بهترین کلاس سفالگری تهران

بهترین کلاس سفالگری تهران

ما در این مقاله به بهترین کلاس سفالگری تهران میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

سفالگری

سفالگری یکی از هنرهای ساخت ظروف می باشد که به وسیله گل توسط سفالگر ساخته می شود. بسیاری از افراد هستند که به این هنر علاقه زیادی دارند و به دنبال کلاس های آموزشی آن می باشند و نمی دانند که کدام کلاس ها آموزش بهتری را در این زمینه می دهند ما در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین آموزشگاه سفالگری در تهران آشنا کنیم تا با آگاهی کامل در این کلاس ها شرکت کنید و بتوانید این هنر را به خوبی یاد بگیرید با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید.

هنر سفالگری چیست؟

هنر سفالگری هنر ساخت ظروف است که با استفاده از خاک و گل ساخته می شود. از جمله ظروفی که با استفاده از خاک و گل ساخته می شود پیاله، کوزه، گلدان و برخی از اشیای تزیینی می باشد. این هنر نه تنها با گذشت زمان از بین نرفت بلکه رفته رفته توسعه نیز یافت و امروزه به شکل های مختلفی این هنر را انجام می دهند. سفال به دلیل اینکه قیمت مناسبی و استحکام بالایی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته باید گفت که استحکام سفال به کیفیت پخت آن بستگی دارد و هر چه درست کردن و پخت آن بهتر صورت بگیرد سفال نیز کیفیت بالاتری خواهد داشت.

روش‌های ساخت سفال

هنر سفالگری به روش های مختلفی صورت می گیرد که در ادامه آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • روش فشاری
  • روش ورقه‌ ای
  • روش لوله ‌ای
  • روش چرخکاری
  • روش دوغابی

فواید کار با سفال

کار با سفال فواید زیادی دارد که عبارتند از:
  • باعث ایجاد روحیه لطیف در افراد می شود.
  • دست زدن به خاک و گل برای پوست مناسب است.
  • برای پرورش خلاقیت و استعدادها راهکار مناسبی است.
  • یک ورزش مناسب برای ذهن و بدن می باشد.
  • برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مناسب است.
  • موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.
  • باعث رسیدن به آرامش روحی و روانی می شود.
بهترین کلاس سفالگری تهران

معرفی بهترین آموزشگاه های سفالگری در تهران

در تهران آموزشگاه های زیادی وجود دارد که در زمینه سفالگری فعالیت می کنند اما ما در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین آموزشگاه سفالگری در تهران آشنا کنیم.

آموزشگاه سفالگری پویا اندیش

این آموزشگاه در خیابان پاسداران واقع شده است و یکی از بهترین آموزشگاه سفالگری در تهران است که اساتید با تجربه و متخصصی در این زمینه تدریس می کنند و به هنرجویان تکنیک های خاص سفالگری را با ابزارهای مختلفی آموزش می دهند. بعد از اتمام دوره های آموزشی برای هنرجویان مدارک معتبر ارائه می دهند و هنرجویان می توانند در نمایشگاه هایی که برگزار می شود نیز شرکت نمایند.

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه آرام

این آموزشگاه در سیدخندان واقع شده است و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور در تهران می باشد که مهارت ها و آموزش های سفالگری را برای هنرجویان آموزش می دهد و این آموزش به صورت دو دوره مقدماتی و پیشرفته است. هر هنرجو باید وسایل اولیه سفالگری را تهیه نماید و سپس در این کلاس های آموزشی شرکت نماید.

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه سفالگری سیلک

این آموزشگاه اولین آموزشگاه تخصصی سفالگری در کشور می باشد که در ابتدای خیابان کارگر شمالی واقع شده است. دوره هایی که این آموزشگاه برگزار می کند به صورت 5 ترم می باشد که هر ترم نیز 42 ساعت آموزش عملی دارد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین کلاس سفالگری تهران»

  1. مرتضی شمس

    سلام من مهندس عمران هستم و استاد تجربی کار سفال با چرخ و لعاب سازی سنتی هستم ، می تونم با شما به عنوان مربی همکاری داشته باشم – مرتضی شمس 09352448118

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی