لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...
جستجوی آموزشگاه، باشگاه و ...

لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...
جستجوی آموزشگاه، باشگاه و ...

لیست باشگاه های شطرنج در شهر تبریز

در حال بارگذاری نتیجه جستجو...

باشگاه شطرنج 

شطرنج یک ورزش فکری رقابتی است که گرچه بر خلاف بسیاری از ورزش‌های دیگر، ظاهرا تحرک فیزیکی چندانی ندارد، اما فشار ذهنی آن بر روی جسم نیز تأثیر می‌گذارد. به همین خاطر می‌توان شطرنج را یک ورزش دانست. البته علاوه بر این موضوع، موارد دیگری مانند قوانین و آداب شطرنج، نیاز به کسب مهارت برای انجام آن، و از همه مهم‌تر نام‌گذاری شطرنج به عنوان ورزش توسط کمیته بین المللی المپیک باعث می‌شوند شطرنج به عنوان یک ورزش شناخته شود. شطرنج یک ورزش فکری بسیار پیچیده است و انجام حرکات در آن نیازمند استراتژی دقیق و هدفمند می‌باشد. این ورزش فکری جذاب به بهبود تمرکز، توانایی حل مسأله، بهبود تفکر خلاق و نقاد، و افزایش توانمندی در ریاضیات کمک می‌کند. به همین دلیل اگه به یادگیری شطرنج علاقه دارید، بسیار مهم است که در یک آموزشگاه شطرنج معتبر با اساتید خبره و حرفه‌ای ثبت نام کنید. 

معرفی بهترین باشگاه‌ شطرنج

در این صفحه به معرفی بهترین باشگاه‌های شطرنج پرداختیم. کافی است فهرست باشگاه‌های شطرنج که در بالا لیست شده مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از فیلترها که در سمت راست صفحه قرار گرفته، سایر آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی شهر خود را ببینید. باشگاه‌های شطرنج معرفی شده همه جزو بهترین باشگاه‌ها هستند و می‌توانید با‌ توجه به موقعیت مکانی، مربیان مجموعه، ساعت کاری، شهریه و موارد دیگر، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین باشگاه‌های شطرنج در تبریز

اگر قصد فعالیت در ورزش شطرنج را دارید، احتمالا به دنبال یک باشگاه معتبر با اساتید خوب هستید. پیدا کردن بهترین باشگاه شطرنج در تبریز میتواند موضوعی چالش برانگیز باشد. به همین خاطر ما در نیکارو بستری فراهم کردیم تا ضمن معرفی باشگاه‌های ورزشی مختلف، بتوانید امتیاز آموزشگاه‌ها و نظرات کاربران را مشاهده کنید و انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

انواع مکاتب شطرنج

ورزش شطرنجی که امروزه انجام می‌شود بسیار پیچیده و گسترده است و از آن با عنوان شطرنج اولترا داینامیک یاد می‌شود. شطرنج در ابتدا ساده‌تر بوده و به مرور زمان و با طی کردن مسیر تحول به شکل امروزی رسیده است. آموزگاران شطرنج سیر تاریخی این ورزش را به چند مرحله اصلی تقسیم می‌کنند و از هر مرحله به عنوان یک مکتب شطرنج نام می‌برند. انواع مکاتب شطرنج عبارتند از:

  • مکتب ایده آلیسم یا رمانتیک

در شطرنج رمانتیک، گسترش سریع اهمیت زیادی دارد. در این مکتب شما باید در اولین فرصت به حریف حمله کنید، حتی اگر قربانی‌های زیادی بدهید باید سریعا حریف را به سمت مات شدن پیش ببرید.

  • مکتب کلاسیک یا مدرن

در مکتب کلاسیک بازی به 3 مرحله شروع بازی، وسط بازی و آخر بازی تقسیم می‌شود و هریک از مراحل قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال در مرحله اول تمرکز روی گسترش سریع، اشغال مرکز، امنیت شاه، و هماهنگی مهره‌ها می‌باشد.

  • مکتب هایپر مدرن

مکتب هایپر مدرن به دنبال رفع نارسایی‌های مکاتب قبلی شطرنج ایجاد شد. در شطرنج هایپر مدرن، اشغال مرکز گسترش یافت و این موضوع باعث به وجود آمدن تعداد زیادی مرحله شروع بازی جدید و در نتیجه مرحله وسط بازی متفاوت شد.

  • مکتب داینامیک

در مکتب داینامیک به اصل هماهنگی مهره‌ها بیش از هر اصل دیگری اهمیت داده می‌شود. در این سبک همچنین از شروع بازی متقارن که خصلت تساوی دارد اجتناب می‌شود و از پیچیدگی در بازی استقبال می‌شود.

  • مکتب شوروی

در مکتب شوروی به شطرنج به عنوان یک علم نگاه می‌شود. در این مکتب شروع بازی به صورت کاملا علمی دسته بندی می‌شود و مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. قدرت بدنی و آمادگی جسمی نیز در مکتب شوروی اهمیت زیادی دارد.

  • مکتب چینی

مکتب چینی، شطرنج را هنر فکر کردن می‌داند و در این مکتب هدف دستیابی به قوه استدلال و حس قوی است. 

  • مکتب اولترا داینامیک

مکتب اولرا داینامیک پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین مکتب شطرنج است و امروزه اکثر بازی‌های شطرنج مطابق این مکتب انجام می‌شود.

شهریه کلاس شطرنج

شهریه کلاس شطرنج به عوامل زیادی مانند موقعیت مکانی باشگاه شطرنج، برند بودن مجموعه، تعداد اعضای حاضر در کلاس، تعداد جلسات، سطح آموزش از مبتدی و پایه تا تخصصی و قهرمانی، و از همه مهم‌تر رزومه اساتید شطرنج بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت شهریه کلاس شطرنج از حدود 600 هزار تومان به ازای یک ترم شروع می‌شود و می‌تواند تا 3 میلیون تومان یا بیشتر نیز برسد. شهریه کلاس شطرنج در شهرهای کوچک‌تر به مراتب کمتر است.

سخن آخر نیکارو 

در شهرهای بزرگ به دلیل تعداد بالای آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، پیدا کردن یک مجموعه آموزشی مناسب می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد. در شهرهای کوچک نیز پیدا کردن آموزشگاه خوب و با کیفیت کار راحتی نیست. نیکارو بستری فراهم کرده تا بتوانید آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های مختلف شهرتان را با یکدیگر مقایسه کنید. شما می‌توانید لیست مراکز آموزشی را همراه با آدرس و تلفن ببینید، نظرات کاربران دیگر را بخوانید، با حدود قیمت‌ها آشنا شوید، تصاویر و امکانات مجموعه را ببینید و در انتها با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین نیکارو با معرفی بهترین باشگاه‌های شطرنج در شهرهای مختلف، ثبت نام در کلاس شطرنج را برای شما تسهیل میکند.

سوالات متداول

ویژگی های کلاس ها و مدارس شطرنج تبریز چیست؟

show answershow answer

هزینه کلاس شطرنج چقدر است؟

show answershow answer

آیا کلاس خصوصی شطرنج خوب است؟

show answershow answer

آیا امکان دریافت شعبه یکی از مدرسه های شطرنج تبریز در شهر های دیگر وجود دارد؟

show answershow answer

چه منابعی برای یادگیری شطرنج وجود دارد؟

show answershow answer
tick-request-class

جستجو آموزشگاه یا باشگاه در نیکارو

tick-request-class

درخواست کلاس در نیکارو

tick-request-class

ارجاع شما به آموزشگاه

tick-request-class

مشاوره با آموزشگاه

tick-request-class

ثبت نام در کلاس

requestClassVector
اگر

کلاس مورد نظر خود را پیدا نکردید

فرم درخواست زیر را تکمیل کنید.

* شهر
* دسته بندی
عنوان کلاس
درخواست کلاس

دنبال کدوم مرکز آموزشی هستی؟

آموزشگاه
باشگاه

لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...