لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...
جستجوی آموزشگاه، باشگاه و ...

لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...
جستجوی آموزشگاه، باشگاه و ...

لیست آموزشگاه های سفالگری و مجسمه سازی در شهر مشهد

در حال بارگذاری نتیجه جستجو...

آموزشگاه سفالگری و مجسمه سازی

هنر سفالگری یکی از هنرهای باستانی و ماندگار است. بi جرات می‌توان گفت هیچ یک از ساخته‌های دست بشر از نظر ارزانی و فراوانی مواد اولیه در طبیعت به پای سفال نمی‌رسد. گرچه مواد اولیه این هنر ارزان است، اما خروجی کار بسیار زیبا و چشم‌نواز است و طرفداران بسیار زیادی دارد. سفالگری هنر ساختن ظروف با گل رس است. به ظروفی که با استفاده از خاک رس ساخته می‌شوند، سفال می‌گویند. از مشهورترین سفالینه‌ها یا ظروف سفالی می‌توان به کوزه و پیاله اشاره کرد. پیش از رواج شیشه و استفاده از ظروف شیشه‌ای، سفال رایج‌ترین متریال برای ساخت ظروف بوده است. برای ساخت ظروف سفالی می‌توان از خاک‌های مختلف استفاده کرد، اما مرغوب‌ترین خاک در صنعت سفالگری خاک رس است که به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آهن، دارای رنگ سرخ می‌باشد. از خاک رس علاوه بر سفالگری، برای ساخت مجسمه نیز استفاده می‌شود. البته مجسمه‌سازی صرفا محدود به متریال خاک نمی‌باشد و در این هنر از متریال‌های مختلف، به ویژه فلز، چوب، و سنگ استفاده می‌شود. این هنر پرطرفدار می‌تواند روح شما را جلا دهد و به آرامش برساند. بنابراین چنانچه برای پر کردن اوقات فراغت به دنبال یادگیری سفالگری یا مجسمه سازی هستید، و یا اگر قصد دارید به طور جدی این هنر آرامش‌بخش را بیاموزید، گام اول پیدا کردن یک آموزشگاه سفالگری است. 

معیارهای انتخاب آموزشگاه سفالگری

اولین و مهمترین نکته در انتخاب یک آموزشگاه سفالگری این است که ببینید هدف شما از یادگیری چیست. صرفا به دنبال سرگرمی هستید؟ یا می‌خواهید فضایی برای بروز خلاقیت خود داشته باشید؟ برای مدت کوتاهی به دنبال یادگیری هستید؟ یا می‌خواهید سفالگری را به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید و از طریق آن کسب درآمد کنید؟ پس از اینکه هدفتان را از یادگیری مشخص کردید، نوبت به معیارهای دیگر می‌رسد. موقعیت مکانی آموزشگاه، امکانات و تسهیلاتی که در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد، میزان حرفه ای بودن اساتید و در نهایت تکنیک‌های آموزشی از دیگر معیارهای انتخاب آموزشگاه سفالگری می‌باشد. 

معرفی بهترین آموزشگاه سفالگری و مجسمه سازی

در این صفحه به معرفی بهترین آموزشگاه سفالگری پرداختیم. کافی است فهرست آموزشگاه‌های هنری که در بالا لیست شده مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از فیلترها که در سمت راست صفحه قرار گرفته، سایر آموزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی شهر خود را ببینید. آموزشگاه‌های هنری معرفی شده همه جزو بهترین‌ها هستند و می‌توانید با توجه به موقعیت مکانی، دوره‌های در حال برگزاری، شهریه دوره‌های مختلف و موارد دیگر، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین آموزشگاه سفالگری در مشهد

چنانچه قصد یادگیری هنر به عنوان سرگرمی داشته باشید، ممکن است کیفیت آموزشگاه چندان برای شما مهم نباشد. اما در صورتی که بخواهید به صورت حرفه ای به یادگیری یک هنر تجسمی بپردازید، انتخاب یک آموزشگاه قوی با اساتید حرفه ای اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. اگر برای انتخاب آموزشگاه دقت کافی نداشته باشید، ممکن است زمان زیادی صرف کنید و مبلغ زیادی هم هزینه کنید، اما در نهایت یادگیری چندانی نداشته باشید. به همین خاطر ما بهترین آموزشگاه سفالگری در مشهد را برای شما آماده کردیم تا بر اساس موقعیت مکانی و بودجه مورد نظرتان، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین آموزشگاه‌های سفالگری و مجسمه سازی در مشهد می‌پردازیم:

آموزشگاه هنرهای تجسمی آفتاب (نوقابی) در محدوده بلوار هاشمیه قرار گرفته است و توسط آقای مجتبی بقائیان و همسر ایشان خانم ام النساء نوقابی مدیریت می‌شود.

دوره های مورد تدریس عبارتند از سفالگری، مجسمه سازی رئال وانتزاعی، صنایع دستی (سفال سرامیک -لعاب)، نقش برجسته، قالبگیری گچی، قالبگیری سیلیکونی، لعاب (تئوری لعاب ساخت لعاب کاشی نقاشی زیر لعابی تکنیک موکا حباب اسکرافیتو انقباضی کار بااکسید ها واستینها و...)، کاشی.

آموزشگاه هنرهای تجسمی کمال الملک در رشته‌های هنری طراحی، نقاشی، سیاه قلم، رنگ روغن، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، نقش برجسته، سفالگری، طراحی دوخت، و راندو و نقشه کشی فعالیت دارد. آموزش در این مجموعه برای تمام سنین از ۶ سال به بالا ارائه می‌شود.

شهریه کلاس سفالگری و مجسمه سازی

شهریه کلاس سفالگری و مجسمه سازی مانند سایر رشته‌های هنری، از یک آموزشگاه به آموزشگاه دیگر و حتی از یک استاد به استاد دیگر متفاوت است. مواردی مانند موقعیت مکانی آموزشگاه و برند بودن آن، میزان تخصص استاد سفالگری، تعداد جلسات، امکاناتی که در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد، و تعداد اعضای حاضر در کلاس، بر روی هزینه کلاس سفالگری تأثیرگذار است. سطح آموزش نیز مانند کار با دست، کار با جرخ، لعاب، یا حتی مترسال ساخت مجسمه سازی بر روی قیمت کلاس تاثیرگذار است به طور کلی شهریه کلاس سفالگری و مجسمه سازی از حدود 1 میلیون تومان شروع می‌شود و می‌تواند تا 5 میلیون تومان یا بیشتر نیز برسد. 

سخن آخر نیکارو

در شهرهای بزرگ به دلیل تعداد بالای آموزشگاه‌ها، پیدا کردن یک آموزشگاه مناسب می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد. در شهرهای کوچک نیز پیدا کردن آموزشگاه خوب و با کیفیت کار راحتی نیست. نیکارو بستری فراهم کرده تا بتوانید آموزشگاه‌های مختلف شهرتان را با یکدیگر مقایسه کنید. شما می‌توانید لیست آموزشگاه‌ها را همراه با آدرس و تلفن ببینید، نظرات کاربران دیگر را بخوانید، با حدود قیمت‌ها آشنا شوید، تصاویر و امکانات آموزشگاه را ببینید و در انتها با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. بنابراین نیکارو با معرفی بهترین آموزشگاه سفالگری در شهرهای مختلف، ثبت نام در کلاس‌های سفالگری را برای شما تسهیل میکند.

tick-request-class

جستجو آموزشگاه یا باشگاه در نیکارو

tick-request-class

درخواست کلاس در نیکارو

tick-request-class

ارجاع شما به آموزشگاه

tick-request-class

مشاوره با آموزشگاه

tick-request-class

ثبت نام در کلاس

requestClassVector
اگر

کلاس مورد نظر خود را پیدا نکردید

فرم درخواست زیر را تکمیل کنید.

* شهر
* دسته بندی
عنوان کلاس
درخواست کلاس

دنبال کدوم مرکز آموزشی هستی؟

آموزشگاه
باشگاه

لطفا شهر خود را انتخاب کنید

انتخاب شهر ...