معرفی نرم افزار های رشته صنایع

ما در این مقاله به معرفی نرم افزار های رشته صنایع میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

معرفی نرم افزار های رشته صنایع

در این مقاله با موضوع معرفی نرم افزار های رشته صنایع همراه شما هستیم و قصد داریم کاربردی ترین نرم افزار های مورد استفاده در این رشته را به شما معرفی کنیم.

مهندسی صنایع یکی از زیر شاخه های مهندسی می باشد که به طراحی، بهبود و راه اندازی سیستم های مختلف نیروی انسانی، اطلاعات، تجهیزات، مواد و انرژی می پردازد. این رشته با علوم ریاضی، فیزیک، روابط اجتماعی و تجزیه و تحلیل مهندسی مرتبط است و با استفاده از این علوم یک سیستم یکپارچه پیاده سازی می کند.

یک مهندس صنایع موفق برای آینده شغلی بسیار عالی و انجام فعالیت در زمینه های دیجیتال مارکتینگ یا استارتاپ های مختلف، باید به طور کامل با نرم افزار های رشته صنایع آشنا بوده و بر آن ها تسلط داشته باشد.

مهم ترین دلایل یادگیری نرم افزار های کاربردی برای مهندسین صنایع:

هر فردی با اهداف مختلف به یادگیری نرم افزار های کاربردی خاص می پردازد. ممکن است برخی از افراد برای پیشرفت شغلی به یادگیری نرم افزار ها بپردازند، برخی برای رشته دانشگاهی خود، برخی برای کسب درآمد با استفاده از آن نرم افزار و … . بنابراین هر فردی ممکن است با توجه به نیاز خود و موقعیت پیش آمده، شروع به یادگیری یک نرم افزار کاربردی نماید.

حتی ممکن است برخی از افراد که رشته آن ها صنایع نمی باشد به دلایلی مختلفی به یادگیری نرم افزار های این رشته روی آورند. برای مثال ممکن است این افراد در یک تیم استارتاپی قرار بگیرند و ناچار شوند با نرم افزار های مربوط به رشته صنایع کار کنند. بنابراین برای چنین افرادی لازم است که قبل از شروع یادگیری، تا حدی با این نرم افزار ها و کاربرد آن ها آشنا شوند.

ما در این مقاله شما را با مهم ترین نرم افزار های کاربردی این رشته آشنا خواهیم کرد.

معرفی نرم افزار های رشته صنایع
معرفی نرم افزار های رشته صنایع

نرم افزار های مورد استفاده در رشته صنایع:

مجموعه نرم افزار های آفیس (MS Office):

یادگیری نرم افزار های قدرتمند آفیس مختص رشته صنایع نیست و در بسیاری از رشته ها و مشاغل دیگر نیز کاربرد دارند. مهندسین صنایع باید این نرم افزار ها را یاد گرفته و به خصوص روی اکسل تسلط کامل داشته باشند.

ام اس پی (msp):

MS Project یکی از نرم افزار های مهندسی صنایع است که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده و برای مدیریت پروژه کاربرد دارد. این نرم افزار برای طراحی برنامه، اختصاص دادن منابع به کارها، بررسی پیشرفت، کنترل بودجه و تقسیم کار به مدیران پروژه کمک می کند.

Msp این امکان را فراهم می کند که شما با وجود محدودیت های اعمال شده قادر باشید یک برنامه زمانی مناسب برای پروژه طراحی کنید.

پریماورا (Primavera):

پریماورا هم یکی از نرم افزار های مدیریت پروژه است. این نرم افزار برای مدیریت پروژه، مدیریت تولیدات، امکان همکاری و کنترل، امکان ادغام با نرم فزار هایی مثل اوراکل و … کاربرد دارد.

پریماورا در سال 1983 توسط Primavera Systems Inc. تولید شد و در سال 2008 به شرکت اوراکل واگذار گردید. پریماورا همچنین برای پروژه های عظیمی مثل هوا و فضا، آب و برق، ساخت و ساز، نفت و گاز، مواد شیمیایی و صنعتی، خودرو، حمل و نقل و … هم کاربرد داشته و بسیار سودمند است.

سیستم مدل سازی جبری (GAMS):

GAMS یک سیستم مدل سازی سطح بالا برای برنامه نویسی و مدل سازی ریاضی می باشد. GAMS معمولا برای مدل سازی های پیچیده و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و امکان ساخت مدل های بزرگ تر را برای شما فراهم می نماید که به راحتی قابل تطبیق با شرایط جدید می باشند.

GAMS در اصل برای مدل سازی مشکلات خطی، غیر خطی و ترکیبی ابداع شده است و مهندسین را قادر می سازد که مدل های ریاضی را طوری شبیه سازی کنند که مشابه توصیف ریاضی آن باشد.

نرم افزار lindo:

این نرم افزار در حل مسائل تحقیق کاربرد دارد و می تواند به شما در حل مسائل کنترل خطی با سرعت بالایی کمک کرده و نتایج را به همراه تحلیل آن ها برگرداند. این نرم افزار در حوزه بهینه سازی بسیار کارآمد بوده و مهندسین صنایع را همراهی خواهد کرد.

نرم افزار Expert Choice:

این نرم افزار برای تصمیم گیری چند معیاره بر اساس AHP کاربرد دارد. به کمک این نرم افزار می توان کار هایی مثل طراحی نمودار سلسله مراتب تصمیم گیری، تعیین اولویت ها، تعیین وزن نهایی، تجزیه و تحلیل حساسیت تصمیم گیری و … را انجام داد. در این نمودار برای ارائه عملکرد بهتر و نمایش بهتر نتایج از نمودارها و گراف های مختلفی استفاده می شود.

نرم افزار ونسیم:

نرم افزار ونسیم در ساخت مدل های شبیه سازی شده، مربوط به حوزه های تجاری، علمی، محیط زیست و اجتماعی با کیفیت بسیار مطلوب کاربرد دارد. این نرم افزار یک ابزار مفید برای تحلیلگران، مشاوران و محققان در تمام نقاط دنیا می باشد.

لینک‎‌های مرتبط:


معرفی بهترین کلاس شطرنج تهران
معرفی بهترین کلاسهای کیک بوکسینگ تهران
معرفی بهترین باشگاه تنیس غرب تهران
معرفی بهترین باشگاه تنیس شرق تهران
معرفی بهترین کلاس پینگ پنگ غرب تهران
معرفی بهترین کلاس پینگ پنگ شرق تهران
معرفی بهترین کلاس شنا غرب تهران
معرفی بهترین کلاس شنا شرق تهران
معرفی باشگاه تیراندازی تهران
معرفی بهترین باشگاه تیراندازی غرب تهران
معرفی بهترین باشگاه تیراندازی شرق تهران
معرفی باشگاه تیراندازی تهران
بهترین باشگاه رزمی تهران
بهترین کلاس اسکیت تهران
معرفی بهترین باشگاه های والیبال در تهران
معرفی کلاس های عکاسی تهران
معرفی کلاس نویسندگی در تهران
معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی تهران
معرفی بهترین کلاس های بازیگری درتهران
معرفی بهترین کلاس خیاطی تهران
بهترین کلاس هنرهای سنتی تهران
معرفی بهترین کلاس نقاشی تهران
معرفی بهترین مرکز مشاوره تهران
معرفی بهترین کلاس فرانسه تهران
معرفی بهترین آموزشگاه های رانندگی در تهران

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی