اعضای خوب خانواده آژنگ بعد از اتمام دورههاشون یه مدرک بین المللی فنی و حرفه ای هست. که سازمان جهانی کار (ILO) اون رو تایید کرده و قابلیت ترجمه واسه رفقایی که قراره بورسیه بشن رو داره. 

من خیلی به هدفم نزدیک شدم ؛ و خوشحال می شم که تمام تلاش خانواده آژنگ رو بکار بگیرم تا شما هم به هدفاتون برسید

مشاهده صفحه آموزشگاه


۲- بهترین کلاس کارگردانی مشهد

آموزشگاه موج نوی سینمای ایران

سخنی از زبان مدیر مجموعه :

در سال ۱۳۴۷ سه فیلم مهم در ایران تولید شد که هر سه توسط کارگردان های جوان ساخته شده بودند.  قیصر ساخته مسعود کیمیایی،  گاو ساخته داریوش مهرجویی  و آرامش در حضور دیگران ساخته ناصر تقوایی.

هر سه فیلم دارای اهمیت ویژه ای در سینمای ایران هستند.  فیلم گاو،   شیر طلایی جشنواره ونیز را به دست آورد که این نخستین جایزه بین المللی برای سینمای داستانی ایران بود.  آرامش در حضور دیگران نیز به علت مضمون تند سیاسی اش توقیف شد و اعتباری روشنفکرانه برای سینما به ارمغان آورد.  استقبال منتقدان و روشنفکران از این فیلم ها به شدت گرم بود.

این فیلم ها از سوی همگان به عنوان شروع حرکت نوین در سینمای ایران شناخته شدند حرکتی که بعدها نام موج نو خود گرفت.  موج نوی سینمای ایران در فاصله سالهای ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ به حیات خود ادامه داد.  به جز سه فیلمساز نامبرده، از دیگر فیلمسازان موج نو می‌توان به بهرام بیضایی ،  عباس کیارستمی ،  علی حاتمی،  امیر نادری،  بهمن فرمان آرا،  سهراب شهید ثالث و  پرویز کیمیاوی اشاره کرد.  در این میان به جز سهراب شهید ثالث برای این فیلمسازان بعد از انقلاب نیز به ساختن فیلم ادامه داد.

گفتیم که یک کارگردان باید به حرکات دوربین و همچنین زوایای دید تماشاگر از طریق دوربین  اشراف کامل داشته باشد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

لینک مرتبط :
آشنایی با رشته سینما
مدرسه بازیگری مشهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

close

سلام
اگر دنبال کلاس خاصی هستید نام و نام خانوادگی، تلفن و نام کلاس را با کلیک روی دکمه نارنجی پایین ثبت کنید. در اولین فرصت با شما تماس میگیریم.