campain

سؤالات متداول نیکارو

در این صفحه می‌توانید سؤالات متداول کاربران و آموزشگاه‌ها، و همچنین راهنمای استفاده از خدمات نیکارو را مشاهده کنید.

سؤالات متداول اسکای روم - آموزشگاه

تمامی موضوعاتی که محتوای آنها با استفاده از امکانات صدا، تصویر و اشتراک گذاری اسکای روم قابل ارایه باشند را می توان به صورت آنلاین برگزار نمود. کلیه دروس مقاطع تحصیلی، رشته های دانشگاهی، تخصص های فنی و مهندسی، نرم افزارهای رایانه ای، آموزش های قرآنی و مذهبی، دوره های فرهنگی و هنری، زبان های خارجی و بسیاری .موارد دیگر به صورت آنلاین قابل ارایه می باشند.

از آنجایی که ترافیک اصلی بر روی سرورهای اسکای روم می باشد، برای برگزاری یک دوره آموزشی آنلاین کافی است سرعت لازم جهت تدریس مدرس فراهم شود. این سرعت متناسب با امکانات مورد استفاده در کلاس مانند صدا، تصویر و دسکتاپ بین ۵ KB/s تا ۵۰ KB/s متغییر خواهد بود. به بیان دیگر حداقل اینترنت ADSL 128 ضروری است. دقت داشته باشید برای ارایه محتوا سرعت آپلود اهمیت دارد.

مدرس می تواند از هر مکان دلخواه که به اینترنت دسترسی داشته باشد در کلاس حضور یافته و به تدریس بپردازد. یکی از امتیازات آموزش آنلاین امکان استفاده از اساتید مجرب در سایر شهرها و کشورها می باشد.

محدودیتی در ظرفیت کلاس های آنلاین نیکارو وجود نداشته و متناسب با سرویس تهیه شده می توان کلاس ها را با ظرفیت دلخواه برگزار نمود اما با توجه به اینکه در کلاس آنلاین ارتباط ۲ طرفه می باشد لذا مدیریت تعداد زیاد کارآموز کار دشواری بوده و می تواند در تعامل کارآموزان حاضر در کلاس اثر منفی داشته باشد. ظرفیت پیشنهادی برای هر کلاس بین ۱۰ تا ۵۰ نفر است.

تمامی افرادی که به اینترنت مناسب دسترسی داشته باشند می توانند بدون محدودیت مکانی از داخل یا خارج کشور در دوره های آنلاین شرکت نمایند.

یک دستگاه رایانه و اینترنت مناسب برای شرکت در کلاس آنلاین کافی است اما برای برقراری ارتباط ۲ طرف با مدرس و یا سایر کارآموزان می بایست از هدست و وبکم استفاده نمود.

بله در صورتی که اینترنت از نوع ADSL باشد می توان از منزل نیز در کلاس های آنلاین شرکت نمود. اینترنت های Wimax و GPRS برای شرکت در کلاس های آنلاین مناسب نمی باشند.

بله می توان به صورت همزمان چندین کلاس آنلاین را در اتاق های مجازی مجزا برگزار نمود.

بله ارتباط میان مدرس و کارآموزان می تواند به صورت دو‌طرفه برقرار شده و همانند کلاس های حضوری امکان پرسش و پاسخ وجود دارد.

بله در کلاس های حضوری نیز می توان با نصب میکروفون و وبکم امکان حضور کارآموزان آنلاین را فراهم نمود. این ارتباط نیز می تواند به صورت دوطرفه برقرار گردد.

سؤالات متداول اسکای روم - کاربر

هنگامی که نمی توانید به اتاق وارد شوید احتمالا مشکلات زیر برای شما پیش آمده است.

۱. لینک اتاق خطا دارد . این مشکل ممکن است به دلیل استفاده از ایمیل در نام کاربری باشد همچنین ممکن است لینک ناقص را در قسمت آدرس مرورگر خود وارد کرده باشید.

۲. ممکن است دسترسی کاربر شما عادی باشد و رویداد هنوز شروع نشده باشد. این حالت بخاطر گزینه “ابتدا اپراتور وارد شود” در تنظیمات اتاق شما فعال شده است . پس از مشاهده این پیغام به صورت خودکار در صف ورود قرار خواهید گرفت و به محض ورود اپراتور وارد اتاق خواهید شد.

۳. حساب کاربری شما بخاطر اتمام اعتبار زمانی و یا شارژ و یا بصورت دستی توسط برگزار کننده غیر فعال شده است.

 

۴. کاربر شما اجازه دسترسی به اتاق شما را ندارد. دسترسی کاربران به اتاق ها توسط برگزار کننده مدیریت می شود.

۵. ممکن است شناسه کاربری و یا گذرواژه خودرا اشتباه و یا ناقص وارد می کنید. ویا ممکن است هنوز چنین حساب کاربری توسط برگذار کننده در سیستم تعریف نشده است.

 

برای تست میکروفون خود مطابق تصویر زیر عمل کنید .
درصورتی که میکروفون شما فعال باشد صفحه زیر به شکل ارتعاش های صدا (طبق تصویر مشخص شده ) در خواهد آمد.

اجازه دسترسی مرورگر به میکروفونم داده نشده است

لطفا بعد از کارکرد صحیح میکروفون در صفحه تست، وارد محیط اتاق شده بر روی دگمه Secure که قبل از آدرس سایت قرار داده شده کلیک کنید و دسترسی مرورگر به میکروفون را طبق تصویر در اتاق بررسی کنید هردو گزینه میکروفون و وبکم باید در وضعیت Allow باشند.

همچنین توجه داشته باشید که بعد از بررسی نکات ذکر شده، تنظیمات میکروفون را در اسکای روم بررسی کنید.
پس از بررسی نکات ذکر شده تنظیمات میکروفون را در اسکای روم بررسی نموده و میکروفون صحیح را انتخاب کنید.

لطفا بعد از کارکرد صحیح میکروفون در صفحه تست، وارد محیط اتاق شده بر روی دگمه Secure که قبل از آدرس سایت قرار داده شده کلیک کنید و دسترسی مرورگر به میکروفون را طبق تصویر در اتاق بررسی کنید هردو گزینه میکروفون و وبکم باید در وضعیت Allow باشند.

همچنین توجه داشته باشید که بعد از بررسی نکات ذکر شده، تنظیمات میکروفون را در اسکای روم بررسی کنید.
پس از بررسی نکات ذکر شده تنظیمات میکروفون را در اسکای روم بررسی نموده و میکروفون صحیح را انتخاب کنید.

اگر هنگام اشتراک‌گذاری میکروفون، پیغام “دسترسی به میکروفون غیرفعال شده است” را دریافت کردید، برای فعال‌سازی میکروفون خود می‌توانید طبق راهنمای زیر عمل کنید:
ابتدا وارد منوی شروع (Start) شده و با کلیک بر روی علامت چرخ‌دنده وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید.

پس از ورود به صفحه تنظیمات ویندوز، بخش Privacy را انتخاب نمایید.

در ستون سمت چپ این صفحه، روی گزینه Microphone کلیک کنید. با فعال‌سازی گزینه Allow apps to access your microphone دسترسی ویندوز به وبکم فعال خواهد شد.

درصورت عدم کارکرد صحیح میکروفون در سایت تست طبق راهنمای داده شده تنظیمات میکروفون در ویندوز خودتان را چک کنید.
۱. برروی آیکون بلندگو (Speaker) کیک راست کرده و گزینه Recording devices را انتخاب کنید.

۲. در پنجره باز شده لیستی از دستگاه‌های ارسال صدا را مشاهده خواهید کرد. با ایجاد صدا و صحبت کردن، مشاهده خواهید کرد که نوار سبز رنگی در یکی از این دستگاه‌ها نوسان ایجاد می‌کند. این بدین معناست که آن دستگاه فعال می‌باشد.
۳. در صورتی که مشاهده کردید نوار سبز رنگ در حال نوسان بود، یعنی میکروفون شما به درستی پیکربندی شده است.
۴. روی دستگاه فعال موردنظرتان کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس مطابق تصویر زیر دکمه “Set Default” را انتخاب کنید.
۵. روی دکمه “Ok” کلیک کنید.

این خطا به دلیل عدم دسترسی مرورگر به وبکم شما نمایش داده شده است.
لطفا وارد محیط اتاق شده بر روی دگمه Secure که قبل از آدرس سایت قرار داده شده کلیک کنید و دسترسی مرورگر به وبکم را طبق تصویر در اتاق بررسی کنید گزینه وبکم باید در وضعیت Allow باشند.

دسترسی به وبکم غیرفعال شده است.

اگر هنگام اشتراک‌گذاری وبکم، پیغام “دسترسی به وبکم غیرفعال شده است” را دریافت کردید این احتمال وجود دارد که برنامه دیگری در حال استفاده از وبکم باشد. در غیر این صورت برای رفع مشکل طبق راهنمای زیر عمل کنید:
ابتدا وارد منوی شروع (Start) شده و با کلیک بر روی علامت چرخ‌دنده وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید.

پس از ورود به صفحه تنظیمات ویندوز، بخش Privacy را انتخاب نمایید.

در ستون سمت چپ این صفحه، روی گزینه Camera کلیک کنید. با فعال‌سازی گزینه Allow apps to access your camera دسترسی ویندوز به وبکم فعال خواهد شد.

اکوی صدا زمانی پیش می آید از بلند گو به میکروفون منتقل شود این وضعیت در یکی از سه حالت زیر رخ میدهد
۱-بیش از یک سیستم در یک محیط (فیزیکی) در اتاق مجازی مشترک آنلاین باشند.
۲- روی یک سیستم با دو مرورگر مختلف وارد یک اتاق مجازی شوید.
۳- روی یک مرورگر با دو تب مختلف وارد یک اتاق محازی شودید.

برای رفع این مشکل:
فاصله دو سیستم و یا از هدست استفاده کنید.

برای تست وبکم مطابق تصویر زیر اقدام کنید .
درصورتی که وبکم شما فعال باشد تصویر شما طبق راهنمای مشخص شده در این کادر نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که وبکم شما در این صفحه به درستی کار کرد باید تنظیمات مربوط به دسترسی مرورگر برای اسکای روم بررسی شود و در صورتی که وبکم شما به درستی کار نکرد باید وبکم خود را تعویض کنید.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که از دستگاه آیفون یا آیپد خود برای شرکت در رویدادها استفاده می‌کنید ممکن است به هنگام فعال کردن میکروفن یا وبکم، با این پیام روبرو شوید. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که به جای باز کردن لینک رویداد به صورت مستقیم از خود مرورگر (سافاری)، از طریق یک برنامه دیگر مانند تلگرام، واتساپ یا ایمیل بر روی لینک اتاق کلیک کرده و وارد رویداد شوید. در این حالت مرورگر سافاری اجازه دسترسی به میکروفون یا وبکم را به شما نخواهد داد.

برای رفع این مشکل لازم است مطابق تصاویر زیر ابتدا لینک اتاق را کپی (copy) و سپس در نوار آدرس مرورگر سافاری خود جای‌گذاری (paste) و اجرا نمایید:

 

دقت داشته باشید که حتما از مرورگرهای کروم و یا فایر فاکس استفاده کنید.
اگر از آغاز رویداد اطمینان دارید و صدایی دریافت نمی کنید موارد زیر را بررسی کنید:
یکبار اتاق را ترک کنید و سپس وارد شوید.

در صورتی که در سایت تست موفق نشدید صدایی بشنوید به احتمال زیاد سیستم خروجی صدا شما (اسپیکر) مشکل دارد و باید سخت افزاری این مشکل را بررسی کنید.

در غیر این صورت لطفا تنظیمات خروجی صدا را برروی سیستم عامل خود (ویندوز ) چک کنید.

معمولا این مشکل زمانی رخ میدهد که فرمت فایل با گروه انتخاب شده (اسلاید ، صدا ، ویدئو ، متفرقه ) همخوانی نداشته باشد.
برای بررسی بیشتر به راهنمای مدیریت فایل ها از داخل اتاق مراجعه نمایید.
همچنین توجه داشته باشید که قسمت “متفرقه” به منظور دانلود فایل ها توسط کاربران شما تهیه شده است. از این رو فایل های که قصد پخش آن ها را دارید در این قسمت بارگذاری نفرمایید.

دقت داشته باشید که حتما از مرورگرهای کروم و یا فایر فاکس استفاده کنید.
اگر از آغاز رویداد اطمینان دارید و صدایی دریافت نمی کنید موارد زیر را بررسی کنید:
یکبار اتاق را ترک کنید و سپس وارد شوید.

در صورتی که در سایت تست موفق نشدید صدایی بشنوید به احتمال زیاد سیستم خروجی صدا شما (اسپیکر) مشکل دارد و باید سخت افزاری این مشکل را بررسی کنید.

در غیر این صورت لطفا تنظیمات خروجی صدا را برروی سیستم عامل خود (ویندوز ) چک کنید.

اگر از اینترنت سازمانی استفاده نمی کنید و همچنان مشکل دریافت صدا دارید باید تنظیمات صدا را برروی سیستم خود بررسی نمایید.
۱. با کلیک راست کردن برروی آیکون بلندگو (Speaker) و انتخاب گزینه Sounds پنجره تنظیمات صدا برای شما باز خواهد شد.

درپنجره باز شده به سربرگ Playback بروید.

در سربرگ Playback لیستی از دستگاه‌های پخش صدا را مشاهده خواهید کرد. درصورتی که هیچ موردی را مشاهده نمی کنید یا کارت صدا و یا درایور مربوطه برروی سیستم شما نصب نیست. با پخش یک موزیک روی سیستم و شنیدن صدای خروجی از بلندگو ، مشاهده خواهید کرد که نوار سبز رنگی در یکی از این دستگاه‌ها نوسان ایجاد می‌کند. این بدین معناست که آن دستگاه فعال می‌باشد.
۳. در صورتی که مشاهده کردید نوار سبز رنگ در حال نوسان بود، یعنی دستگاه خروجی صدای شما به درستی پیکربندی شده است. روی دستگاه فعال کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس مطابق تصویر زیر دکمه “Set Default” را انتخاب کنید.
۴. روی دکمه “Ok” کلیک کنید.

معمولا وقتی کل دسکتاپ و یا مرورگر به اشتراک گذاشته می شود و روی همان صفحه اتاق که رویداد در حال برگذاری است بمانید این حالت پیش می آید و هنگامی که خارج از محیط اسکای روم در حال ارایه محتوا هستید کاربران تصویر مناسب را دریافت می کنند.
می‌توانید برای رفع این حالت از قسمت منوی اتاق برروی تنظیمات کلیک کنید و در سربرگ عمومی گزینه جلوگیری از اکوی تصویر دسکتاپ را فعال کنید.
این مشکل می‌تواند به دلیل وجود فایروال بر روی سیستم یا شبکه شما باشد. برای انتقال صدا یا تصویر می‌بایست پورت های ۱۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ از نوع UDP که مورد استفاده برنامه هستند را در تنظیمات فایروال خود باز بگذارید. همچنین این مشکل می‌تواند به دلیل فعال بودن پراکسی یا VPN بر روی رایانه یا دستگاه موبایل یا تبلت شما باشد که در این صورت توصیه می‌کنم برای کیفیت ارتباطی بهتر آن را قطع کنید.

این مشکل بیشتر به علت عدم پایداری و یا سرعت اینترنت شما رخ می دهد . لطفا برای مطمئن شدن از پایداری اینترنت تست های زیر را انجام دهید.

۱. برای بررسی سرعت واقعی اینترنت خود از وب سایت هایی مانند www.speedtest.net استفاده نمایید

۲.پایداری اینترنت خود را می توانید در منوی برنامه، در گزینه “وضعیت اتصال” بررسی کنید.

در صورتی که time شما کمتر از ۶۰ms و بدون نوسان باشد از پایداری لازم برخوردار است.
استفاده از اینترنت وای فای (بیسیم) میتواند باعث اختلال در ارتباط شود و همچنین فاصله شما از مودم نیز در این امر تاثیر دارد.

ممکن است در وارد کردن متن دچار مشکل برعکس بودن کلمات شوید.
این مشکل به خاطر انتخاب حالت Justify در تنظیمات ابزار متن هست.
لطفن حالت دیگری را انتخاب کنید تا مشکل برطرف شود.

ابتدا باید از فعال بودن اعلان های مورد نظر در تنظیمات اتاق مطمئن شوید.
مانند تصویر زیر از قسمت تنظیمات به سربرگ اعلان ها بروید و موارد مورد نظر را فعال کنید و گزینه تایید را بزنید.

درصورتی که پیام خطای “دسترسی مرورگر به اعلان ها داده نشده است” به شما نمایش داده شد، طبق راهنمای زیر عمل کنید.
پس از مطمئن شدن از فعال بودن اعلان های مورد نظر باید دسترسی مرورگر به اعلان ها (Notifications) را بررسی کنید. برای این منظور برروی آیکون امنیت سایت که به رنگ سبز می باشد کلیک کنید و مانند تصویر گزینه Notifications را برروی Allow قرار دهید.

جهت به‌روزرسانی مرورگر کروم خود می‌توانید طبق راهنمای تصویری زیر اقدام کنید.
در ابتدا بر روی دکمه به شکل سه نقطه که در سمت راست نوار آدرس قرار دارد کلیک کرده و سپس در پنجره بازشده از قسمت Help بر روی About Google Chrome کلیک کنید.

در پنجره بازشده، به‌صورت خودکار به‌روزرسانی های موجود بررسی و نصب می‌شوند.

در مرحله آخر بعد از دریافت پیام به‌روزرسانی به نسخه جدید، بر روی دکمه Relaunch کنید تا مرورگر یکبار بسته و باز شود. برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن عملیات آپدیت، ورژن مرورگر خود را دوباره بررسی نمایید.

دقت داشته باشید که حتما از مرورگرهای کروم و یا فایر فاکس استفاده کنید.
اگر از آغاز رویداد اطمینان دارید و صدایی دریافت نمی کنید موارد زیر را بررسی کنید:
یکبار اتاق را ترک کنید و سپس وارد شوید.

در صورتی که در سایت تست موفق نشدید صدایی بشنوید به احتمال زیاد سیستم خروجی صدا شما (اسپیکر) مشکل دارد و باید سخت افزاری این مشکل را بررسی کنید.

در غیر این صورت لطفا تنظیمات خروجی صدا را برروی سیستم عامل خود (ویندوز ) چک کنید.

ارتباط با پشتیبانی:
۰۵۱-۹۱۰۹۰۴۳۹
واتساپ و تلگرام:
۰۹۹۱-۶۳۶-۷۴۵۱
۰۹۹۱-۶۷۱-۲۴۷۶

close

سلام
اگر دنبال کلاس خاصی هستید نام و نام خانوادگی، تلفن و نام کلاس را با کلیک روی دکمه نارنجی پایین ثبت کنید. در اولین فرصت با شما تماس میگیریم.