campain
کلاس ژیمناستیک مشهد

کلاس ژیمناستیک مشهد

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کلاس ژیمناستیک مشهد بپردازیم، اما قبل از آن بیایید کمی با ورزش ژیمناستیک آشنا شویم. تا انتها همراه ما باشید.

ژیمناستیک

رشته ژیمناستیک در شاخه ورزش های آمادگی جسمانی قرار دارد و حرکات آن به قدرت، انعطاف بدنی، سرعت، تعادل و هماهنگ بودن اعضای بدن نیاز دارد. ورزش ژیمناستیک به عنوان رشته مادر شناخته می شود. و حتی نسبت به ورزش های شنا و دو میدانی از اولویت بیشتری برخوردار است. چون در تمام این رشته ها مثل شیرجه، پرش های دو میدانی و … حرکات ژیمناستیک انجام می شود.

ورزش ژیمناستیک تحرک زیادی دارد و یکی از ورزش های بسیار جذاب می باشد. که اکثر افراد در سطح تفریحی و یا برای تمرین انعطاف بدنی به سمت آن کشیده می شوند. اما دنبال کردن این رشته در سطح قهرمانی به تمرینات فراوان و مکرر و همچنین آمادگی جسمانی و قدرت بدنی بسیار بالایی نیاز دارد.

بهترین کلاس ژیمناستیک در مشهد

برای مشاهده برترین کلاس های ژیمناستیک در مشهد روی دکمه زیر کلیک کنید.

آموزش ژیمناستیک به کودکان

ورزش ژیمناستیک برای کودکان نیز مفید می باشد به طوری که هم جنبه سرگرم کننده دارد و هم جنبه سلامتی. بهترین سن برای فرستادن کودکان به کلاس ژیمناستیک از سنین 3 تا 6 سالگی می باشد زیرا کودکانی که به این سن می رسند از حفظ تعادل خوبی برخوردارند و به علت ماهیت پر تحرک ژیمناستیک، به این ورزش علاقه نشان می دهند.

کلاس ژیمناستیک یکی از بهترین انتخاب ها برای کودکان می باشد به خصوص کودکانی که در سنین زیر 6 سال قرار دارند. این ورزش برای کودکان نوعی بازی پر جنب و جوش در یک محیط امن و راحت به نظر می آید. زیرا آن ها در کنار گروهی از دوستان خود حرکت های جذابی یاد می گیرند و مدام در حال تحرک هستند. در این کلاس ها مهارت های زیادی برای حفظ تعادل و رشد و سلامت جسمی و روحی کودکان به آن ها آموزش داده می شود و باعث می شود که نسبت به سایر هم سن و سالان خود از اعتماد به نفس و شادابی بیشتری برخوردار باشند.

فواید ورزش ژیمناستیک برای کودکان

  • تقویت مهارت های اجتماعی مثل همکاری و هم فکری با دیگران
  • روش صحیح گوش دادن و یاد گرفتن، انجام کارها به صورت گروهی و …
  • تقویت مهارت های شناختی مثل قدرت تمرکز، نگهداری از خود
  • یافتن راه حل برای حل مشکلات، پیروی از دستورالعمل ها و …
  • افزایش اعتماد به نفس با کسب موفقیت های مختلف و غلبه بر ترس های بیجا و بی مورد و داشتن هدف و تعهد
  • افزایش رشد فیزیکی، قدرت بدنی، انعطاف پذیری بدن، هماهنگی عصبی عضلات، سرعت و تعادل
  • جذابیت و سرگرم شدن کودک به علت جنب و جوش زیاد و حس خوبی که به این ورزش دارند.

مقایسه ژیمناستیک کودکان و بزرگسالان

ورزش ژیمناستیک برای تمام سنین مناسب است اما برای آموزش ژیمناستیک به کودکان از حرکات نرم تری استفاده می شود تا آسیبی به جسم کودکان وارد نشود.

به طور کلی در آموزش ژیمناستیک به بزرگسالان حرکاتی که به قدرت بدنی بالایی نیاز دارند به کار برده می شود اما انجام این حرکات برای کودکان مقدور نیست و معمولا در کلاس های ژیمناستیک کودکان روی انعطاف بدنی و حفظ تعادل کار می شود.

بهتر است شروع ژیمناستیک در سنین پایین باشد زیرا ممکن است انعطاف پذیری بدن و حفظ تعادل در سنین بالاتر اندکی دشوار باشد

سن مناسب برای شروع ژیمناستیک

سن مناسب شروع ژیمناستیک 5 سال به بالا است و در این دوره تا سن 9 سالگی ژیمناستیک فقط باید جنبه بازی و تفریح برای کودک شما داشته باشد.

کودک شما نباید تمام روزهای هفته به تمرین بالای 2 ساعت بپردازد. این امر موجب خستگی بیش از حد و فشار بر صفحات رشد استخوان میشود هررشته ورزشی غیر از ژیمناستیک از این الگو پیروی میکند و نباید بیش از اندازه و حرفه  ای در سنین پایین به آن پرداخته شود.

شروع ژیمناستیک برای بچه ها

شما به راحتی می توانید کلاس های ژیمناستیک را برای کودکانی با دو سال سن پیدا کنید، اما بسیاری از مربیان و متخصصین می گویند بهتر است برای شروع این کار منتظر باشید تا کودک شما 5 تا 6 سال سن داشته باشد تا در برنامه های حرفه ای ژیمناستیک شرکت کند.

ژیمناستیک برای 2-3 سال 

برای کودکانی با سن کمتر، کلاس های مقدماتی باید با تمرکز بر روی ایجاد آشنایی با بدن و همچنین ایجاد علاقه به ورزش و فعالیت بدنی تشکیل شوند.

کلاس های ترکیبی والدین به همراه کودکان باید بر روی حرکاتی نظیر بالا رفتن از صخره، خزیدن بر روی زمین و پریدن باشد چرا که این حرکات برای کودکان 2 تا 3 سال مناسب هستند تا بتوانند تسلط بدنی مورد نیاز و اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورند.

ژیمناستیک برای 3-5 سال

کلاس های غلت زدن روی زمین کمی به توان فیزیکی بیشتری نیاز دارند و برای کودک هایی بین 3 تا 5 سال مناسب هستند. حرکت های ابتدایی مربوط به ژیمناستیک نظیر سامرسالت، کارتویل و غلت های برعکس به کودکان معرفی می شوند و همچنین فعالیت های مربوط به حفظ تعادل بر روی میله های سطح پایین نیز با شرکت کنندگان کار خواهد شد.

ژیمناستیک برای 6 سال

پس از این که کودک شما توانست این حرکات ابتدایی را به خوبی یاد بگیرید، دیگر آماده ورود به کلاس های مقدماتی ژیمناستیک است که معمولا مناسب برای سن 6 سالگی هستند.

کلاس ژیمناستیک در مشهد

ژیمناستیک برای نوجوانان

کودکان بزرگ تر نیز می توانند از شرکت در کلاس های ژیمناستیک بهره ببرند، اما فراموش نکنید که هر چه دیرتر کودک شما کلاس های ژیمناستیک را آغاز کند ، امکان رقابت کردنش با کودکانی که از سنین پایین کار را آغاز کرده اند سخت تر می شود. اما باز هم استثنا در این زمینه وجود دارد. دیانا دو سانتوس، قهرمان جهان برزیلی در رشته ژیمناستیک این ورزش را از سن 12 سالگی شروع کرده بود.

شروع ژیمناستیک از چه سنی دیر است؟

شما می توانید ژیمناستیک را از هر سنی که ناگهان علاقه شما به سمت آن بروز می کند شروع کنید، اما اگر می خواهید پس از 12 سالگی ژیمناستیک را شروع کنید بهتر است به سراغ ژیمناستیک تفریحی بروید.

شروع این ورزش از سن بالای 12 سال ممکن است نتواند زمان کافی را به شما برای به دست آوردن مهارت های لازم را بدهد که بتوانید به کمک آن ها به رقابت با افرادی بپردازید که از دوران کودکی در این رشته بوده اند. علاوه بر این برای شرکت کنندگان در مسابقات ژیمناستیک ماکسیمم سنی نیز وجود دارد.

برای کلاس ژیمناستیک نیاز به راهنمایی دارید؟ اطلاعات خود را از طریق دکمه نارنجی رنگ پایین صفحه ثبت کنید. با شما تماس می‌گیریم.

4.1/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

زودتر کشفش کن !

استعدادسنجی ویژه ۶ تا ۱۲ سال