جشنواره تخفیف اردیبهشت
بزن بریم!

فواید کلاس یوگا برای بدن چیست؟

فواید کلاس یوگا برای بدن چیست؟

ورزش یوگا یک ورزش فوق العاده است که شرکت در کلاس یوگا فواید زیادی برای بدن انسان دارد. انجام روزانه ۱۰ دقیقه حرکات یوگا می تواند اثرات مثبتی روی بدن داشته باشد. پس سعی کنید و ورزش یوگا را شروع کرده و به صورت منظم آن را ادامه دهید. مطمئن باشید که با صرف زمان در این ورزش هیچ ضرری نخواهید کرد.

  1. نقش کلاس یوگا در تقویت اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس برای هر شخصی یک امتیاز مهم محسوب می شود. فردی که اعتماد به نفس داشته باشد، اطرافیان او نیز احساس آرامش می کنند. برخی از حرکات یوگا به گونه ای طراحی شده اند که روی تقویت اعتماد به نفس تاثیر زیادی می گذارد. حرکات یوگا از چند حرکت ساده شروع شده و به مرور زمان پیشرفته تر می شوند.

  •  نقش کلاس یوگا در یادگیری صحیح تنفس

برخی از حرکات طراحی شده در ورزش یوگا به یادگیری صحیح تنفس کمک شایانی می‌کنند. با یادگیری صحیح تنفس در یوگا، می‌توانید به نتایج زیر برسید:

  • ذهن شما آرام شده و بین جسم و ذهن شما تعادل ایجاد می شود.
  • سیستم ایمنی بدن تقویت می شود، چراکه انرژی میان غدد داخلی تقسیم خواهد شد.
  • سم زدایی بدن بهبود می یابد، چرا که تبادل دی اکسید کربن و اکسیژن در بدن بالا می رود.
  • موجب کاهش اضطراب و استرس می شود.
  • موجب تقویت محرک های عصبی می شود.
  • فشارهای اطراف دستگاه گوارش و قلب انسان کاهش یافته یا از بین می رود.
  • از آن جایی که ورزش یوگا موجب افزایش ظرفیت ریه ها می شود، به جلوگیری از تنگی نفس در افراد مبتلا به آسم یا آمفیزم کمک می کند.
  •  نقش کلاس یوگا در آگاهی از حالت بدن

انجام حرکات یوگا به شما کمک می کند که از حالت بدن خود آگاهی یافته و حالت بدنی خود را بهبود دهید، به عنوان مثال، با انجام حرکات یوگا یاد می گیرید که راست بایستید، به طوری که سر شما در امتداد قلب و قلب شما در امتداد لگن قرار بگیرد. در هنگام نشستن نیز حالت خمیده به خود نمی گیرید.

همچنین آگاهی از حالات بدن از طریق انجام حرکات یوگا، به شما کمک می کند که نفس های عمیق تری داشته باشید.

  •  بیشتر درنگ می کنید

شاید در شروع ورزش یوگا بخواهید حرکات را سریع تر انجام دهید و مرتبا زمان را چک کنید، این عجول بودن شما ممکن است در کارهای روزمره تان نیز دخیل باشد، اما با انجام حرکات آرام یوگا بر این حس خود غلبه کرده و تنها روی تنفس خود تمرکز می کنید.

علاوه بر این، انجام حرکات یوگا به شما کمک می کند که ذهن خود را تنها معطوف به یک موضوع نمایید و چیزهای اضافی را از ذهن خود دور کنید.

  • با شرکت در کلاس یوگا لاغر و نیرومند می ‌شوید

برخی از حرکات یوگا به گونه ای طراحی شده اند که شما باید وزن بدن خود را به عنوان یک وزنه تحمل کنید. با انجام این حرکات، علاوه بر حفظ تعادل، نیرومند تر می شوید. علاوه بر این، یکی از سالم ترین راه هایی که شما می توانید به لاغری برسید و در عین حال ظاهر خود را حفظ کنید، انجام حرکات یوگا است.

  •  نقش کلاس یوگا در از بین رفتن استرس

بنابر گفته پزشکان، انجام حرکات یوگا در زمان هایی که اوضاع زندگی پیچیده است، می‌تواند در کاهش استرس موثر باشد. به عنوان مثال، کسی که موقع عصبی شدن شانه‌ هایش تحت تاثیر قرار می‌گیرند، با انجام تنها یک حرکت یوگا علاوه بر آرامش ذهنی، از لحاظ فیزیکی نیز رهاتر می شود.

  •  شرکت در کلاس یوگا برای قلب مفید است

با شرکت در کلاس های یوگا و انجام حرکات آن، ضربان قلب شما آرام شده و فشار خون شما نیز کاهش می یابد. حتی در برخی از موارد برای بیماران قلبی و بیماران مبتلا به پرفشاری خون حرکات یوگا تجویز می شود. طبق گفته پزشکان، یوگا موجب کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون شده و همین امر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

  •  یوگا برای بهبود برخی از بیماری ها

بهبودی برخی از بیماری ها بر اثر انجام منظم حرکات یوگا ثابت شده است. بیماری هایی چون التهاب مفاصل، کم خوابی، آسم، کمر درد و MS با انجام حرکاتی یوگا بهبود می یابند. علاوه بر این، با انجام حرکات یوگا می توان حافظه را تقویت کرده و روند پیری را به تاخیر انداخت.

  • یوگا در بهبود خلق و خوی شما موثر است

از ورزش یوگا می توان به عنوان یک انرژی دهنده طبیعی نام برد. با انجام یک دوره ۱۲ هفته ای ورزش یوگا، خلق و خوی شما بهتر خواهد شد، چراکه در هنگام انجام حرکات یوگا اسید گاما آمینو بیوتریک مغز شما افزایش می یابد.

  1. یوگا به عنوان یک تمرین کراس موثر شناخته می شود

یوگا در تکامل ورزش هایی که حرکات کششی یا تمرینات تعادلی ندارند، موثر است از جمله این ورزش ها می‌توان لائورا بورخارت یا بیسبال را نام برد. حرکات یوگا در تمرینات بسیاری از تیم‌های حرفه‌ای جای دارد. همچنین ورزش یوگا به فعالیت هایی که به  استقامت نیاز دارند کمک می کند. از همین رو، یوگا به عنوان یک تمرین کراس موثر شناخته می شود.

افرادی که ورزش هایی مانند دو، تنیس، دوچرخه سواری یا وزنه برداری را انجام می‌دهند و تناسب اندام برای آن ها مهم است، می توانند حرکات یوگا را انجام دهند.

  1. یوگا در کمک به انعطاف پذیری موثر است

با انجام حرکات یوگا می‌توانید سفتی عضلات خود را کاهش داده و انعطاف پذیری بدن را بیشتر کنید. مربیان یوگا می‌گویند: انعطاف پذیری یک ویژگی مادرزادی نیست و با انجام حرکات مداوم می توان به آن دست یافت.

  1. یوگا به محدودیت های بدن شما توجه می کند

هنگام انجام حرکات یوگا، به جای وارد شدن فشار فیزیکی بر اعضای بدن، روی و محدودیت‌های بدن تمرکز می شود. شما در هنگام انجام حرکات یوگا با سرعت و قدرت متناسب بدن خود حرکت می کنید، از همین رو، از یوگا تحت عنوان “ورزشی که با بدن مهربان رفتار می‌کند” یاد می‌شود.

  1. یوگا روند خواب شما را بهبود می بخشد

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دیر به خواب می روند، می توانید با انجام حرکات یوگا سطح هوشیاری خود را قبل از خواب کاهش دهید. علاوه براین، کیفیت خواب شما بالاتر رفته و کمتر در شب بیدار می شوید، از این رو یوگا روند خواب شما را بهبود می بخشد.

لینک مرتبط :

معرفی بهترین کلاس یوگا مشهد
فرق مدیتیشن با یوگا در چیست ؟
معرفی بهترین کلاس یوگا تهران

برای مطالعه سایر پست های مرتبط با رشته های ورزشی به بخش “کلاس های ورزشی” مراجعه کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

close

سلام
اگر دنبال کلاس خاصی هستید نام و نام خانوادگی، تلفن و نام کلاس را با کلیک روی دکمه نارنجی پایین ثبت کنید. در اولین فرصت با شما تماس میگیریم.