آموزش کامپیوتر به کودکان

آموزش کامپیوتر به کودکان

آموزش کامپیوتر به کودکان، راه آنها را برای آشنایی با اشکال مختلف تکنولوژی و سودها و زیان های ناشی از آن هموار میکند. کامپیوتر استفاده های مختلفی برای کودکان دارد، از انجام بازی ها و سرگرمی تا انجام تکالیف یا نوشتن تحقیقات مدرسه.

راه هایی وجود دارد که کامپیوتر را به راحتی و با سرعت بیشتری به کودکان آموزش می دهند بدون اینکه کودک دلزده شود یا استفاده های بد را یاد بگیرد. این متدها عبارت اند از:

۱-مقدمه

متأسفانه دیده می شود والدین و معلم ها هنوز فکر می کنند که در مدرسه فقط سه چیز را باید به بچه یاد داد. خواندن و نوشتن و حساب. ولی زمانه عوض شده و بچه های امروزی وقتی به سن ده ساله گی می رسند، باید در یک سطحی کار با برنامه های کامپیوتر، وب سایت ها و ارتباطات آنلاین را یاد بگیرند. مجموعه آموزش هایی که از سایت eHow در این وبلاگ ترجمه م منتشر خواهم کرد، اطلاعات مفیدی را در باره ی چگونه گی یاد دادن کامپیوتر به کودکان را به شما نشان خواهد داد.
کامپیوتر ها بخش جدایی ناپذیر زندگی ما هستند و اکنون در مدرسه ها کار با کامپیوتر را از مقطع کودکستان یاد می دهند. کودکان ما دو راه بیشتر ندارند یا کامپیوتر را یاد بگیرند یا در جهانی که لبریز از تکنولوژی است گم شوند.

اهمیت

اهمیت یادگیری کامپیوتر توسط کودکان از آن جا آغاز می شود که هیچ راهی غیر از این برای استفاده از کامپیوتر وجود ندارد. شاید تلویزیون را با زدن تصادفی دکمه هایش بتوان یاد گرفت ولی کامپیوتر ابدا چنین نیست. از دوران ابتدایی تا دانشگاه از آن ها خواسته می شود که برای انجام تکالیف شان و به عنوان یک ابزار یادگیری از کامپیوتر استفاده نمایند.

انواع

مهارت های متنوعی هست که که کودکان به هنگام یادگیری کار با کامپیوتر با آن رو به رو می شوند. این عناوین شامل فهم سیستم عامل، دانلود و آپلود، ذخیره سازی و باز کردن پرونده ها و سازمان دهی پرونده ها و پوشه ها است.

زمان لازم

بچه ها به سرعت به سمت کامپیوتر جذب می شوند به ویژه زمانی که در یادگیری شان از بازی استفاده شود. بچه ها در مدت چند هفته کامپیوتر را یاد می گیرند.

موانع و راه حل ها

اگر مدرسه بچه تان دروس کامپیوتر ارایه نمی دهد به آسانی می توانید در خانه با کمک خود تان یا نرم افزار یادگیری به اون کامپیوتر یاد بدهید. بازی هایی مانند Reader Rabbit کمک می کنند تا کودکان رده ی پیش دبستانی یا ابتدایی کامپیوتر را به سرعت یاد بگیرند. وب سالیت های زیادی مانند www.kidsandcomputers.com هستند که به کودکان کامپیوتر یاد می دهند.

فواید

کودکانی که کار با کامپیوتر را یاد بگیرند آماده خواهند بود که در دنیای تکنولوژیک کار و زندگی کنند. آن ها در عین حال آماده می شوند برای دوران دبیرستان و تحصیلات عالی که اغلب کارها و تکالیف شان (خیلی بیشتر از زمان خود ما یعنی امروز) مبتنی بر کامپیوتر خواهد بود.

هشدار

همانند تلویزیون کودکان باید در استفاده از کامپیوتر محدود شوند به ویژه در استفاده از بازی های ویدئویی (کامپیوتری). والدین باید راجع به امنیت در اینترنت با فرزندان شان صحبت کنند و آن ها را توجیه کنند.

یک واقعیت جالب

طبق آمار اعلام شده در سایت PC.com برای رادیو ۳۸ سال و برای تلویزیون ۱۳ سال و در نهایت برای اینترنت فقط ۴ سال طول کشید که تعداد کاربرانش از مرز ۵۰ میلیون بگذرد.

۲-ایجاد آمادگی برای یادگیری کودک

باید مطمئن شوید که کودک شما در زمان شروع آموزش کامپیوتر، حداقل ۳ سال داشته باشد

چون کودکان در سن ۳ سالگی و بیشتر، خیلی بهتر می توانند مفاهیم کامپیوتر را درک کنند اما کمتر از آن، به نوعی چالش (Struggle) یادگیری ایجاد می کند، بخصوص اینکه در سن کمتر از ۳ سالگی، کودکان در حال توسعه مهارت های بینایی و زبانی خود هستند.

وسایل کامپیوتر کودک باید بچگانه باشند

خب برای اینکه فرزند کوچک شما، بصورت بهینه و موثر کامپیوتر را یاد بگیرد، کامپیوترها باید به موس و صفحه کلید هایی مجهز شوند که کودکان ظاهر آنها را بهتر درک می کنند و دوست دارند

لینک مرتبط :

آپارات نیکارو

اسکرچ جونیور چیست ؟

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی