مدرک تی تی سی در زبان انگلیسی

مدرک تی تی سی در زبان انگلیسی

در این مقاله قصد داریم به معرفی موضوع مدرک تی تی سی در زبان انگلیسی بپردازیم.

امروزه به دلایل مختلف افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی می باشند و متقاضیان زیادی در کلاس های آموزش زبان ثبت نام می کنند. به همین علت نیاز به اساتید ماهر زبان انگلیسی بسیار بیشتر از قبل احساس می شود.

تی تی سی (TTC) مخفف کلمات Teacher Training Course است و در واقع دوره های تی تی سی  دوره های تربیت مدرس برای تدریس زبان انگلیسی در مقاطع مختلف می باشد. ممکن است در دوره های آموزشی TTC در آموزشگاه های مختلف سرفصل های متفاوتی تدریس شود، اما معمولا عملکرد کلی این آموزشگاه ها و موسسات مشابه هم است و دوره های TTC چهارچوب خاصی دارد که تمام آموزشگاه ها باید از آن پیروی کنند.

در ادامه مقاله شما با برخی موارد مهم در رابطه با دوره های دریافت مدرک تی تی سی زبان انگلیسی آشنا خواهیم کرد.

دوره ی TTC برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره ها مخصوص کسانی است که در سطح قابل قبولی از زبان قرار دارند و می خواهند به تدریس زبان انگلیسی بپردازند. سطح زبان قابل قبول برای شرکت در دوره های تی تی سی حداقل Higher-Intermediate می باشد.

متقاضیان در این دوره ها روش های تربیت مدرس را آموزش می بینند و بعد از موفقیت در آزمون این دوره، مدرک TTC را دریافت کرده و پس از آن می توانند به تدریس زبان بپردازند. کسانی که قصد شرکت در این دوره ها را دارند باید به حداقل سن 18سال رسیده باشند.

در صورتی که این افراد بخواهند مدرک بین المللی دریافت کنند باید در دوره ی تکمیلی آن یعنی دوره ی TESOL شرکت نمایند.

8 نکته مهمی که بعد از گرفتن مدرک TTC باید به آن ها توجه کنید:

نکته اول: نقش ها و وظایف خود را به درستی درک کنید.

برای تدریس زبان انگلیسی باید بسیار مسئولیت پذیر و وظیفه شناس باشید. بعد از اینکه مدرک TTC خود را گرفتید، قبل از شروع تدریس با مدیران خود مشورت کنید تا وظایف و مسئولیت هایتان را به شما اطلاع دهند. همچنین شما می توانید با اساتید ماهر و با سابقه مشورت نمایید و از راهنمایی های آن ها استفاده کنید. شما باید از وضعیت شاگردان خود مطلع شده و بفهمید که نیاز آن ها چیست و چه انتظاراتی از شما دارند.

موسسات زبان خوب معمولا بعد از دوره ی TTC نیز به صورت منظم چندین دوره ی دیگر برای مدرسین خود برگزار می کنند تا مدرسین آن ها روز به روز بهتر شوند و نقاط ضعف خود را برطرف نمایند.

اگر به دنبال پیشرفت بیشتر هستید به مدرک TTC قانع نباشید و با شرکت در دوره های مختلف سطح تدریس خود را بالاتر ببرید. همچنین شما می توانید با عضویت در وب سایت های تدریس زبان، در تالار های گفتگو شرکت کرده و از تجارب و ایده های سایر اعضا بهره مند شوید.

نکته دوم: اصل سه P را رعایت نمایید.

در تدریس زبان انگلیسی باید به سه P مهم توجه نمایید که عبارتند از: Practice, Plan, Prepare

اولین مرحله ی برگزار کردن یک کلاس با کیفیت و عملکرد بی نظیر این است که قبل از برگزاری برای آن برنامه ریزی کنید یا به عبارت دیگر به آماده سازی یک Lesson plan بپردازید. یعنی باید به تعداد شاگردان کلاس، مدت زمان هر جلسه از کلاس و منابع آموزشی و سرفصل ها توجه داشته باشید و بر طبق آن ها خود را آماده ی تدریس نمایید.

هر چقدر که Lesson plan شما دقیق تر باشد استرس شما در کلاس کمتر شده و بازدهی کلاستان بهتر خواهد شد. در صورتی که شما قسمت های برنامه ریزی (Plan) و آماده کردن خود (Prepare) را به درستی انجام دهید، قسمت Practice کلاستان بسیار قوی تر اجرا خواهد شد.

بهترین کار این است که برای هر مرحله از تدریس خود زمان مشخصی تعیین کنید و سعی داشته باشید که دقیقا مطابق با همان زمان بندی پیش بروید. به این ترتیب دیگر نگران کم آمدن وقت کلاس نخواهید بود.

نکته سوم: اهداف واقع بینانه و در عین حال بلند پروازانه داشته باشید.

منظور از بلند پروازی این است که سعی کنید در کلاس مطالبی فراتر از آن چه که قرار بوده تدریس کنید به شاگردان خود ارائه دهید. از طرف دیگر باید به مسائلی مثل سن، تحصیلات، مهارت های شاگردان خود و … توجه داشته باشید و اهداف آموزشی خود را بر اساس این مسائل جلو ببرید.

به عبارت دیگر اهداف آموزشی شما باید هم واقع بینانه باشند و هم بلند پروازانه! نباید اهداف شما به گونه ای باشد که زبان آموزان انگیزه خود را از دست داده و دچار سرخوردگی شوند.

نکته چهارم: سعی کنید به شاگردان خود انگیزه دهید.

همیشه و در تمام مراحل تدریس به این نکته توجه داشته باشید که هر فردی در هر رده سنی که باشد برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی به انگیزه ی قوی نیاز دارد. پس یکی از مهم ترین کار های شما به عنوان یک مدرس این است که به زبان آموزان خود انگیزه دهید.

روشی که بری انگیزه دادن به شاگردان خود انتخاب می کنید باید با توجه به سن، فرهنگ، اهداف و علایق آن ها متفاوت باشد. مثلا اگر زبان آموزان شما در سنین کودکی باشند روش هایی مثل بازی کردن و یا جایزه گرفتن می تواند انگیزه آن ها را بیشتر کند، اما تصور کنید که همین روش ها را در کلاس بزرگسالان اجرا نمایید!

در هنگام اماده کردن Lesson plan که در مراحل قبل توضیح داده شد به این نکات هم دقت نمایید.

نکته پنجم: به شاگردان خود اطمینان دهید که در هر شرایطی در کنار آن ها هستید.

یک شاگرد در هر کلاسی که باشد نیاز دارد که بداند معلمش پشتیبان اوست و هوایش را دارد. مثلا شما نباید کاری کنید که نقاط ضعف یکی از شاگردان در جمع شاگردان دیگر مشخص شود و او اعتماد به نفس خود را از دست دهد.

شما باید کاری کنید که خود شاگردان اشکالات خود را متوجه شوند و سعی داشته باشید که اشکالات را به صورت کلی و به کل کلاس تذکر دهید نه فقط به یک فرد خاص. با این کار باعث می شوید که شاگردان اعتماد به نفس و انگیزه خود را از دست ندهند.

توجه داشته باشید که شاگردان برای پیشرفت به محیطی نیاز دارند که در آن احساس امنیت و اعتماد به نفس داشته باشند، و مسئولیت ایجاد چنین محیطی یکی از وظایف مهم شما می باشد.

نکته ششم: سعی کنید مهارت های مدیریت کلاس را در خود تقویت نمایید.

در دوره های تی تی سی به کرات در مورد موضوعاتی مثل Time management و و Classroom Management با شما صحبت می شود چرا که این موضوعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. شما بعد از دریافت مدرک خود باید روی پیاده سازی این مهارت ها در کلاس کار کرده و مهارت های مدیریتی خود را تقویت کنید.

شما باید بتوانید با به کار گرفتن روش های جذاب و سرگرم کننده شاگردان خود را تشویق نمایید که به صحبت های شما به دقت گوش کنند و علاقه و انگیزه ی آن ها را بیشتر کنید، نه اینکه برای مدیریت کلاس یک محیط خشک و خسته کننده  را به وجود آورید.

نکته هفتم: برای تدریس حرفه ای تر و با کیفیت تر باید سعی کنید که خلاق و ایده پرداز باشید.

ممکن است بعد از اینکه Lesson Plan خود را به صورت دقیق طراحی کردید و به پیاده سازی آن در کلاس خود پرداختید، بعد از گذشت چند جلسه متوجه شوید که بر خلاف انتظارتان کلاس رو به یکنواختی رفته و بسیار خشک و خسته کننده شده است. در این صورت باید به جای نا امیدی به طراحی Lesson Plan جدید خود بپردازید!

شما باید سعی کنید تا آنجا که می توانید از ایده های نو و غیر قابل پیشبینی در کلاس خود استفاده کنید و کلاس خود را به یک محیط جالب و جذاب برای زبان آموزان تبدیل نمایید. به عنوان مثال می توانید از ابزار هایی مثل عکس و فیلم در کلاس کمک بگیرید و یا برای آموزش یک گرامر خاص به جای بازگو کردن مطالب تکراری کتاب، از یک راه دیگر آموزش خود را ادامه دهید. به این ترتیب زبان آموزان را ترغیب می کنید که به صورت مرتب در کلاس های شما شرکت کرده و با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهند.

نکته هشتم: همواره از بهترین منابع آموزشی استفاده کنید.

در گذشته مدرسین زبان انگلیسی منابع آموزشی بسیار محدودی در اختیار داشتند و فقط می توانستند از یک یا دو کتاب و یک دیکشنری استفاده کنند. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و به وجود آمدن اینترنت هزاران منبع آموزشی اعم از کتاب، جزوه، فیلم، نرم افزار و … به راحتی در دسترس است و مدرسین می توانند از هر کدام از این منابع استفاده کنند.

اما نکته ی مهمی که وجود دارد این است که کدام یک از این منابع بهتر است و چگونه می توان بهترین منبع آموزشی را انتخاب کرد؟ بهترین کار این است که شما متناسب با کلاس خود و علایق و نیاز های زبان آموزان منابع آموزشی مناسب را پیدا کنید. البته بهتر است شما در هر کلاس و دوره ای از منابع جدیدی استفاده کنید زیرا علایق و نیاز های زبان آموزان کلاس های مختلف مشابه هم نمی باشد.

لینک مرتبط :
آپارات نیکارو
معرفی کلاس زبان مشهد
کلاس زبان اسپانیایی در مشهد
کلاس زبان آلمانی درمشهد
کلاس زبان کودک در مشهد
معرفی بهترین کلاس زبان فرانسه مشهد
بهترین آموزشگاه های دولینگو در مشهد

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی