معرفی کلاس تیراندازی مشهد

بهترین کلاس تیراندازی مشهد

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کلاس تیراندازی مشهد بپردازیم، اما قبل از آن میخواهیم کمی با تاریخچه این ورزش پر هیجان آشنا شویم. تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه ورزش تیراندازی

تیراندازی یک ورزش و مهارت بسیار قدیمی است که از دیرباز تا اکنون قدمت دارد و تاریخچه آن از زمان وجود بشر و انسان آغاز شده است. تیراندازی ورزشی است که علاقمندان بسیار زیادی را دارد و اگر کسی توانایی یادگیری این مهارت را نداشته باشد، با دیدن مسابقات آن نیز سرگرم می شود.

حدود ۲۰۰۰۰ سال قبل از میلاد انسان های اولیه ای در مصر زندگی می کردند. این انسان ها برای تیراندازی از تیر و کمان بهره می بردند که تاریخچه ورزش تیراندازی با استفاده از تیر و کمان به زمانی حدود ۵ هزار سال پیش از شروع اولین نشانه های جنگاوری روی کره زمین بر می گردد. با گذشت زمان وقتی چینی ها، ژاپنی ها را با ورزش تیراندازی اشنا کردند تاثیر بسیار زیادی روی مردم آسیای شرقی گذاشت. آشوری ها و پارت ها از جمله افرادی بودند که در توسعه این ورزش رزمی قدم های بلندی برداشتند.

ورزش تیراندازی در ایران

ورزش تیراندازی در ایران از قرن های بسیار دور یا همان عصر سنگی آغاز شده است. محبوبیت ورزش تیراندازی به قدری بود که حتی شاعران هم از آن یاد کرده اند. استفاده از تیر و کمان برای ورزش در تاریخچه تیر اندازی در ایران به زمان پیامبر اسلام و شکل گیری دین اسلام بر می گردد. باگذشت زمان تاریخچه تیراندازی در ایران به زمان سلسله ی صفویان برمی گردد و در زمان این سلسله تیراندازی در ایران به طور رسمی گسترش پیدا کرد و افراد زیادی از این ورزش استقبال کردند. در زمان صفویان به جای استفاده از تیر و کمان وسیله ای به نام تفنگ رواج زیادی پیدا کرد.

با گذشت زمان به وسیله تشکیل پیمان سنتو بین کشور های ایران، پاکستان، امریکا و ترکیه هر ساله مسابقه های جذاب و مهیجی در این کشور ها برگزار می شود. پس از سال های متعدد تاریخچه ورزش تیراندازی در ایران به نام اتحادیه ورزشی تیراندازی شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۳۷ فدراسیون این ورزش مهیج در ایران تحت نظر سازمان تربیت بدنی و ورزش به طور رسمی فعالیت خود را اغاز کرد.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

تیراندازی

تیراندازی (به انگلیسی: Shooting) به پرتاب یا شلیک کردن تیر به وسیلهٔ کمان یا تفنگ (تفنگ، تپانچه) گفته می‌شود.

ورزش تیراندازی (به انگلیسی: Shooting sport) یک ورزش رقابتی بر اساس دقت و سرعت و تصمیم‌گیری به موقع است که به وسیله (تفنگ، تپانچه) انجام می‌شود. تیراندازی رابطه مستقیمی با قدرت تمرکز نیز دارد به گونه‌ای که افراد برای بالابردن سطح تمرکز روی به تیراندازی می‌آورند. تیراندازی با کمان یا تیر و کمان فعالیتی است که می‌تواند به عنوان ورزش یا برای شکار یا برای جنگ استفاده شود.

بهترین کلاس تیراندازی مشهد

در لیست زیر تعدادی از برترین‌های کلاس تیراندازی مشهد را به شما معرفی میکنیم. باشگاه های معرفی شده در لیست زیر برگزارکننده انواع کلاس تیراندازی، از جمله کلاس تیراندازی با تپانچه بادی در مشهد هستند.

کلوپ تیر اندازی فرمان

  • مدیریت: علی اکبر پور باقری
  • توضیحات: باشگاه تیراندازی فرمان،که مرکز تخصصی و البته خصوصی برای رشته خاص و جذاب تیراندازی، تپانچه و دارت در مشهد میباشد. اولین جلسه مشترک اعضای ستاد کمیته امور شهرستانهای انجمن دارت استان با جناب آقای قاسمی ریاست محترم دارت استان تشکیل شد، که در این جلسه علاوه بر اهدای احکام ستادی برنامه راهبردی کمیته برای سال ۹۸ نیز تعیین گردید. علی اکبر پورباقری مدیریت باشگاه تیراندازی و دارت فرمان به عنوان مسئول استعداد یابی کمیته امور شهرستان های انجمن دارت استان خراسان رضوی منصوب گردید.

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه تیراندازی چشم انداز آرش

تفریح ورزش آموزش تیر اندازی در فضای بسیار زیبا در منطقه ییلاقی مشهد و تنها مرکز تیراندازی اهداف پروازی در خراسان

مدیریت : جناب آقای شیردل

مشاهده صفحه آموزشگاه

هیات تیراندازی

آدرس : بلوار فردوسی، مجموعه ورزشی شهید بهشتی

مشاهده صفحه آموزشگاه

تیراندازی با تپانچه بادی

تپانچه بادی ۱۰ متر یکی از رشته‌های ورزشی المپیک است که توسط فدراسیون جهانی تیراندازی (ISSF) برگزار می‌شود. این رشته شبیه به تفنگ بادی ۱۰ متر است که در آن از گلوله‌های کالیبر ۴٫۵ میلیمتر یا ۰٫۱۷۷ اینچ در فاصله ۱۰ متر یا ۱۱ یارد از هدف استفاده می‌شود. این رشته برای مردان و زنان ۶۰ شلیک در ۷۵ دقیقه است. همچنین این رشته شبیه به تپانچه ۵۰ متر است، با این تفاوت که مسافت کمتری دارد و از اسلحه‌های بادی استفاده می‌شود. اکثر تیراندازان حرفه‌ای در هر دو رشته شرکت می‌کنند.

تیراندازی با تپانچه بادی مشهد

در استفاده از تپانچه محدودیت‌هایی وجود دارد. باید در حالت ایستاده بدون تکیه‌گاه و تنها با یک دست نگه داشته شود. تیرانداز می‌تواند سرعت کار خود (فاصله زمانی بین شلیک‌ها) را مطابق میل خود تنظیم کند، تا حدی که از زمان قانونی تجاور نکند؛ ولی در مرحله فینال برای شلیکها دستوری صادر می‌شود و تیراندازان باید در زمان مورد نظر شلیک خود را انجام دهند. با این روش تماشاگران می‌توانند رده‌بندی ورزشکاران را مرحله به مرحله دنبال کنند.

مهمترین رقابت‌های این رشته، بازی‌های المپیک هر چهار سال یک بار و رقابت‌های جهانی تیراندازی هر چهار سال یک بار می‌باشند. همچنین جام جهانی تیراندازی، جامهای قاره‌ای، رقابت‌های بین‌المللی و ملی برگزار می‌شود. این رشته، یک ورزش داخل سالن است و در سطوح بالا، از هدف‌های الکترونیکی دقیق به جای اهداف کاغذی قدیمی استفاده می‌شود.

بهترین کلاس تیراندازی در مشهد

برای مشاهده برترین کلاس های تیراندازی در مشهد روی دکمه زیر کلیک کنید.

انجمن دارت در کلوپ فرمان

اولین جلسه مشترک اعضای ستاد کمیته امور شهرستانهای انجمن دارت استان با جناب آقای قاسمی ریاست محترم دارت استان تشکیل شد، که در این جلسه علاوه بر اهدای احکام ستادی برنامه راهبردی کمیته برای سال۹۸ نیز تعیین گردید.

علی اکبر پورباقری مدیریت باشگاه تیراندازی و دارت فرمان به عنوان مسئول استعداد یابی کمیته امور شهرستان های انجمن دارت استان خراسان رضوی منصوب گردید.

ویژگی های یک کلاس تیراندازی خوب چیست ؟

  • مربیان حرفه ای
  • سالن مناسب با امکانات استاندارد
  • منطقه شهری و دسترسی آسان
  • دربرگیرنده تمرینات کمیته ملی
  • داشتن امکان ثبت نظر و بازخورد از نحوه فعالیت مربیان و عوامل
3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی