campain
campain

معرفی مرکز مشاوره مشهد

شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال پیدا کردن یک کلاس مناسب برای بهبود عملکردخود و یا فرزندتان باشید ؛ شاید در زندگی زناشویی با تفاوت های فرهنگی و خانوادگی مواجه هستید و برای رفع این اختلال به دنبال بهترین مراکز سطح شهر مشهد میگردید .

ما در نیکارو  بهترین های کشور را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید .

معرفی مرکز مشاوره مشهد
۱- مشاوره مشهد

مرکز مشاوره آرن

آرن در زبان فارسی مخفف حروف اول سه کلمه ” آغاز راه نو ” و در زبان انگلیسی مخفف حرف اول سه کلمه اصلی Applied به معنای ( کاربردی ) ، Research به معنای ( پژوهش ) و Neurobehavioral Sciences ( علوم اعصاب و رفتار ) می باشد .

ایدۀ اصلی شکل گیری گروه آرن به سالهای ابتدایی دهۀ ۸۰ بر می گردد . بدنه اصلی اعضای هیأت علمی ، شورای سیاست گذاری ، متخصصان و مدیران آرن ، از اوایل دهه ۱۳۸۰ ، در غالب تیم های مختلف پژوهشی، درمانی ، اقتصادی و اجرایی با یکدیگر مشغول همکاری ها و تعاملات مختلف و گسترده ای بوده اند . این گروه در کوران پروژه های مختلف و بزرگ ملی و بین المللی ، رفته رفته همگراتر و هماهنگ تر شده و به نوعی نظم و هویت سازمانی و یک گفتمان خاص علمی – اقتصادی می رسد که شعار ” آغاز راه نو ” ، عصاره و چکیدۀ تمام تفکرات این گروه می باشد .

این گروه ، پس از یک دهه همکاری های تیمی موفق ، از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ ( دو سال ) را صرف برنامه ریزی و تدوین نقشۀ راه و سند چشم انداز فعالیت های آیندۀ خود می کند و بالاخره و در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۸۹ ، حرکت رسمی خود را با برگزاری ” نخستین کنگرۀ کاربردی مهندسی پزشکی ، علوم و صنایع وابسته ” آغاز می کند. تیم آرن پس از برگزاری این کنگره بین المللی و اعلام حضور در بین اهالی دانش و صنعت کشور ، با هدف ارتباط واقعی بخش صنعت و دانشگاه و کاربردی کردن علوم دانشگاهی در سطح مردم ، به دانشگاه فردوسی مشهد نقل مکان می کند و در سال ۱۳۹۰ ، با اخذ مجوز پژوهشی از دانشگاه فردوسی مشهد ، حرکت رسمی خود را شکل تازه تری می بخشد . ” مرکز پژوهش های کاربردی نوروفیدبک ، علوم و رفتار دانشگاه فردوسی مشهد ” ، محصول تعامل تیم آرن با دانشگاه فردوسی مشهد بود . این مرکز در واقع محلی بود که آرنی ها بتوانند در آن ، کار تیمی و میان رشته ای را بیش از گذشته تمرین کنند و برای ورود به فاز بعدی حرکت خود آماده تر شوند . کم کم ، نخبگان و پژوهشگران و متخصصانی از رشته های مختلف دانشگاهی از جمله روانشناسی ، روانپزشکی ، مهندسی پزشکی ، علوم تربیتی ، نوروساینس ، علوم شناختی ، مهندسی کامپیوتر و تربیت بدنی به این تیم اضافه می شوند و آرن برای ورود به فاز درمانی به سمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می رود .

کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر نهادهای علمی کشور ( از جمله هیات پزشکی ورزشی خراسان و پژوهشگاه ورزش و تربیت بدنی وزارت علوم و فناوری ) ، از ابتدای سال ۹۱ فعالیت های درمانی این مجموعه را وارد فاز جدیدی می کند . این گروه ، بیشترین فعالیت خود را در دو شهر مشهد و تهران ، متمرکز کرده است ؛ در شهر مشهد با نام آرن و در شهر تهران با نام پارند مشغول فعالیت می باشد و در حال حاضر با ایجاد اشتغال برای بیش از هفتاد نفر از نخبگان و جوانان شایسته کشور ، ارائه دهها اثر علمی و پژوهشی و همچنین ارائه خدمات مختلف درمانی ، مشاوره ای ، آموزشی و پژوهشی در حوزه روانشناسی، روانپزشکی و مهندسی به مراکز ، سازمان ها و نهادهای داخل و خارج کشور ، سهمی شایسته در رشد و توسعه علمی کشور بر عهده گرفته است .

اگر آرن را به یک ساختمان بزرگ تشبیه کنیم ، از سه زاویه و سه منظر می توان به فعالیت های مرکز آرن نگاه کرد:

منظر اول : آرن در مرکز ثقل رشته های روانشناسی ، روانپزشکی ، مهندسی پزشکی ، علوم تربیتی ، نوروساینس ، علوم شناختی ، مهندسی کامپیوتر و تربیت بدنی قرار گرفته است و تمرکز اصلی اش ، فعالیت در حوزه فعالیت های میان رشته ای است . آرن عاشق فعالیت های گروهی ، سیستمی ، تعاملی و هم افزا ( سینرژیک ) است و جایگاه خودش را در وسط یک میدان فرض کرده است که رشته ها و علوم مختلف ؛ به خیابان هایی می مانند که به این میدان منتهی شده اند . برای همین است که آرن گاهی شانه به شانۀ رشته هایی چون فلسفه ، علوم اجتماعی و سایر رشته های علمی و دانشگاهی نیز قدم بر می دارد و می خواهد آن قطعۀ گمشده ای باشد که روند توسعۀ علمی در کشور را کند کرده است، می خواهد هم افزا و کل نگر فعالیت کند ، هرچند که فعالیت های تخصصی ای نیز برای خود تعریف کرده است . فرض آرن این است که به واژۀ ” مرکز جامع ” که در مجوز اعطایی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر آن تآکید شده است ، باید متعهد باشد و به صورت جامع و چند منظوره فعالیت علمی داشته باشد .

منظر دوم : زیر بنا و فونداسیون آرن ، فعالیت های میان رشته ای است و روی این زیر بنا ؛ اسکلت فلزی ای بنا شده است که چهار ستون اصلی دارد : آموزش ، پژوهش ، مشاوره و درمان.

منظر سوم : در این ساختمانی که زیر بنا و ستون ها و اسکلت آن به شرح بالا معرفی شدند ، اتاق هایی نیز وجود دارد که می توان از آن به فعالیت های تخصصی تر مرکز یاد کرد :

ثبت و پردازش سیگنال‌های حیاتی

نوروفیدبک / بیوفیدبک

الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG)

پتانسیل‌های وابسته به رخداد (ERP)

ارزیابی، تشخیص و درمان‌های تکنولوژیک و چند منظوره در افراد دارای اختلال

ارزیابی و ارتقاء عملکرد ذهنی و روانی در افراد معمولی

طراحی، ساخت و تولید محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با حوزۀ مغز و روان

علوم اعصاب و رفتار کاربردی به منظور بهبود در فضای کسب و کار و زندگی مردم

اهداف :

  •  گسترش کاربردی علوم اعصاب و رفتار در بخش های مختلف اجتماعی ، اقتصادی و صنعتی
  •  برنامه ریزی در جهت انجام پژوهش های کاربردی در زمینه سلامت روان و علوم اعصاب و رفتار
  •  ساماندهی و انجام فعالیت های تحقیقاتی درزمینه شناسایی عوامل اختلالات روانی و رفتاری
  •  برقراری ارتباط مدون با رسانه های جمعی و ارائه آموزش های مختلف و متناسب با گروههای مختلف جامعه
  •  برقراری تبادلات علمی با سایر مراکز کشور و خارج از کشور

۲- مشاوره مشهد

مرکز مشاوره مبنا

پس از سالها توفیق خدمت رسانی به جوانان و همشهریان عزیز در مجموعه های مختلف فرهنگی،هنری و اجتماعی، اینک با عنایات باری تعالی و توجهات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا، سازمان مردم نهاد مبنا(مرجع بهبود نگرش انسان) با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی و هچنین رشد و تعالی زندگی انسان در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و فرهنگی، با توجه به سرفصل های هشتگانه خود در زمینه ترویج فرهنگ، تعالی فرهنگ عمومی جامعه، آموزش در زمینههای نگرش مثبت، انگیزه، مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس و توکل، استقلال طلبی، ریسک پذیری و جرأت مندی، خلاقیتو نوآوری، تلاش و پشتکار، فضاهای رسانهای، روشهای صحیح کارآفرینی و درآمدزایی پایدار و موثر در حال فعالیت می باشد.
اکنون و در آستانه چله دوم انقلاب و همچنین در سالی که توسط مقام معظم رهبری، با هوشمندی تمام؛ سال رونق تولید نامگذاری شده است، برآن شدیم تا گام نوینی در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز شهرمان برداریم.

لذا این موسسه، در راستای اهداف خویش، آمادگی کامل خود را جهت برگزاری دوره های آموزشی مختلف در حوزه های مذکور، با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه اعلام می نماید.

لیست کارگاه ها، سمینارها و همایش های پیشنهادی مرکز مشاوره ای مبنا با سابقه تدریس توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه به صورت زیر میباشد :

این کارگاه ها به صورت آموزشی-درمانی بوده و به صورت اختصاصی و ویژه ای برگزار میگردد .

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۱
❖ کارگاه آموزشی مهارت ازدواج و انتخاب همسر

✓ ضرورت ازدواج
✓ دلایل درست و نادرست ازدواج
✓ اهمیت ازدواج ازنظر اسلام، روانشناختی، جامعهشناسی
✓ شناخت خود و خودآگاهی لازمه رسیدن به ملاکهای انتخاب همسر شامل؛
✓ خودآگاهی جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، عقلی، مذهبی و جنسی
✓ یادگیری مهارتهای حل مسئله، جراتمندی، ارتباط
✓ بحث شناخت ویژگیهای همسر و مبحث جذابیت
✓ فرایند مشاوره، مذاکره، مشاهده، مکاشفه و تحقیق
✓ مدیریت جلسات خواستگاری وگفتگو
✓ ارتباط دختر و پسر؛ از نیاز تا آسیب
✓ عشق، انواع عشق و مدیریت ارتباط
✓ چگونگی رسیدن به تفاهم
✓ نقش والدین در انتخاب همسر
✓ تفاوتهای جنسیتی
✓ چالشهای زندگی مشترک
✓ اشتباهات رایج

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۲
❖ کارگاه آموزشی افسردگی و روشهای مؤثر خوددرمانگری

✓ آشنایی با افسردگی
✓ روشهای درمان افسردگی ها بدون دارو
✓ معنا و مفهوم خوددرمانگری نظارتی
✓ رویکردهای پیشگیری از افسردگی

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۳
❖ کارگاه آموزشی دنیای نوجوانی (ویژه والدین، معلمان و مربیان)

✓ دنیای من- دنیای تو
✓ شناسایی ویژگیهای دوره نوجوانی
✓ آشنایی با بلوغ های جسمی، جنسی، روانی، عاطفی، اجتماعی، اخلاقی
✓ آشنایی با نظریه ارتباط متقابل
✓ آشنایی با تفکرات شناختی معیوب وانتظارات برآورده نشده
✓ رمزگشایی پیامها
✓ مهارت برقراری ارتباط همدلی و مدیریت خشم
✓ گامهای مدیریت روابط

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۴
❖ کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی

✓ مفهوم مقابله و شناسایی ویژگی شخصیتی افراد
✓ مهارت خودآگاهی وهمدلی
✓ مهارت حل مسئله
✓ مهارت تصمیم گیری
✓ مهارت مدیریت خشم وهیجانات منفی
✓ مهارت مدیریت استرس
✓ مهارت تفکر نقاد
✓ مهات جراتمندی
✓ مهارت برقراری ارتباط
✓ مهارت مدیریت زمان

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۵
❖ کارگاه مهارتهای تحصیلی

✓ هدفمندی
✓ برنامه ریزی درسی
✓ شرایط مطالعه
✓ روشهای مطالعه
✓ یادداشت برداری
✓ روشهای تداعی و یادگیری خلاق
✓ تمرکز
✓ انگیزه
✓ حافظه و فراموشی
✓ تکنیکهای تندخوانی و سرعت در مطالعه
✓ شناسایی هوش غالب
✓ مدیریت استرس و اضطراب
✓ آمادگی برای امتحان، کنفرانس
✓ مهارت مدیریت روابط بین فردی

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۶
❖ کارگاه فرهنگ تفاهم

✓ هدف از ازدواج و تشکیل زندگی زناشویی
✓ ارتباط صحیح و حفظ آرامش در زندگی زناشویی
✓ مفهوم آرامش در زندگی
✓ شناسایی باورهای نادرست در ازدواج و زندگی مشترک
✓ انتظارات برآورده نشده
✓ تفکرات شناختی معیوب
✓ تفاوتهای جنسیتی در زنان و مردان
✓ نظریه ارتباط متقابل
✓ شناسایی نیازهای بنیادین در زنان و مردان
✓ مهارت مدیریت خشم، جراتمندی، استرس، حل مسئله
✓ شناسایی و رمز گشایی پیامها
✓ مبحث انتقاد
✓ گام های مدیریت و حل تعارضات زناشویی

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۷
❖ کارگاه آموزشی هوش هیجانی

✓ هوش هیجانی چیست؟
✓ مولفه های هوش هیجانی
✓ نقش هوش هیجانی در تصمیم گیری
✓ تمایز میان بهره هوشی و هوش هیجانی
✓ نقش هوش هیجانی در مدیریت و رهبری
✓ هوش هیجانی و آموزش
✓ هوش هیجانی و مدیریت
✓ هوش هیجانی و مدیریت ارتباط
✓ تکنیک ها، مثال ها و کاربردهای هوش هیجانی

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۸
❖ کارگاه آموزشی درمان تعارضات زناشوئی

✓ شناخت مباحث کلی تعارضها و درگیریهای زناشویی
✓ آموزش فرایندهای تشخیص و درمان تعارضهای زناشویی
✓ آموزش فنون کاهش تعارض
✓ آموزش فنون ایجاد محبت
✓ آموزش فنون استحکام بخشی به صمیمیت
✓ آموزش فنون رشد خودکنترلی و مرکز کنترل تعارضهای زناشویی

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۹
❖ کارگاه مدیریت استرس

✓ استرس چیست؟
✓ آثار شناختی، عاطفی و رفتاری استرس
✓ استرس هاس قابل پیشگیری
✓ استرس های غیر قابل اجتناب
✓ تکنیک های برخورد با استرس هاس قابل پیشگیری
✓ تکنیک های برخورد با استرس هاس غیرقابل اجتناب
✓ تکنیک های مدیریت استرس

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۱۰
❖ کارگاه مهارت های فرزندپروری

✓ آشنایی با نیازهای تحولی کودکان درمراحل مختلف رشد
✓ نشانه های رفتاری آسیبها تحولی درمراحل مختلف
✓ سبکهای مختلف پاسخ به نیازهای روانی
✓ مفهوم ناکامی بهینه به مشابه کلید رشد صحیح
✓ نوجوانی؛ نیازهای نوجوان و سیستم خانواده
✓ شیوه های ارتقاء عزت نفس کودکان
✓ شیوه های ارتقاء اعتماد به نفس کودکان
✓ راه کارهای اصلاح رفتار کودکان
✓ هوش اقتصادی کودکان
✓ آسیب شناسی ناکامی نیازهای تحولی کودکان درمراحل مختلف رشد

مرکز مشاوره مشهد کارگاه شماره ۱۱
❖ کارگاه درمان اختلالات اضطرابی

مرحله اول: آموزش
آشنایی با معیارهای تشخیص GAD
آشنایی با مدل نظری GAD براساس CBT
تشخیص افتراقی GAD از سایر اختلالهای محور یک و اختلالات خلقی
آش نایی با فنون درمان GAD براساس CBT

✓ مرحله دوم: مشاهده درمان  (۸ ساعت) و شامل :
درمان و اجرای فنون درمان GAD و مشاهده آن از طریق آینه یکطرفه

مرحله سوم: تمرین و نظارت (۴ ساعت) و شامل :
تمرین فنون درمان به روش ایفای نقش
تمرین فنون درمان به روش گزارش دهی
ارزیابی کیفیت کار شرکت کنندگان از طریق ضبط جلسات درمان

سرفصل ها

دوره آموزشی کارآفرینی ، کسب وکار

  • ما کجای دنیاایستاده ایم؟!
  • کار ما در این دنیا چیست؟
  • اسنپ یاونیز؟
  • کاریاکارآفرینی؟
  • راز ازخیال تاواقعیت
  • عامل بیکاری من چیست؟ جامعه یا خودم
  • انواع زندگی شغلی
  • چرایی کارآفرینی درزندگی شغلی
  • تفاوت خلاقیت با نوآوری مراحل خلاقیت موانع خلاقیت در کسب کار
  • الزامات در تهیه طرح کسب وکار
  • سازمان مردم نهاد مبنا با همکاری فرهنگ سرای خادم الشریعه برگزار می کند:
  • دوره آموزشی تربیت فرزند
  • ویژه عمومی مردم

  1. با سلام. بنده روانشناسی خوندم . نوروسایکولوژی از حوزه های نو و مورد توجه در دنیا هست و خیلی خوبه که آرن در مشهد داره در این حوزه کار میکنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

close

سلام
اگر دنبال کلاس خاصی هستید نام و نام خانوادگی، تلفن و نام کلاس را با کلیک روی دکمه نارنجی پایین ثبت کنید. در اولین فرصت با شما تماس میگیریم.